Ylva-astronomia

Aloittaja MarkoM, 26.10.2007, 18:28:41

« edellinen - seuraava »

Tane

 Ikävää kun on käynyt näin. Tilasin Ylvasta pari kertaa neljä vuotta sitten. Ei ollut mitään huomauttamista ja kaikki toimi nopeasti ja tehokkaasti. Oli ilo olla varman ja asiantuntevan kauppiaan asiakas. Miika opasti ja neuvoi puhelimessa omien kokemustensa perusteella aloittelevaa harrastelijaa aikaansa säästämättä. Eikä suinkaan tyrkyttänyt ja mainostanut omia tuotteitaan mitä olen myös kaiken muun sanomisen ohella kuullut kerrottavan...Mitä nykyisin puhutaan tästä hautautuneesta liiketoiminnasta, sen loppuvuosien yhteydenottohankaluuksista, niin ne pitävät varmasti paikkansa. Mutta se millä intensiteetillä minä ainakin koin Miikan touhua aloittaneen ja ainakin alkuvuosina vieneen eteenpäin ei olisi ansainnut tätä loppua. Ne viimeajat olemattomine palveluineen ja epätietoisuudenpeitto jäävät helpolla päällimmäiseksi muisteihin.
Celestron C14,

HTö

Ylva taitaa toimia taas. Ainakin nettisivuilla on tapahtunut liikahdus.

     Htö

MarttiM

Ylva Astronomia toimitti minulle äskettäin tilaamani tuotteen.  :smiley:

Toni

Kiva, että asiat ovat edistyneet. Pitkäaikainen epävarmuus yrityksen ympärillä on kuitenkin saanut minut sen verran skeptiseksi, että itse en Ylvalta enää mitään ostaisi ainakaan ennakkomaksulla. Muita kauppapaikkoja on kyllä Suomessa ja ulkomailla riittämiin, ja Visalla voi kätevästi maksaa.
T. Veikkolainen, Järvenpää
Ursan havaintokeskus Tähtikallio, Syvä taivas - ja Aurinko-harrastusryhmät

"Toisinaan, milloin Venus yksinään hallitsee noin 45 astetta horisontin yläpuolella, se säteilee niin voimakkaasti, että melkein voi lukea sen valossa ja esineistä, joihin se sattuu, jää huomattava varjo."
- Afrikka-kirja (A. Gallen-Kallela, 1931)

jmantyla

#139
Lainaus käyttäjältä: Toni - 01.06.2013, 22:13:37
Pitkäaikainen epävarmuus yrityksen ympärillä on kuitenkin saanut minut sen verran skeptiseksi, että itse en Ylvalta enää mitään ostaisi ainakaan ennakkomaksulla.

Hyvä jos yritys toimii, mutta asiakkaille on varmasti jäänyt monta selvittämätöntä asiaa. Minua jäi kaivelemaan matkajalusta+gps-lisälaite, jotka eivät toimineet. Luvattiin korjata tai vaihtaa. Palautin laitteet puhelinkeskustelun mukaisesti Ylvaan, mutta ei ole pariin vuoteen kuulunut mitään. Tappio oli 400 e.
Yhteystiedot on. Lupaan kirjoittaa tänne myönteisen arvion Ylvasta, jos asiani hoituu.

Jorma M.
Kangasala

Temppe

Taas tyhmä kysymys,mutta kysyn kuitenkin ku ei läytyny muualta.Miten ylva astronomiasta tilataan ku siellä ei ole mitään painiketta tilaa tai lisää ostoskoriin.

Lithos

Kannattaa varmaan ihan soittaa, samalla selviää varastotilanne ja monta muuta asiaa.
Mika Suoperä
Peilikaukoputket:
Sky-Watcher Explorer 200P, TAL-2M, Sky-Watcher Explorer 130PM
Linssikaukoputket:
Bresser Messier r102l, Celetron NexStar 102 SLT, Celestron 80ED
Jalustat:
2x EQ5, AZ4, HEQ5 Pro

Timi

#142
Ja vaikka E-Mail.  :smiley:

Kettu-Pekka

Yritin ostaa Ylvalta Barlowia. Sähköpostiin ei vastata, puhelinnumero ei ole käytössä.

vauve

Joo, mikään Miikka Sikkilän numeroista ei toimi. Tuskin koko yritystä on enää olemassa.

