Järjestelmäkamera on kyllä (Nikon D600), mutta tarkoitus ei ole pitäytyä pelkässä lähiavaruudessa, vaan haluan pureutua niin syvälle kuin se nyt näin normaalin kuluttajan budjetilla ja teknisillä valmiuksilla ylipäätään on mahdollista. Epäilemättä tulen kuvaamaan myös kuuta ja aurinkoa ilmakehän ilmiöiden lisäksi.
Sinänsä minulla ei juuri tällä hetkellä ole mitään preferenssiä kaukoputken tyypin suhteen, ja se onkin juuri se aihe, mihin kaipaan kokeneempien vinkkejä. :) Olen vahvasti teknisesti suuntautunut ihminen, joka on aina ollut innoissaan taivaan pällistelystä, mutta omia laitteita ei ole ollut koskaan, joten siinä suhteessa olen täysin aloittelija. Jonkinlainen käsitys alkaa pikkuhiljaa muotoutua kameran käytöstä, mutta kaukoputket ovat vielä hepreaa.
Olen valmis sijoittamaan harrastukseen rahaa ja haluan mieluummin laatua kuin edullisuutta, koska taitojen kehittymisen myötä kuitenkin nälkä kasvaa, joten panostan mieluummin heti laadukkaisiin, joskin järkihintaisiin, laitteisiin. Termi "prosumer" osuu tässä kohtaa varsin hyvin.
Näkisin, että seuranta on varsin oleellinen, joten siitä en nyt ihan heti tinkisi. GPS ei ole välttämätön, vaikka en näe, että siitä haittaakaan olisi (paitsi tietty sen hintalapun muodossa).
-typo