Seikkailu jatkuu, tilauksen peruutukseen ei tullut mitään vahvistusta eikä tietoa oliko korttimaksu peruutettu. Mitään viestejä ei telescopes.comin aspasta enää näytä tulevan.
Kävinpä sitten verkkopankissa katsomassa Visa-tapahtumia. Siellä näkyi että korttia oli hyvitetty jo viime viikolla tilauksen verran!
Joko telescopes.comilla on käytössä aikakone, tai päättivät omin nokkinensa peruuttaa tilauksen kertomatta mulle mitään. Olin kyllä
tyytyväinen, että edes rahat tulivat takaisin.
Sitten huomasin, että tästä soheltamisesta tuli 20 euron tappio valuuttakurssien muutoksesta niinä viikkoina kun tilaus oli jumissa.
Kirosanat raikuivat, mutta soitin Luottokuntaan ja sieltä luvattiin hyvittää tuo tappio seuraavalle laskulle. Tästä opimme, että luottokortilla
maksaminen on aika turvallista koska maksuliikenteen virheet korjaantuvat valittamalla.
Olen tehnyt työkseni verkkokauppoja viimeiset 8 vuotta ja ostellut netistä reilut kymmenen vuotta. Tänä aikana olen oppinut, että toisaalta netissä
ostamista ei tarvitse pelätä mutta toisaalta kannattaa välttää verkkokauppoja, jossa jo perustoiminto eli tavaran myyminenkin jo tökkii.
Yritin ostaa tuolta ihan peruskamaa eli suodattimen, WO:n kulmapeilin & okulaareja jne. Pitääpä katsella, mistä muualta saa saman satsin kasattua.