vdB 27 ja Ced 30

Aloittaja wm-x, 03.12.2016, 23:51:56

« edellinen - seuraava »

wm-x

En löytänyt tätä foorumilta, korjatkaa jos jo valmiiksi jostain löytyy.

Tässä tärpiksi, jos joku innostuisi kuvaamaan kunnon laitteilla. Minulla jäi valoitus vähän lyhyeksi. Tässä vain 1h 50min, 10min pätkissä. Laitoin nyt keskeneräisenä näytille kun voi olla, ettei tälle tule heti lisää valoitusta.


Timpe

Joo, tämä olisi näyttävä alue näiden kuvien mukaan  :wink:
Olin jo laittanut kohteen kirjanmerkkeihin odottamaan kuvausmahdollisuuksia... Alueella kannattaa olla tarkkana kohteiden kanssa, sillä LBN 782 on tuo pimeä sumu ja sininen heijastussumu on Ced 30.
- Timo Inkinen

wm-x

Tämä alue oli aika viidakkoa kohteiden nimien kanssa. Onko tuo minun otsikko nyt väärin?

Yllättävän hyvin nousee nuo pimeät sumut tuolta näkyviin, uskon että omalla kalustolla 4-5 tunnin valoituksella saa kohinan aisoihin ja pimeän sumun nostettua esille paremmin. Tätä ei kannata kuitenkaan kuun valossa kuvailla kun taustataivas menee liian kirkkaaksi.

Timpe

Lainaus käyttäjältä: wm-x - 06.12.2016, 23:31:57
Tämä alue oli aika viidakkoa kohteiden nimien kanssa. Onko tuo minun otsikko nyt väärin?

Ei suinkaan, sillä vdB 27 on tuo kellertävä (kuvassasi harmaa ;) kartiomainen heijastussumu RY Taurin ympärillä tuossa kuva-alan keskellä alhaalla. Kyseinen tähti on T Tauri tyypin muuttuja. Mielenkiintoinen alue kaiken kaikkiaan  :smiley:
- Timo Inkinen