Asia selviää ihan Googlen avulla etsimällä vaikka sanoja
"tyhjennä selaimen välimuisti"...

Toki siinä samalla hakuhistoriasi, verkkokäyttäytymisesi, klikkailusi jne. tallennetaan ko. palvelun "nieluun" samalla tavoin kuin tapahtuu muuallakin verkossa. Kävin huvikseni tänään Hesarin, Iltasanomien, Kauppalehden ja YLE:n sivuilla vertaamassa kuinka sivujen lataajia seurataan. Jos luulit, että YLE olisi muita parempi tässä asiassa, niin siellä on "vain" 2/3 kaupallisten sivujen trackereista (seurantakeksit yms.) tyrkyllä koneeseesi. Ks. liitekuvaani.
Käytän Firefoxia enkä uskalla tyhjentää jos menisi arvokasta mukana. Voiko osina tyhjentää?
Itse en säilytä selaimessa mitään "arvokasta" kuten salasanoja, käyttäjätunnuksia yms. vaan se on vain pelkkä työkalu tietoverkon minulle arvokkaiden verkon osien käyttöön. Ja jotta voisin käyttää näitä itselleni arvokkaita verkkosisältöjä turvallisin mielin, niin minusta verkkoselaimista kannattaa tyhjentää aika ajoin kaikki ylimääräinen "kuona" pois kokonaan. Ajatuksenani on että selaimen historiatiedot, välimuistit yms. kannattaa kaikki tyhjentää aivan samoin kuin puhdistaisit käyttämäsi keittiötyökalun sen käytön jälkeen.
Sitten se pakollinen
"Disclaimer" eli vastuuvapautus allekirjoittaneelle.

Jos olet säilönyt erilaisten verkkopalvelujen käyttäjätunnuksia ja salasanoja jonnekin selaimesi uumeniin, niin nämä häviävät sieltä, jos poistat selaimen keräämät tiedot
kokonaisuudessaan. Kaikissa verkkoselaimissa voi valita tyhjennyksen yhteydestä, mitä tietoja sieltä kulloinkin hukataan ja kuinka pitkältä ajalta.
Itse olen havainnut hyväksi menetelmäksi tämän toimintamallin:
1.) Tyhjennän kaikki selaintiedot, siinä vaiheessa kun tiedän, että saan palautettua sähköisistä varmuuskopioista, muistivihkoista yms. kaikki tarvitsemani kirjautumistiedot tarpeen mukaan.
2.) Sitten kirjaudun tyhjällä selaimella usein käyttämiini verkkopalveluihin, jolloin selaimen välimuistiin saadaan talteen itselleni tarpeelliset tiedot (=esim. Taivaanvahdin keksit, joilla vahti syöttää tietoni havainnon yhteyteen, Gmailin kaksivaiheisen kirjautumisen vahvistuskoodit tietystä laitteesta jne.) ihan riippuen siitä, mitä palveluita käytän itse säännöllisesti.
3.) Lopetan verkkosurffailun tuon jälkeen kokonaan tuolta päivältä, jolloin selaimeen tallentuvat vain nämä minulle tärkeät jutut eikä muuta.
4.) Seuraavana päivänä (ja sitä seuraavana jne.) voin tuhota webbi-session lopuksi kaikki sen päivän aikana koneelle kertyneet tiedot selaimen välimuistista.
"Clear recent history - Today" valinta Firefoxissa on sopiva valinta tuohon päivittäissiivoukseen. Tällöin koneella säilyvät vielä ne tarpeelliset keksit yms. trackerit, joista on oikeasti hyötyä ja kaikki muu loppu-ryönä joutaa laidan yli bitti-roskikseen.
Ja kuten tuosta liitekuvasta näkyy, kaikkea tietoa verkkokäyttäytymisestäsi kerätään ja hyödynnetään hyvin aktiivisesti. Ei näet löydy kovin montaa verkkosivustoa, joka ei seuraisi käyttäjiään.
Tässä yhteydessä URSA ja sen naapurisivustot Google Analytics -seurantoineen ovat varsin harmittomia ilmestyksiä. Ja
"Miksi meitä seurataan?" kysymykseen löytyy hyvin yksinkertainen selitys: raha! Kerätyillä tiedoilla tehdään kustannuksellasi rahaa ja jos et sitä tiedä, niin olet heille vain yksi tavallinen
"Muppet, joita voi huijata!" 
(sangen väljä linkitys, mutta menköön nyt...)