Dronet

Aloittaja wm-x, 21.06.2017, 07:35:26

« edellinen - seuraava »

wm-x

Minulla oli sama kopteri 2 vuotta. Hyvin kesti sen ajan. Nyt yksi moottoreista jumittelee hieman. Jos en saa sitä kuntoon niin minulla on akkuja+ muita varaosia aika paljon, voin ne lahjoittaa eteenpäin.

Edit:
Ja pitää kyllä sanoa että tuo syman kopteri oli erinomainen hintalaatu suhteeltaan.

Lithos

Noihin tuntuu aika hyvin ebaysta sun muualta saavan moottoreita ja muita osia, tosin jos niin käy että ei enää palaudu niin varaosat kiinnostavat toki aina. Minun piti lopettaa sisä ja kotipiha harjoittelu ja siirtyä pellolle kun koiran mielestä drone on paras saalis ikinä, joka voittaa kaiken maailman frisbeen metsästykset mennen tullen... edes roottorin pärähtäminen nokkaan ei ole opettanut.
Mika Suoperä
Peilikaukoputket:
Sky-Watcher Explorer 200P, TAL-2M, Sky-Watcher Explorer 130PM
Linssikaukoputket:
Bresser Messier r102l, Celetron NexStar 102 SLT, Celestron 80ED
Jalustat:
2x EQ5, AZ4, HEQ5 Pro

-Essi-

Eilen tuli kopteri ja tänään pääsee täysillä akuilla testaamaan. Valitsin malliksi Yuneec q500 4k:n. Pitäis olla idiootti helppo lentää GPS-lukolla ja "lentoavuilla", toki manuaali lentäminenkin pitää jossain aikaa opetella. Pieneen lisähintaa sai tuollaisen kovakantisen/pehmustetun trolley-matkalaukun mukaan. Kamerassa saa manuaalisesti säädettyä asetuksia. Pääasiassa videokuvaukseen tuon kuitenkin hommasin. Aika näyttää mitä tuolla saa aikaiseksi =)
-Skywatcher 200/1000 PDS Explorer
-Skywatcher Skymax 127
-Skywatcher NEQ6
-Skywatcher Star Adventurer
-Nikon D7200
-QHY8L

-Essi-

wm-x

Upean näköinen!
Joko kävit lentämässä? Kestikö pitkään akku?

-Essi-

Juu, kävin lentämässä ja akku kesti pitempään, kuin mies itse shortseissa ja t-paidassa kunnon mäkärä parvessa :rotfl: Tänään uutta testiä toisenlaisella vaatetuksella.  Akun pitäis kestää n.20-25min.
-Skywatcher 200/1000 PDS Explorer
-Skywatcher Skymax 127
-Skywatcher NEQ6
-Skywatcher Star Adventurer
-Nikon D7200
-QHY8L

-Essi-

KEW

Minulla saman näköinen Q500G.
Kameroiden kanssa pikkasia ongelmiä.
KW

-Essi-

Oletko kokeillut päivittää kameran firmwarea, voi auttaa jossain tapauksissa?
-Skywatcher 200/1000 PDS Explorer
-Skywatcher Skymax 127
-Skywatcher NEQ6
-Skywatcher Star Adventurer
-Nikon D7200
-QHY8L

-Essi-

wm-x

Tässä testiksi oma video mökiltä. Ihan siedettävää kuvaa, youtube ilmeisesti pakkaa tuota vähän. Kokeilin tuota youtuben vakautusta, se alkoi vahingossa käsitellä sitä. En tiedä miltä se lopulta näyttää, mutta aika pitkä käsitely näyttäisi olevan.
https://youtu.be/pqx1wh7vZIo

-Essi-

Lainaus käyttäjältä: wm-x - 18.07.2017, 17:58:17
youtube ilmeisesti pakkaa tuota vähän.

Samaa huomasin omassa videossa, mut ymmärtäähän tuon videon pakkaamisen. Ohessa oma testiklippi ja tyytyväinen täytyy laitteeseen olla =)

https://youtu.be/BgIm8KMl4Is
-Skywatcher 200/1000 PDS Explorer
-Skywatcher Skymax 127
-Skywatcher NEQ6
-Skywatcher Star Adventurer
-Nikon D7200
-QHY8L

-Essi-