USPS seuranta

Aloittaja jperala, 09.10.2018, 14:03:24

« edellinen - seuraava »

jperala

Onko tietoa miten kauan menee ennen kuin usps:n seuranta alkaa toimimaan lähetyksen jälkeen ?
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Tane

 Muuan vuosi sitten ostin kameran Yhdysvalloista ja se tuli sillä usps:llä ja upaa seurantakin oli joskus kun jotain tilasin. Parin päivän sisällä alkaa näkyä. Itse tosin jouduin silloin etsimään että millä näkyi; global tracking oli ainakin yksi jolla löytyi. Antoiko myyjä seurantalinkin? Olisi helpompaa...
Celestron C14,

jperala

Lainaus käyttäjältä: Tane - 09.10.2018, 15:04:52
Muuan vuosi sitten ostin kameran Yhdysvalloista ja se tuli sillä usps:llä ja upaa seurantakin oli joskus kun jotain tilasin. Parin päivän sisällä alkaa näkyä. Itse tosin jouduin silloin etsimään että millä näkyi; global tracking oli ainakin yksi jolla löytyi. Antoiko myyjä seurantalinkin? Olisi helpompaa...

Ei antanut mitään, vähän on ollut nihkeää informaation saaminen sain seurantanumeron mikä ei tunnu toimivan, lupasi selvitellä.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Tane

 Muistan vielä asiaan liittyen kun tilasin käytetyn linssin usasta niin meni ensin täällä suomessa tulliselvitykseen, en alkanut tekemään sitä netissä vaan soitin suoraan tulliin ja kerroin että on käytetty tuote niin lupasivat laittaa tulemaan ilman maksuja.
Celestron C14,

jperala

Lainaus käyttäjältä: Tane - 09.10.2018, 15:43:42
Muistan vielä asiaan liittyen kun tilasin käytetyn linssin usasta niin meni ensin täällä suomessa tulliselvitykseen, en alkanut tekemään sitä netissä vaan soitin suoraan tulliin ja kerroin että on käytetty tuote niin lupasivat laittaa tulemaan ilman maksuja.

Siis eikö kaytetystä tavarasta tarvitse maksaa tulleja ?
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Tane

 Se on uskoisin tapauskohtaista, yleensä vievät kaiken mitä vähänkin irti lähtee. Ainakin jos tekee sen selvityksen netissä. Onko siinä edes kohtaa johon voi merkitä että on käytetty tuote? Joskus olen tilannut ebayn kautta ja tulli on sisältynyt kauppahintaan. Siksi soitin sen käytetyn linssin asiassa koska pelkäsin että käsittelevät uutena tuotteena.
Celestron C14,

jperala

Lainaus käyttäjältä: Tane - 09.10.2018, 15:51:48
Se on uskoisin tapauskohtaista, yleensä vievät kaiken mitä vähänkin irti lähtee. Ainakin jos tekee sen selvityksen netissä. Onko siinä edes kohtaa johon voi merkitä että on käytetty tuote? Joskus olen tilannut ebayn kautta ja tulli on sisältynyt kauppahintaan. Siksi soitin sen käytetyn linssin asiassa koska pelkäsin että käsittelevät uutena tuotteena.

Soitin tulliin ja kertoivat että ei vaikutusta vaikka käytetty, ostohinta määrittelee tullimaksun.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Tane

 Joku voi tietää nuo säädökset ja asetukset paremmin. Minulla on ollut kirjavaa käytäntöä, tilasin usasta jalusta adapterin, se oli uusi ja maksoi liki 200 dollaria. Tullista ei kuulunut mitään tiedusteluja. Adapteri matkasi ilman että tiesin seurannasta mitään. Lähettäjä vain kertoi että on matkalla. Noin kolmen viikon päästä tilauksesta oli postista noudettavissa...
Mutta en ole enää vuosiin yrittänytkää tilata sieltä mitään, sellaista onnen onkimista...Kerran usasta lähetettiiin paketti, joku upaa seuranta. Jälkeenpäin selvisi että kolmesti oli ups yrittänyt tomittaa mutta kun alaovi oli kiinni ei päässeeet. Ei mitään ajantasa seurantatietoja missään...Vasta kun kävin paikallisessa ups konttorissa löytyi jo takaisin lähetetty paketti ja juuri ennen usaan palauttamista ennätin sen saada...
Muutenkin on nämä paketti asiat euroopassakin niin että vaikka sata kertaa on tuon kokenut niin aina iskee joku yllätys...Ei joka kerta mutta tasaisin väliajoin kun hyvään on taas tottunut niin joku käytäntö muuttuu tai muuuten alkaa takkuamaan. Mutta kaikkihan nuo lopulta perille löytää...
Celestron C14,

Tane

Lainaus käyttäjältä: jperala - 09.10.2018, 16:01:20
Soitin tulliin ja kertoivat että ei vaikutusta vaikka käytetty, ostohinta määrittelee tullimaksun.

Taisi olla tullivirkailijan lapsus minun onni, linssikin tosin maksoi rahteineen alle satasen.
Celestron C14,

Tane

 Menee jo ohi aiheen mutta lisään vielä yhden kun tuli puheeksi tullimaksut; Möin usalaiselle harrastajalle käytetyn 152f8 APM ed linssin ja ostaja kehotti laittamaan paketin kylkeen "repair optics" välttääkseen tullimaksun. Seurantatietojen mukaan linssi meni suoraan ostajalle...

Mistäs minä tiedän erimaiden käytännöt, tuskin on yhtäpitävää kaavaa. Olen tilannut usasta Shoestring astronomylta kahdesti noin satasen maksavan GPUSB palikan ja kummallakin kerralla meni tulliin ja maksoin mitä vaativat. Mutta muutama kerta on selvinnyt ilman tullia(kuten se ADM:ltä tilattu losmandy adapteri). Venäjältä olen ostanut kahdesti uuden TAL barlowin ja molemmat kävi tullissa lisämaksuineen. Kiinasta ebayn kautta alle 20 euron tavarat sain ilman tullia.
Celestron C14,

Timpe

Täältä EU-alueelta jenkkeihin pääsee helpolla eli usein ilman sikäläisiä tullejakin. Tämä selvisi esim. CN:n SW150ED putkia tilanneiden keskusteluista. TS oli monesti myyjänä ja paketti tuli sukkana tulleista läpi.
Mutta toisin päin maksetaan kyllä täällä Suomessa kaikesta mahdollisesta sillä esim. korjauskulutkin ovat tullattavaa, koska ne lisäävät sinne korjaukseen lähetetyn laitteen arvoa, höh!
- Timo Inkinen

jperala

Nyt toimii seuranta, oli naputellut numeron väärin minulle myyjä.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson