Telescopes.com - välttäkää

Aloittaja foo1234, 25.09.2007, 12:35:47

« edellinen - seuraava »

foo1234

Tulipa tilattua telescopes.comista noin kuukausi sitten tavaraa. Poimin huolellisesti ostoskoriin sellaiset kamat, joita oli verkkokaupan mukaan varastossa.

Luottokorttiveloituksen tekivät kyllä valon nopeudella, mutta sen jälkeen kaupasta ei kuulunutkaan enää mitään. En saanut edes tilausnumeroa, vaan jonkun "vahvistusnumeron" jolla ei netin kautta edes löydä mitään tietoja. Olen joutunut nyt mailailemaan telescopes.comin asiakaspalveluun 8-9 kertaa.

Törkeintä on se, kun tuolta on vastattu useaan kertaan että tilaus lähetetään "tänään tai huomenna" ja sitten ei taaskaan enää kuulu mitään.
Valehtelevat siis päin naamaa asiakkailleen.

Viime viikolla lähetin vielä kyselyn, että mitäpä tilaukselle kuuluu. Nyt asiakaspalvelu ei vastaa enää ollenkaan. Lähetin tänään tilaukselle peruutuksen,
ja pyysin peruuttamaan luottokorttiveloituksen. Olen aika varma, että tuosta peruutuksesta tulee ihan toivoton soppa. Onneksi Luottokunta täällä
päässä suojelee kuluttajaa, joten voin valittaa sinne kun todennäköisesti tuosta peruutetustakin tilauksesta tulee luottokorttilasku.

Kylläpä ottaa päähän tuon kaupan toiminta.


GaryP

Jotain hämärää putiikissa täytyy olla kun kaikki myydään puoleen hintaan, suurin piirtein. List price 3000$, our price 1700$ jne.

Onko tuo kauppapaikka ollut joskus toimiva, onko kukaan tehnyt oikeasti onnistuneita kauppoja?

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

dirty

Olen ostanut sieltä pari kertaa, viimeksi WO66SD putken kuukausi sitten. Ei ole mitään suurta moitittavaa. Putken mukana tilasin tosin myös Losmandyn lohenpyrstön, jonka sitten peruutin koska sillä oli tosi pitkä toimitusaika. Ilmoitus pitkästä toimitusajasta tuli vasta viikon perästä. Sain hyvityksen lohenpyrstöstä PayPal:lliin  päivän tai kahden sisällä. Putki saapui sitten parin päivän päästä. Se hyvä puoli tuossa putiikissa on, että suostuvat myymään joidenkin valmistajien (mm. William Optics) tuotteita tänne Suomeen, kun taas jotkin muut jenkkifirmat eivät tätä tee. Toinen paikka, mistä olen tilannut on OPT. Mielestäni heillä on ehkä hieman parempi palvelu, ainakin sähköposteihin vastataan henkilökohtaisemmin ja nopeammin. Tarvittaessa OPT toimittaa myös edullisemmalla rahdilla (UPS economy tms.), kuin mitä websivut mainostavat. Tällöin toimitusiaka on hieman pitempi.
Harri Hytönen

foo1234

Seikkailu jatkuu, tilauksen peruutukseen ei tullut mitään vahvistusta eikä tietoa oliko korttimaksu peruutettu. Mitään viestejä ei telescopes.comin aspasta enää näytä tulevan.

Kävinpä sitten verkkopankissa katsomassa Visa-tapahtumia. Siellä näkyi että korttia oli hyvitetty jo viime viikolla tilauksen verran!
Joko telescopes.comilla on käytössä aikakone, tai päättivät omin nokkinensa peruuttaa tilauksen kertomatta mulle mitään. Olin kyllä
tyytyväinen, että edes rahat tulivat takaisin.

Sitten huomasin, että tästä soheltamisesta tuli 20 euron tappio valuuttakurssien muutoksesta niinä viikkoina kun tilaus oli jumissa.
Kirosanat raikuivat, mutta soitin Luottokuntaan ja sieltä luvattiin hyvittää tuo tappio seuraavalle laskulle. Tästä opimme, että luottokortilla
maksaminen on aika turvallista koska maksuliikenteen virheet korjaantuvat valittamalla.

Olen tehnyt työkseni verkkokauppoja viimeiset 8 vuotta ja ostellut netistä reilut kymmenen vuotta. Tänä aikana olen oppinut, että toisaalta netissä
ostamista ei tarvitse pelätä mutta toisaalta kannattaa välttää verkkokauppoja, jossa jo perustoiminto eli tavaran myyminenkin jo tökkii.

Yritin ostaa tuolta ihan peruskamaa eli suodattimen, WO:n kulmapeilin & okulaareja jne. Pitääpä katsella, mistä muualta saa saman satsin kasattua.

papamiguel

Juu hyvä homma, että selvisit "naarmuilla". Tosiaankin luottokortin käyttö on loppujen lopuksi turvallista, koska ainakin meillä Luottokunta on erittäin avulias ja osaavat kyllä neuvoa ja valvoa käyttäjän etuja tällaisissa tapauksissa.