Ds pinoamisohjelmaa

Aloittaja Kettu-Pekka, 13.03.2016, 19:00:06

« edellinen - seuraava »

Kettu-Pekka

Mitä maksullisia pinoamisohjelmia ds-kuville suosittelette? Dss:stä olen tykännyt sen helppokäyttöisyyden ja automaattisuuden vuoksi. Mutta lopputuloksessa voisi olla parannettavaa. Iriksellä olen saanut hieman parempaa lopputulosta mutta se on sangen työläs käyttää.

Eli mitä maksullisia suosittelette?

naavis

Vastauksen voinee jo arvata: PixInsight.

Kettu-Pekka


einari

#3
Täytyy sanoa heti alkuun että parempaan lopputulokseen pääsee kun raakakuvat on kunnollisia - riittävän monta riittävän pitkää valotusta ja kunnolliset kalibrointikuvat. Ja aina parempi jos taustassa ei ole valosaastegradientteja tai heijastuksia.
Kun nuo on kunnossa niin itse pinoaminen ja jälkikäsittely on aika kevyttä.

Mutta Nebulositylläkin homman voi hoitaa. Itselläkin se on mutta harvemmin sitä tulee käytettyä kun itse tykkään eniten käyttää AstroArt:ia. Olen tottunut sen käyttöön ja sen perusnormaaliin käyttöliittymään.
___
Tapio

Lauri Kangas

Olen kohtuullisen vakuuttunut että elämä ilman PixInsightia ei ole mielekästä. En ole muuten käyttänyt PI:tä kertaakaan, joten mielipide ei ole puolueellinen.

Kettu-Pekka

Itse olen tosiaan tykännyt dss:n helppoudesta ja automaattisuudesta. Liekö sitten näillä maksullisilla kaytettävyys samalla tasolla?

einari

Muistaakseni kaikkia voi kokeilla ilman rahallista panostusta.
___
Tapio

JiiHoo

Itseltä myös ääni PI:lle. Vaikka se ei olekaan niin helppokäyttöinen kuin DSS, niin kohtalaisella panostuksella siitä saa irti uskomattoman paljon hyötyä. Tosin kuten einari sanoi yllä, paras lopputulos syntyy kun raakakuvat ovat kunnossa. Ei PI:kään ihmeisiin pysty jos kuvista ei vaan löydy tarpeeksi signaalia.

VP

Jos PI ei miellytä (varmasti hyvä ellei paras mutta käyttöliittymä ei oikein miellyttänyt, vaatii aika paljon paneutumista) niin ilmaispuolelta Hugin sekä EnfuseGUI kombolla olen omat kuvani pinonnut. Pientä raapustusta löytyy blogista.

https://taivaanpallo.wordpress.com/2015/03/28/tahtikuvien-kasittelya-osa-12/

-V