Hankaluuksia TS Off Axis Guiderin kanssa

Aloittaja mvcelest1, 25.09.2017, 11:11:33

« edellinen - seuraava »

mvcelest1

Hei,

Hankin joitain vuosia sitten Celestron C9 Goto-teleskoopin ja siihen digikuvaamista varten "Off Axis Guiderin" sekä "Lacerta MGEN" autoguiderin. Kombinaatioon tuli saamani ohjeen mukaan ottaa mukaan vielä kaksi T2 Extension Tubea, toinen 10mm ja toinen 5mm. Monista erilaisista yrityksistä huolimatta ongelmakseni on jäänyt se, etten saa Lacertaan asti näkyviin seurantatähtiä millään konstilla. Olen saanut tosin kuun reunan näkyviin Lacertaan, mikä kertoo että sinänsä kuva ja data kulkee perille asti, mutta mitään kuuta pienempää en. Olisiko asiaa tuntevilla mitään ideoita mistä vika voisi tässä tilanteessa löytyä ?

jpaana

Itselläni on TSOAG27 käytössä Lodestar X2:n kanssa ja siinä oli jonkin verran säätöä prisman kanssa, että se osoitti optimaaliseen suuntaan ja etäisyyden kanssa, jotta Lodestar on samalla etäisyydellä prisman keskipisteestä kuin pääkamera. Tuo, että kuun reuna näkyy mutta tähdet ei viittaisi siihen, että etäisyys ei ole ihan sama, jos olet pääkameran mukaan fokusoinut. Jos kuitenkin saat fokuseria siirtämällä Lacertan fokukseen niin ongelma ainakin on nimenomaan tuossa.
ScopeDome 2M, TS/GSO 8" RC (203mm 1624/1090mm 0.67x redulla), EQ8, Player One Poseidon-M PRO, Atik 383L+, ASI178MC, ASI120MM-S, SX Lodestar X2, Player One Phoenix Wheel, SX USB Wheel, ZWO EAF, Gemini SnapCap

Timpe

- Timo Inkinen

Tane

 Kollimointilaitteen lasersäteen avulla olen saanut OAG:n säädettyä että prisma osoittaa tarvittavaan  kohtaan eikä valonkululle ole esteitä.
Celestron C14,

mvcelest1

Kiitos hyvistä neuvoista kaikille. Olen sen verran mahdollista fokusoitumisen ongelmaa jo testannut etten usko sen todennäköisesti olevan syynä ongelmaan. Lähden seuraavaksi etenemään tuon prisman kohdistuksen osalta.