NGC7009

Aloittaja einari, 29.08.2006, 18:18:37

« edellinen - seuraava »

einari

Ensimmäinen 'oikea' NGC-kohteeni oli tämä haastavan pieni ja melko matalalla oleva Saturnus-sumu.
Kielekkeiden näkyminen kunnolla olisi vaatinut enemmän valotusta.

Tarkoituksena oli kuvata samana yönä myös M74:n ja komeetta 4P/Faye:n kohtaaminen,
mutta tuloksena oli vain vaatimaton M74:n kuva jota en taida kehdata julkisesti esittää.


C8@6.3, Orion StarShoot,30x20s

Lisäinfoa ja isompi versio:
http://www.ursa.fi/capella/ilmot/ngc7009_250806.htm
___
Tapio

Mikko Päivinen

 Hienoa Einari :)  Kohteesta erottuu hienosti yksityiskohtia vaikka kohde on todellakin noin pienen pieni. Ja miksei muka kehtais laittaa kuvaa tänne. kyllä ainakin minä olen kiinnostunut näkemään kaikki mahdolliset kuvat oli laatu mikä hyvänsä. Ja kyllähän tää senverran haastava laji on, että eihän sitä aina tarvi niinkään olla tiptop kuva vaan asiaan kuuluu myöskin monenmoiset ongelmat jotka tästä tekeekin juuri mielenkiintoisen harrastuksen  ;D 
Kaukoputki: NexStar 11" GPS.
Kamera: SBIG ST-2000XM
Seuranta: SBIG AO-7
Filtterit: L=Baader IR/UVcut RGB suotimet standardit SBIG.
Filtteripyörä: SBIG CFW-8A

Vesa Kankare

Lainaus käyttäjältä: Mikko Päivinen - 29.08.2006, 18:32:01
Hienoa Einari :)  Kohteesta erottuu hienosti yksityiskohtia vaikka kohde on todellakin noin pienen pieni. Ja miksei muka kehtais laittaa kuvaa tänne. kyllä ainakin minä olen kiinnostunut näkemään kaikki mahdolliset kuvat oli laatu mikä hyvänsä. Ja kyllähän tää senverran haastava laji on, että eihän sitä aina tarvi niinkään olla tiptop kuva vaan asiaan kuuluu myöskin monenmoiset ongelmat jotka tästä tekeekin juuri mielenkiintoisen harrastuksen  ;D 
Samaa mieltä! Näytille vaan!
Vesku
www.vkastronomy.com