Sky Atlas 2000 tähtikartta

Aloittaja Pekka Lehtelä, 26.12.2016, 16:49:49

« edellinen - seuraava »

Pekka Lehtelä

Olen yhtenä monista karttana käyttänyt otsikon mukaista karttaa pitkän aikaa, sitä "field" versiota jossa musta pohja ja tähdet valkoiset eikä laminaattia päällä ja hyvin ovat kestäneet. Nyt haluisin uuden kartaston ja laminoituna ja voisi olla tuo "field" tai "desk" jossa vaalea pohja ja tähdet mustia. Ainoa paikka mistä olen löytänyt on OPT Telescope USA. Tietääkö joku mistä em. kartat saisi Euroopasta?

Pekka

VeskuP

Siis eikös tämä ole juuri kartasto mitä tarkoitat:
http://www.astroshop.eu/sky-atlas/sky-publishing-sky-atlas-2000-0-2nd-edition-deluxe-laminated-version/p,12287#tab_bar_0_select

Aika napsakka on kyllä hinta. Brittien ja Kanadan Astrobuyandsellistä näköjään löytyy uudenveroisia tosin ei laminoituja, mutta onhan ihan eri hintakin sitten.
Vesa Pennanen

SW 254/1200 Newton, NEQ6 Pro

VeskuP

Vesa Pennanen

SW 254/1200 Newton, NEQ6 Pro

Pekka Lehtelä

Juuri noita Vesku tarkoitan, jenkeissä maksaa laminoitu versio alle 70 dollaria, joten aika kova tuo hinta. Mulla on laminoimaton versio kestänyt ulkokäyttöä jo niin monta vuotta etten edes muista eli sekin käy. Tutkin vielä nuo Brittien ja Kanadan kauppojen jutut sillä hyväkuntoinen käytettykin kelpaa mulle hyvin. Kiitos vinkeistä!

Pekka

VeskuP

Ylläri että astroshopissa on listahinta kova. Jotenkin olen alkanut vieroksua koko kauppaa. Tuon 365 astronomyn hintahan on muuten alle 60 dollaria jos oikein laskin :wink: Ja sieltä jenkeistä kun tilaa niin rapsahtaa alvit päälle, näillä hinnoilla taitaa olla jotain noin 15 euroa...
Vesa Pennanen

SW 254/1200 Newton, NEQ6 Pro

Pekka Lehtelä

Lainaus käyttäjältä: VeskuP - 27.12.2016, 00:30:57
Ylläri että astroshopissa on listahinta kova. Jotenkin olen alkanut vieroksua koko kauppaa. Tuon 365 astronomyn hintahan on muuten alle 60 dollaria jos oikein laskin :wink: Ja sieltä jenkeistä kun tilaa niin rapsahtaa alvit päälle, näillä hinnoilla taitaa olla jotain noin 15 euroa...
...ja siihen päälle rahtikulut. Tilasin aikanaan paljon tähtitiedettä ja kaukoputken rakentamista koskevaa kirjallisuutta Willmann-Belliltä USA:sta ja tulivat "surface mailina" tosi halvalla suoraan postilootaan. Nyt lähettävät vain lentopostina ja 50 dollarin kirjaan tulee rahtikuluja lisää noin samat 50 taalaa, joten ei oikein kannata sieltä tilata. Pärjään tolla vanhalla kartastolla vielä mutta jossain vaiheessa pitää se uusia.

Pekka

VeskuP

Posti kiikutti eilen tuon otsikon mukaisen kartaston mustalla pohjalla ja laiminoituna versiona. Ei tarvitse pelätä enää, että eksyy taivaalla, jos kännykän akku hyytyy :wink:

Olisiko ollut reilut 70 euroa kaikkineen, eli kallis kuin mikä, mutta omasta mielestäni lähes korvaamaton :grin:
Vesa Pennanen

SW 254/1200 Newton, NEQ6 Pro

Pekka Lehtelä

#7
Lainaus käyttäjältä: VeskuP - 28.10.2017, 12:23:49
Posti kiikutti eilen tuon otsikon mukaisen kartaston mustalla pohjalla ja laiminoituna versiona. Ei tarvitse pelätä enää, että eksyy taivaalla, jos kännykän akku hyytyy :wink:

Olisiko ollut reilut 70 euroa kaikkineen, eli kallis kuin mikä, mutta omasta mielestäni lähes korvaamaton :grin:

Tilasitko Astroshopista nuo kartat?

