Miksei Telescope Service vastaa sähköposteihin?

Aloittaja MaZa, 08.08.2007, 14:59:21

« edellinen - seuraava »

MaZa

Yritin noin kuukausi sitten kysyä Telescope Serviceltä pari asiaa niitten tuotteista, mutta vastausta ei kuulunut. Lähetin viikonloppuna uuden sähköpostiviestin, mutta siihenkään ei ole tullut vastausta. Osaako kukaan sanoa, että mikä siellä oikein jökkii, muitten kertomuksista olen saanut kuvan että siellä ollaan nopeita vastaamaan kysymyksiin?!

Sähköposti, jonka lähetin viikonloppuna, on tällainen:

LainaaHi

I noticed that Telescope Service's Orion Optics line newtonians seem to have very similar specs to Orion Optics' Europa De-Luxe line, but are a few hundred euros more expensive (ie. 200mm TS OTA is 955€ while at Orion Optics' home page 200mm Europa De-Luxe OTA is £449 or about 665€). And Europa De-Luxe has 50mm finder scope unlike TS..

So what differences there are between these scopes that cause the price disparity?


Also, how well TS's Super Plössl and Wide Angle eyepieces work at F/6? How much they will have aberrations like astigmatism or coma?

xpro

En ole myöskään saanut vastausta pariin viestiin!!! Luultavasti ovat kaikki lomalla tai sitten niillä on sähköposti ongelmia!?!

Viimeksi olivat vastanneet kun tilasin Powermaten ja siitä jouduin kysyyn että onko heillä sitä varastossa tai minkä takia lähetys viipyy!
silloin nopeasti olivat kirjotelleet että tuote oli jo lähetetty pari päivää sitten.!

Onko Woitala enään TS töissä?

TMB 80/480
Canon 40D
Powermate 2x
Powermate 4x

dirty

Sama vika. En ole saanut vastausta viime viikolla lähettämääni tilaukseen.
Harri Hytönen

Munkki

Katos Katos,

Pistin sinne paripäivää sitten postia ja kun ei kuulunut vastausta, niin soitin sinne (ihan just äsken) ja tein tilaukseni puhelimitse. Homma hoitui hienosti. En kyllä edes huomannut kysy mikseivät vastanneet s-postiini.
Mikko Salokannel

Munkki

...Ekalla soitto yrityksellä puhelin oli varattu ja toisella vasta pääsin läpi. Luulen, että kavereilla taitaa olla pikkasen ruuhkaa
Mikko Salokannel

xpro

Uskois niillä olevan! ;D

noh ei mitään kiirettä, tilataan sitten syksyllä!
TMB 80/480
Canon 40D
Powermate 2x
Powermate 4x

MaZa

Lainaus käyttäjältä: Kaizu - 08.08.2007, 15:48:55
Kaikki sähköpostit jotka alkavat sanalla "Hi" menevät minulla automaattisesti roskiin.

Kaukoputkikysymykseen vastaaminen vaatii melkoisesti selvitystyötä ja vastaavaa hyötyä TS:lle ei ole näkyvissä. Siellä tietääkseni on muutama ihminen töissä mutta ei mitään OMO-puhelinta.

Okulaarikysymykseen ei noilla lähtötiedoilla ole järkevää vastausta (tai sitten "very well" ja 0.03mm).

Kaizu

Ei kai tuo sentään ollut OMO-infotyylinen kysymys? No, olishan sitä voinut kysyä suorempaakin että harkitsee sellaisen kaukoputken ostamista, mutta kun saa Orion Opticsilta halvemmalla, niin miksi ostaa TS:ltä ellei saa parempaa tarjousta?

Ja eikö se, että kuinka hyvin okulaari toimii (eli kuinka paljon astigmatismia jne.) riipu lähinnä aukkosuhteesta?  :-\

einari

Voipi tosiaan olla että tämä aika vuodesta on TS:llä aika kiireistä.
Patrick (Woitala) mulle viimeksi vastaili heinäkuun lopulla kun olin/olen sieltä kamaa tilaamassa.
___
Tapio

MaZa

Lainaus käyttäjältä: Kaizu - 09.08.2007, 11:03:02Kaukoputkesta puhuttaessa aukkosuhde on yleensä objektiivn ominaisuus, ei okulaarin. Toisin sanoen ei vaikuta okulaariin mitenkään.

Totta, mutta halvemmilla laajakulmaokulaareilla alkaa tulla koman lisäksi muita aberraatioita kun ne pistetään lyhytpolttoväliseen putkeen. Eli käytännössä joku okulaari saattaa toimia ihan hyvin putkessa jonka aukkosuhde on F/8, mutta F/5 -putkella voi jo tulla reippaasti astigmatismia. Joten kyllä tuon kysymyksen pitäisi olla sinänsä ihan järkevä.

Tapsa

Alkuperäiseen otsikkoon liittyen sain tänään Woitalalta vastauksen:

"We have had e-mail problems in the past weeks, which unfortunately we only noticed last week. The problem came from our anti-spam filter. We hope that the problem has now been solved for good and that now there won't be any more e-mail problems! We will send out the shipment immediately today."

Eli siis mailit jäi spammi-suotimeen...

Tapsa


xpro

Totta, tänään tuli melkein heti vastaus! Joten homma taas pelittää...
TMB 80/480
Canon 40D
Powermate 2x
Powermate 4x