Eq6 versioista ja suorituskyvyistä

Aloittaja hanva77, 06.10.2017, 19:22:17

« edellinen - seuraava »

hanva77

Jäi tuossa käteen käytetty eq6 pro synscan kapulalla. Kyselisin että mitä eri versioita tuosta eq6:sta on, mitä eroja niissä on ja mistä tiedän mikä versio toi mun on?

Lisäksi semmoinen kysymys että millaisiin valotuksiin tuolla yltää ilman quidausta jos kuvataan dslr/14mm?

kjj

Lainaus käyttäjältä: hanva77 - 06.10.2017, 19:22:17
Lisäksi semmoinen kysymys että millaisiin valotuksiin tuolla yltää ilman quidausta jos kuvataan dslr/14mm?

Ekaan kysymykseen en sen ihmeemmin osaa vastata, mutta ylläolevaan voi melkein sanoa, että tuolla polttovälillä guidaamatta pääsee niin pitkiin valotuksiin, että taustataivaan puhkipalaminen tulee esimmäisenä vastaan - ellet nyt satu jossakin Andeilla kuvaamaan.

einari

Eq6 on hyvä perusversio johon ei ole paljon oleellisia muutoksia tullut eri malleilla.
Sen jälkeen on ollut NEQ6 PRO SynScan jossa kai oleellista tupla satula (sekä Vixen että Losmandy-kiskot käy),
EQ6-R Pro jossa oleellisin muutos hihnaveto, kantokahva, SNAP-portti ja tupla satula.
Sitten on vielä AZ-EQ6 SynScan GPS jossa AZ-moodissa mahdollista laittaa toinen putki. Lisäksi siinä on hihnaveto,tupla enkooderi, tupla satula, SNAP-portti.
Noista ehkä hihnaveto ja tupla satula olisi kiva olla olemassa mutta ilmankin pärjää mainiosti.
Eq6 pro synscan sulla siis todennäköisesti on koska malli on siinä kyljessä sanottuna.

Järkkärillä ja 14mm objektiivilla, jos napasuuntaus on kohtalaisen hyvin tehty saa helposti vaikka 10 minuutin valoja uskaltaisin luvata jos ei jalusta ole maanantaikappale.
___
Tapio


Miikka Sikkilä

Ja tuplasatuloitakin saa jälkiasennettavina. Vanhin versio oli musta, sitten tuli valkoinen, sitten NEQ6 Vixen/Losmandy kiinnityksellä ja hihnavetoinen R- malli hiljattain.
Miikka Sikkilä - Oulu

hanva77

Tän näkönen kampe...voiko tuosta interfacesta päätellä mikä versio toi on?

Edit: tai vissiin toi on siis eq6 pro synscan, mutta mitä eroa perus eq6:lla ja eq6 prolla on?


einari

Siinähän se lukee että EQ6 Pro

Tuolla TS:n sivuilla sanotaan että tässäkin olisi jo tuplasatula: "You can use Vixen and Losmandy Level Dovetails".
Ei mulla vaan ollut sellaista silloin kun mulla tuollainen jalusta oli.
___
Tapio

hanva77

No niin selväksi tuli toi versio. Onko Miikkalla tohon mounttia mihin saa kuulapään kiinni?