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: jmantyla - 01.06.2013, 22:41:25
Hyvä jos yritys toimii, mutta asiakkaille on varmasti jäänyt monta selvittämätöntä asiaa. Minua jäi kaivelemaan matkajalusta+gps-lisälaite, jotka eivät toimineet. Luvattiin korjata tai vaihtaa. Palautin laitteet puhelinkeskustelun mukaisesti Ylvaan, mutta ei ole pariin vuoteen kuulunut mitään. Tappio oli 400 e.
Yhteystiedot on. Lupaan kirjoittaa tänne myönteisen arvion Ylvasta, jos asiani hoituu.

Jorma M.
Kangasala

Ihmettelen, että jos noinkin suuresta rahasummasta kyse, niin miksi et ole jo hyvä ihminen kuluttaja-asiamieheen yhteydessä? Tästä saa sellainen ihminen kuvan, joka ei asiasta tiedä mitään, että ainahan netissä voi haukkua ja kirjoittaa mitä vaan, mutta, kun kenelläkään ei sitten ole sitä "mustaa valkoisella" kun aletaan kysymään asiasta tarkemmin. Kehoitan siis sinua olemaan yhteydessä esim kuluttaja-asiamieheen tai muuhun tahoon, joka pystyy asiaa lähtemään hoitamaan eteenpäin, jos tosiaan sinua kiinnostaa mm raha saada takaisin, mutta jos ei kiinnosta, niin sitten en voi sille mitään, mutta tuossa tapauksessa itse ainakin lähtisin viemään asiaa eteenpäin, melkein sama ku vetäis rahat vessanpytystä alas, tuokin raha olisi esimerkiksi hyvä raha hyväntekeväisyyteen, mm jonnekin missä on nälänhätää tai muuta...

KEW

Soitin tunti sitten Miikan numeroon,hälyytti, mutta ei vastannut.
Pari viikkoa sitten sain tekstarin soitettuani ensin useita kertoja.

Toimivan numeron löysin Fonectan numeropalvelusta.

Kaj Wikstedt

vauve

Sivu www.ylva-astronomia.fi toimii taas. Mutta muodossa ylva-astronomia.fi ei? Tuo www siis pitää kirjoittaa, muut sivut eivät sitä enää yleensä vaadi. :cool:

TeroP

Lainaus käyttäjältä: vauve - 04.02.2014, 21:40:33
Sivu www.ylva-astronomia.fi toimii taas. Mutta muodossa ylva-astronomia.fi ei? Tuo www siis pitää kirjoittaa, muut sivut eivät sitä enää yleensä vaadi. :cool:
Tuohan on ihan palvelimen/verkko-osoitteen konfiguraatiosta kiinni. Myös selaimet saattavat vakiona lisäillä verkko-osoitteisiin www:n eteen, jos osoitepalkkiin kirjoittaa alunperin pelkän domain nimen.

Jos noita sivuja katsoo tarkemmin, niin Miikka on näköjään päivitellyt niihin yhteystiedoista puhelinnumeron sekä näyttäisi myös päivittävän(?) tuotelistaakin. Jokohan ylva-astronomia toimisi taas vuosien jälkeen?
Celestron CPC 1100 GPS (XLT) SCT (279mm/2800mm)

Baader Hyperion Clickstop Zoom 8-24mm
Celestron E-lux 40mm plössl, Omni Barlow 2x, Focal Reducer F/6.3

Imaging Source DBK21 AU618.AS
Baader UHC-S, UV/IR-cut, Neodymium

William Optics 1.25" Dielectric Diagonal

kimmopaasiala

Lainaus käyttäjältä: TeroP - 05.02.2014, 09:54:31
Tuohan on ihan palvelimen/verkko-osoitteen konfiguraatiosta kiinni. Myös selaimet saattavat vakiona lisäillä verkko-osoitteisiin www:n eteen, jos osoitepalkkiin kirjoittaa alunperin pelkän domain nimen.

Kyse on ihan siitä että osoitteelle www.ylva-astronomia.fi on olemassa ns. A-tietue (address record) nimipalvelussa mutta osoitteelle ylva-astronomia.fi sitä ei ole syystä tai toisesta tehty. Mikään palvelimen sisäinen uudelleenohjaus ei auta jos tuolle jälkimmäiselle osoitteelle ei ole A-tietuetta.

-Kimmo
Helios Quantum 4 15x70 kiikarit, Canon 1100D kamera.