Punainen muovikalvo näyttöön

Aloittaja Tertsi, 19.11.2017, 22:10:03

« edellinen - seuraava »

Tertsi

Mistä saa ostettua punaista läpinäkyvää muovikalvoa läppärin näyttöön?

Tertsi
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/

vehnae

Tuut hakemaan mun hyllystä, tilasin aikanaan ebaysta siivun, tuosta riittää vielä muutamaankin läppäriin :).

Noin muuten värikalvoja voi löytää erisorttisista valokuvausliikkeistä, myyntierä yleensä neliömetristä ylöspäin.

Tertsi

Lainaus käyttäjältä: vehnae - 19.11.2017, 22:38:47
Tuut hakemaan mun hyllystä, tilasin aikanaan ebaysta siivun, tuosta riittää vielä muutamaankin läppäriin :).

Mutta tämähän passaa! Laitan yv.
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/

•Jeppe•

Yks päivä löysin puhelimesta asetuksen jolla saa muutettua näytön värejä. Asetukset> näyttö> LiveDisplay> värien kalibrointi. Sininen ja vihreä pienimmälle ja punainen täysille. Aina kun olen lähdössä tähystelemään taivasta laitan tämän päälle.
Saiskohan läppärissäkin jotenkin muutettua värejä asetuksista?
-Helios Sirocco HR ll 10x42
-skysafari 6 pro
-Helios 8" dobson

vehnae

Onhan noissa monissa tähtisoftissa ihan suoraankin tarjolla erilaisia punaisia yömoodeja. Mutta ainakin mun halvassa kuvausläppärissä taustavalo vuotaa ikävästi lävitse. Eli vaikka ruudulla ei olisi mitään (musta taustakuva jne) niin se hohkaa ikävän vaaleaa valoa etenkin sivusta katsoessa. Kalvon kanssa tilanne on huomattavasti parempi.

•Jeppe•

Mutta kun laittaa asetuksista näytön punaiseksi, se pysyy punaisena vaikka poistuu tähtisoftasta. Läppärissä tosin punanen muovikalvo on varmaan parempi. Kännykässä kalvo voi olla vaikea laittaa ja käyttää kännykkää sen kanssa.
-Helios Sirocco HR ll 10x42
-skysafari 6 pro
-Helios 8" dobson

Lauri Kangas

Android-puhelimille on saatavissa useita softia jotka himmentävät/punaistavat näyttöä ihan globaalisti. Toimii aika hienosti OLED-näytöllisillä puhelimilla joissa musta on ihan oikeasti mustaa, mutta nestekidenäytöissä mustastakin paistaa himmeimmänkin tason taustavalo aika kirkkaana läpi jos on tarkoitus katsoa tähtiä samalla.

Monen windows-tähtisoftan punavalonappi muuttaa myös koko windowsin värejä punaiseksi eli toimii joskus myös toisissa softissa. Riippuu kovasti tapauksesta miten hyvin.

Jorma Koski

Ostin aikoinaan läppäriin mittoihin sahatun palan punaista akryyliä ETRAsta (Etola).
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

Tosiju

Win10:ssä saa laitettua yövalon, joka tekee näytöstä punertavamman. Eli työpöytää klikkaa oikealla hiirennapilla sitten näytön asetukset ja näytön alta yövalo päälle/pois ja se alapuolella on yövalon asetukset josta saa värilämpötilaa säädettyä. En tiedä onko tarpeeksi punainen, mut jonkin verran kuitenkin.