Guidausongelma

Aloittaja hanva77, 18.10.2017, 08:31:09

« edellinen - seuraava »

Jommeli

Lainaus käyttäjältä: hanva77 - 19.10.2017, 14:13:47
edit: Onko muuten olemassa jonkinlaista simulaattorisysteemiä jossa voisi testata tuota omaa jalustaa ja guidausta näin sisätiloissa?

PHD:ssä on simulaattori laiteprofiilina ja lisäksi erikseen kullekin laitteelle oma simulaattori, jos haluaa esim. käyttää omaa jalustaa simuloidessa. Noilla voi sisätiloissa harjoitella käyttöä.
Sharpstar 76EDPH, ZWO AM3, ZWO ASI294MC Pro,
ZWO Mini guide, Orion Starshoot g3, Microsoft Lifecam Cinema, ZWO ASI EAF

hanva77

Vielä varmistus illan testeihin. Käytössä on siis Orionin Starshoot Autoguider ja kun valitsen kameraa PHD:ssä niin listassa on kaksikin eri vaihtoehtoa. Toinen on Orion SSAG Camera (ASCOM) ja toinen Starshoot Autoguider. Kumpi noista pitää valita ja mitä eroa noilla on? Tähän saakka olen käyttänyt tuota Starshoot Autoguideria.

einari

Eipä tuon pitäisi vaikuttaa guidaukseen kumpaa ajuria käyttää.
___
Tapio

hanva77

Ok. Kiitoksia. Entäs toi kun mounttia valitsee niin siinä on guidespeed oletusasetuksena 0.50 mutta kun painaa detectiä niin se väläyttää eqmodia ja lukema muuttuu 0.20. Onko toi ok?

jussi_k_kojootti

Lainaus käyttäjältä: hanva77 - 20.10.2017, 18:36:00
Ok. Kiitoksia. Entäs toi kun mounttia valitsee niin siinä on guidespeed oletusasetuksena 0.50 mutta kun painaa detectiä niin se väläyttää eqmodia ja lukema muuttuu 0.20. Onko toi ok?

Varmaan ... aika usein näkee suositeltavan <1.0 guidespeedejä, ite oon enimmäkseen guidannu täysillä, ja kun olen jotain ongelmaa koettanut ratkaista nopeutta muuttelemalla niin ei se siitä ole ratkennut.  Mut nämä on parametrejä, joissa on ensi alkuun vaan valittava jotain, ja tuumittava sitten kun homma ei toimi.  Jalustat on yksilöitä.  Anna mennä oletuksilla siihen asti että epäilys herää.
jussi kantola / oulun arktos
CG-5 GOTO + KWIQ-guiding + SW80ED  // 10" dobson // canon eos 450d mod & 400d / ASI 120MM
http://astrobin.com/users/jussi_k_kojootti/
http://oulunarktos.fi/