Peleng 3.5/8A kokemusta?

Aloittaja ckambiselis, 01.10.2017, 12:58:14

« edellinen - seuraava »

ckambiselis

Moi
Olin tos kattomas fisheye linssejä allsky kameraan ja tuli tällänen Peleng 3,5/8A täyskenno fisheye objektiivi löydetty, onko kenelläkään kokemusta tästä?

Firman sivu on peleng8.com, joku pieni Valko-Venäläinen firma mikä tekee 2-3 objektiivia ja jotain adaptereita.

Oskari

Lauri Kangas

Älä ota pelengiä, ei ole nykyaikainen vaihtoehto. Vastaavassa sarjassa painii samyang 8mm.

ckambiselis

Juu ei täs ollu viel mitään osto tekemäs, Samyangin ongelma on että se ei ole circular fisheye ja se on tehty APS-C kennolle, olen kyl nähny että jos siitä leikkaa auringosuojan pois siitä sais vähä paremman näkökentän full frame kennolle mutta kuitenkin ei täyden renkaan.

Tiedän myös että Sigma:lla on toi 8mm 3.5 mikä olis circular fisheye mutta hintaero on kyl aika iso.

Oskari

Lauri Kangas

APS-C:lle löytyy myös sigman 4.5mm joka on hyvä niinkuin tuo sigman 8mm:kin. Tuossa lyhemmässä kuva on muistaakseni 12mm korkea eli ei täytä edes APS-C-kennoa korkeussuunnassa.

ckambiselis

Niin mutta tarvis täyskennolle :-P

Oskari

VP

8mm pingpongin uusimmassa versiossa vastavalosuoja lähtee irti ilman väkivaltaa tai työkaluja. Se piirtää ihan pikkuisen mustia nurkkia 1.3x kennokoolla. Täysikennolla varmasti enemmän.

-V

pnuu

Ehdottomasti ei pelengiä all-sky -kameraan. Siinä on kiinteä apertuuri, piirtää huonosti ja flarettaa vielä enemmän. Menee halokuvauksessa jossa voi itse asemoida peittäjän/kapustan/paistinpannun/käden/talon auringon tai kuun eteen.
Panu Lahtinen
"You haven't really been anywhere until you've got back home",
Twoflower in "The Light Fantastic"

ckambiselis

Juu ei ollu ideana käyttää allsky kamerana, tuli vaan esiin samaan aikaan kun olin etsimäs siihen (IMX178) linssin (S-mount), plus olen oikeastaan katsomas jonku minkä piirtää puoreen kentän (circular fisheye) täyskennoselle kameralle (D600) jos tekis jonku 4k allsky ilta timelapsin.

ckambiselis

Lainaus käyttäjältä: W1lleM - 01.10.2017, 17:56:31
8mm pingpongin uusimmassa versiossa vastavalosuoja lähtee irti ilman väkivaltaa tai työkaluja. Se piirtää ihan pikkuisen mustia nurkkia 1.3x kennokoolla. Täysikennolla varmasti enemmän.

-V

Pingpongin?

naavis


JVO


ckambiselis