Harrastajien kuvagalleria

Aloittaja wizardd, 29.08.2006, 11:59:05

« edellinen - seuraava »

wizardd

Minulle tuli tuossa eräältä Tähtitiede.comin lukijalta kysely gallerian perustamisesta. Itseasiassa julkisen kuvagallerian perustaminen olisi mahdollista. Eli ottaisin käyttöön Coppermine tai Gallery -galleriasovelluksen ja sinne voisi sitten rekisteröityä (tai pyytää tiliä) ja sen jälkeen itse lähettää kuvat kaikkien katseltaviksi. Molemmissa ohjelmissa on useita erilaisia ominaisuuksia.

Olisikos kiinnostusta? Voisin testiversion varmaankin jo tänään laittaa toimintaan.

Juha

Ainakin kuvien katseluun löytyy innostusta varsin paljon, etenkin kun itse olen aloittelemassa kuvausta (ja havainnointia yleensä).

Odotan innolla!

wizardd

#2
Testiversio löytyy osoitteesta allaolevasta osoitteesta.

http://www.tahtitiede.com/galleria/

Jos osoittautuu tarpeelliseksi, minulla on jo mahdollinen domain varattuna  ;D

Huom! Tämä ei siis liity Tähtitiede.com sivustoon millään tavalla joten tuonne tarvitsee erilliset tunnukset. Ja itse Tähtitiede.com sivustolta rekisteröinti lähtee jälleen kunhan löydän paremman kommenttityökalun (asiattomat viestit kuitenkin voin moderoida silti pois).

EDIT: Ja tietty palautetta tänne kaikesta mitä keksittekin.

EDIT2: Kategoria ehdotuksia tarvitsen myös.

EDIT3: Sanotaan nyt ensi alkuun että kaikki tämän foorumin lukijat ovat tervetulleita testaamaan ja lähettämään omia kuviaan. Tämähän on mainio siinä mielessä jos ei ole tarpeeksi hyvää kotisivutilaa käytössä. Täytyypä muistaa laittaa tekijänoikeusilmoistus myös galleriaan.

EDIT4: Niin ja niitä itse kuvia tarvitaan myös, itsellä ei taida tässä nyt olla kuin muutamia pikkupokkarilla otettuja revontulikuvia.

Sombrero

Lainaus käyttäjältä: kaizu - 29.08.2006, 21:38:03
Meinasin ensin rekisteröityä mutta kun sivu käyttää evästeitä. Minulla ne on oletusarvoisesti pois käytöstä
ja pitää olla oikein erityisen hyvä syy että laittaisin ne päälle.

Kaizu
Sama juttu täälläkin.
Jos tietäisimme mitä olemme tekemässä, sitä ei kutsuttaisi tutkimukseksi, eihän? - Albert Einstein

Jorma Koski

hei,

Ursan galleria on perustettu jo kesän alussa ja löytyy klikkaamalla:
tavaraa on jo 326 kuvaa 58 albumissa
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

wizardd

Lainaus käyttäjältä: Jorma Koski - 30.08.2006, 07:58:22
hei,

Ursan galleria on perustettu jo kesän alussa ja löytyy klikkaamalla:
tavaraa on jo 326 kuvaa 58 albumissa

Mainiota  :)

Hyvä että ilmoitit, mitenkähän on tuo tullut missattua  :o

Moderator voi sitten oikeastaan poistaa tämän ketjun, ei sitä kahta galleriaa tarvita  ;D

Horus

Tota noin. En usko, että Ursan galleriasta tulee mitään kaikkien harrastajien kuvien pitopaikkaa. Muutenkin tuo softa mitä mm. Ursalla ja meillä Kassiopeiassa on, ei mielestäni ole oikein sovelias suurille massoille. Meneehän se muutamalla käyttäjällä ja yhdistyksissä, mutta kun käytäjiä olisikin vaikkapa satakunta, niin sitten tuo galleriaformaatti ei oikein toimi. Ursalla on suunnitelmissa ns. havaintoarkiston perustaminen, mutta se ei suoranaisesti ole "käyttäjien galleria" -tyyppinen. Kyllä se mielestäni on helpointa, että on oma palvelintila jossa on galleria. Tätähän voi sitten mainostaa, kun suffailee netissä.
Härkämäen observatorio - Tähtitiedettä Itä-Suomessa
Mars MetNet Mission - Kohti Marsia!
Avaruusinsinööri-blogi - Avaruustekniikkaa ja -tutkimusta

Harri Haukka

VeikkoM

Lainaus käyttäjältä: Horus - 30.08.2006, 13:11:49
Tota noin. En usko, että Ursan galleriasta tulee mitään kaikkien harrastajien kuvien pitopaikkaa. Muutenkin tuo softa mitä mm. Ursalla ja meillä Kassiopeiassa on, ei mielestäni ole oikein sovelias suurille massoille. Meneehän se muutamalla käyttäjällä ja yhdistyksissä, mutta kun käytäjiä olisikin vaikkapa satakunta, niin sitten tuo galleriaformaatti ei oikein toimi. Ursalla on suunnitelmissa ns. havaintoarkiston perustaminen, mutta se ei suoranaisesti ole "käyttäjien galleria" -tyyppinen. Kyllä se mielestäni on helpointa, että on oma palvelintila jossa on galleria. Tätähän voi sitten mainostaa, kun suffailee netissä.