Pappis

Lainaus käyttäjältä: Pekka Lehtelä - 27.12.2016, 03:32:29
...ja siihen päälle rahtikulut.
Alv maksetaan myös tähtikuvaajiin ja tullista, kiitos meidän omien pykälien.

VeskuP

Lainaus käyttäjältä: Pekka Lehtelä - 29.10.2017, 19:07:42
Tilasitko Astroshopista nuo kartat?

Briteistä, 365 astronomysta. Näkyi vielä olevan pari jäljellä :wink:
Vesa Pennanen

SW 254/1200 Newton, NEQ6 Pro

Pekka Lehtelä

Lainaus käyttäjältä: VeskuP - 28.10.2017, 12:23:49
Posti kiikutti eilen tuon otsikon mukaisen kartaston mustalla pohjalla ja laiminoituna versiona. Ei tarvitse pelätä enää, että eksyy taivaalla, jos kännykän akku hyytyy :wink:

Olisiko ollut reilut 70 euroa kaikkineen, eli kallis kuin mikä, mutta omasta mielestäni lähes korvaamaton :grin:

Olisi minunkin pitänyt tilata samaan aikaan kuin sinäkin eikä jahkailla . Nyt kun katselin ovat kartat loppuneet ja niiden saatavuudesta tulevaisuudessa ei ollut tarkkaa tietoa. No, pärjään noilla vanhoillakin jotka ihmeen hyvin ovat kestäneet kosteutta vaikka niiden päällä ei mitään muovikalvoa ole.

Pekka

RL

Tuollaisenhan tekee nopeasti tähtikartta ohjelmaa, tulostinta ja laminointikonetta käyttäen :wink: Hinta tuossa valmiissa on ihan hyvä.

Nuhvi

Lainaus käyttäjältä: RL - 20.11.2017, 08:36:12
Tuollaisenhan tekee nopeasti tähtikartta ohjelmaa, tulostinta ja laminointikonetta käyttäen :wink: Hinta tuossa valmiissa on ihan hyvä.

Mustapohjaisen kartan tulostaminen itse hörppää varmaan aika paljon mustetta?

Tulostelin tältä sivustolta karttoja A3 kokoon kaksipuoleisena (ihan valkoisella pohjalla). Tarkoitus ne vielä laminoida Lidistä joskus hommatuilla laminointivehkeillä.
http://www.deepskywatch.com/deep-sky-hunter-atlas.html
Celestron NexStar Evolution 9.25 & Hyperstar
Skywatcher Skymax-180 Pro, Meade LXD75
Newton 25 cm f6 & DIY haarukkajalusta

siro46

Minun vakkarikartta on TriAtlas B-sarja, jossa koko taivaanpallo on 107 A4-kartalla. Tarkin sarja on C, jossa on 571 A4-kokoista karttalehteä. Se riittää varmaan lähes kaikkeen. TriAtlas on ilmainen itsetulostettava karttasaraj (https://www.uv.es/jrtorres/triatlas.html). Tulostaminen vie paperia vaan ei valtavasti mustetta, kun kartoissa tähdet ovat mustalla ja taivas valkoisella. Minun karttasarjani on ns. esittelykansiossa, jossa on 40 muovitaskua. Kun lehdet asettelee kaksipuoleisesti, niin mahtumaan saa Suomesta näkyvän osan taivasta miltei kokonaan. Vaikka taskut ovat toisesta päästä auki, niin normaalis kosteus ei ole tehnyt tuhojaan viiden talven aikana.

-Matti

RL

Lainaus käyttäjältä: Nuhvi - 20.11.2017, 12:23:54
Mustapohjaisen kartan tulostaminen itse hörppää varmaan aika paljon mustetta?


Photoshopilla kääntää nopeasti käänteisiksi väreiksi.