Ursan galleria on ensisijaisesti tarkoitettu jaostojen ja Ursan palvelimella majaa pitävien
yhdistysten/harrastajien käyttöön.  Se tuntuu hiukan huonosti sittenkin taipuvan
monen eri ylläpitäjän tarpeisiin.  Kaikille, jotka haluat perustaa uusia luokkia (kate-
gorioita) tarvitsee olla enemmän oikeuksia kuin laki sallii.  Tai sitten en vain osaa
konffata ohjelmaa, joka sekin on mahdollista.


Veikko Mäkelä
Kuu ja planeetat, Asteroidit ja komeetat, Tieteellinen yhteistyö, Tietotekniikka sekä Kerho ja yhdistystoiminta -harrastusryhmät

J-M

En tunne Ursan galleriaa sen enempää kuin mitä pikaisesti sitä selailin, mutta ilmeisesti sinne voi lähettää tavaraa vain Ursan jäsenet. Ja näinhän sen pitää ollakin, mutta harrastuksen piirissä on paljon väkeä, jotka eivät kuulu Ursaan mutta haluaisivat silti julkaista kuviaan. Kyllähän tällaiselle julkiselle ja keskitetylle gallerialle on selvä tarve!

Jari-Matti Auttila
Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

wizardd

Tuota tuota, ehdottomasti jos tälläiselle on tarvetta niin sellainen on saatava pystyyn. On useita galleria sovelluksia ym. mitä voi käyttää, aion tässä lähiaikoina tutkiskella niitä tarkemmin.

Jos on jotain ideoita niin ehdottomasti kertokaa ne tähän ketjuun.


Ja sitten hieman offtopic, jos joku on ihmetellyt miksi www.tahtitiede.com on hiljainen, niin valitettavasti näillä näkymin ei ainakaan allekirjoittaneella ole aikaa tarpeeksi kunnon uutispalvelun pyörittämiseen. Halua ja intoa on kyllä, harmi kun tuosta ei elantoa saa. Tai no, saisi varmaankin jos saisi useita mainostajia ja oheispalveluita..

petteria

Lainaus käyttäjältä: wizardd - 16.09.2006, 00:36:10
Tuota tuota, ehdottomasti jos tälläiselle on tarvetta niin sellainen on saatava pystyyn. On useita galleria sovelluksia ym. mitä voi käyttää, aion tässä lähiaikoina tutkiskella niitä tarkemmin.

Jos on jotain ideoita niin ehdottomasti kertokaa ne tähän ketjuun.


Ja sitten hieman offtopic, jos joku on ihmetellyt miksi www.tahtitiede.com on hiljainen, niin valitettavasti näillä näkymin ei ainakaan allekirjoittaneella ole aikaa tarpeeksi kunnon uutispalvelun pyörittämiseen. Halua ja intoa on kyllä, harmi kun tuosta ei elantoa saa. Tai no, saisi varmaankin jos saisi useita mainostajia ja oheispalveluita..


tässä pari päivää yrittänyt tuonne tahtitiede.com sivuille päästä mutta kyselee salasanaa päivitys menossa osioon?

wizardd

Lainaus käyttäjältä: petteria - 16.09.2006, 01:30:19

tässä pari päivää yrittänyt tuonne tahtitiede.com sivuille päästä mutta kyselee salasanaa päivitys menossa osioon?


Otin sivuston väliaikaisesti pois käytöstä.

Uutispalvelun ylläpito on kyllä hurjan vaativa homma, ja itse olen sitä mieltä että se kyllä vaatisi ihan ammattilaisen hommaa tekemään.

GaryP

Jaa että jo ihan reilut kaksi viikkoa ensi-ilmoituksesta se pantiin kumoon? Onko se uutispalvelu sitten välttämätön, jos kerran oli tarkoitus jonkin sortin galleriaa pyörittää? En varmaan vain tunne asiaa joten tähän ei varmaan kannata reagoida mitenkään.

T:Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

wizardd

Poistin turhat viestit tuosta.

Eli uutisia värkkäilen Tähtitiede.comiin (www.tahtitiede.com) ja nyt sitten tämä galleria tulee. Laitan ilmoituksen kunhan se on valmis.

Hirveellä kiireellä kun kirjottelee..  ::)

wizardd

#14
Tiedotan myös tätä kautta.

Eli Tähtitiede.com muuttaa Homepage-sjr:n palvelimilta Nebulan palvelimille. Nebulalla kaikki on jo valmiina, paitsi domaineja ei ole vielä siirretty. Arvioitu kesto 1-2 vrk riippuen miten nopeaa domainit saa siirrettyä, itse sivuston asennuksessa ja tietokannan palautuksessa tuskin varttia pidempään menee.

- Lauri Kumpulainen

P.S Olisi pitänyt tehdä tämä jo aikaa sitten, nytkin on www-palvelimet ja sähköpostipalvelimet mykkinä..

EDIT: Muuttoon menikin vain muutamia tunteja, sivusto jälleen toiminnassa.