Kokemuksia Villenkellosta

Aloittaja Petri, 04.08.2007, 17:55:37

« edellinen - seuraava »

jperala

SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Tane

 Ei tosiaan nämä ketjut auta jos ei niitä ensin lue, mutta voisi edes sen verran yrittää kun lopulta tänne jo huonon kauppakokemuksen saaneena eksyy että asiasta kun on useita ketjuja niin jatkaa niistä. En minäkään joka Saturnuskuvan jälkeen avaa uutta ketjua :shocked:. No joo, jos ei huomaa että on jo samasta aiheesta. Mutta ihan sama...jatkaa kuten parhaaksenne näette, en valita enempää.
Ja nyt kun asia on korjattu eli laitettu vanhalle ketjulle, niin ei syytä enempään purnaukseen.
Celestron C14,

Tane

 2008 tilasin ensi kertaa Villeltä. Seuraavana päivänä tuli 250/1200 Skyliner matkahuoltoon. Kun 2010 tilasin putkipannat, kesti jo kaksi kuukautta.  2012 en saanut tilaamaani pikku linssiputkea enää ollenkaan, tosin kuukauden päästä vastattiin että on tulossa, ei ole näkynyt...Noihin aikoihin siirryin suomalaisen Ylvan kautta lopullisesti ulkomaiden nettikauppojen "vakituiseksi" riemuksi.

Olen useamminkin tainnut jo todeta että 2008 Ville laajensi Turkuun myyntipisteen, mutta kun asiakkaina olin vain minä ja pari muuta paikallista niin ei se kannattanut ja toiminta loppui parissa vuodessa.

Nyt kun asiallista astrokauppatoimintaa ei enää juurikaan ole niin on törkeää piittaamattomuutta pitää yhä yllä valheellista  mainontaa ja julkisuuskuvaa. Tietysti tuohonkin on joku "kauppalakipoliittinen" selitys, nykymaailmassa kaikkeen on...
Celestron C14,

Tane

 Villelle ei sentää oikein millään pysty saamattomista tilauksista menettämään rahojaan kun maksutapa on postiennakko tai matkahuollossa maksu noudon yhteydessä. Menetin aikanaan saksalaiselle jo lopettaneelle firmalle tonnin(minun ja OSDV:n jupakka jota nahisteltiin yli puolitoista vuotta 2011-2012)  kun maksoin pankkisiirtona etukäteen, pikku oppiraha tyhmyydestä. Huonosti tosin siitäkin oppineena ja onkeeni ottamatta olen tehnyt vieläkin pankkisiirtomaksuja ulkomaisten harrastajien kanssa mutta en ole joutunut heidän taholtaan kertaakaan petetyksi. Jotenkin vain aistii jo aikansa harrastaneena vastapuolen asiantuntemuksesta luotettavuuden.

Ohi aiheen jos sallitaan...Pari vuotta sitten toinen niistä OSDV:n myyjistä harppasi askelen urallaan kun siirtyi APM:n leipiin ja ilmoittelee sieltä liki päivittäin saksalaisen Astronomie de. biete myyntifoorumilla Ludeksen tuhansien Apo putkia. Nyt on pojalla tuki ja vankka seinä johon nojata.
Celestron C14,

Tane

 En käsitä Ville Starin touhuja. Olen itse myynyt harrastusvälineitä ja minulla on pakottava tarve lähettää tavara jo kun maksu on vasta matkalla... Jotkut laittaa tavarat etanapostilla, tiedän. Ja mieleeni ei tulisikkaan pakottaa ostajaa noutamaan tuote jos asuu ylivoimaisen matkan takana. Olen lähettänyt 12"f4  newtonin ostajan kotiovelle 28 eurolla suomessa. Miksei kun ne on joskus merien takaa tänne suomeen rahdattukin.
Celestron C14,

3dfx

Lainaus käyttäjältä: Tane - 05.11.2018, 18:41:02
Ei tosiaan nämä ketjut auta jos ei niitä ensin lue, mutta voisi edes sen verran yrittää kun lopulta tänne jo huonon kauppakokemuksen saaneena eksyy että asiasta kun on useita ketjuja niin jatkaa niistä. En minäkään joka Saturnuskuvan jälkeen avaa uutta ketjua :shocked:. No joo, jos ei huomaa että on jo samasta aiheesta. Mutta ihan sama...jatkaa kuten parhaaksenne näette, en valita enempää.
Ja nyt kun asia on korjattu eli laitettu vanhalle ketjulle, niin ei syytä enempään purnaukseen.
en oikeen tajua mitä tai kenelle oikeen valitat. vastasin "kokemuksia villen kellosta" topicciin kokemuksen villen kellosta. En keksi mihin muualle se olisi pitänyt laittaa.

Tane

 Et siis avannut uutta ketju, katsoin väärin! Pyydän lakkireuhka käsissäni mahdollisimman nöyrästi anteeksi. Hävettää että silmät jo putosi päästä ja korvat paloi. Eihän täällä enää uskalla olla kun noin väärin näkee...Lopettaisivat sen Villenkellon enenkuin liikaa kummittelee. En ole sieltä enää kysynyt seitsemään  vuoteen mitään ja minulle saa olla tästedes asia jota ei ole olemassa, nou comment! Enkä suin surmin enää eksy Ville ketjuihin.
Enköhän opi vielä minäkin...Kuten aikoinaan kun sain täällä ojennusta lauseiden oikein kirjoittamiseen erään tänne paljon kirjoittavan foorumilaisen  taholta ja otin onkeeni.  Välilyönnit, lauseiden aloitus isolla kirjaimella ym. Mutta nyttemminhän noin yleisesti ei sellaisiin puututa enää pitkällä tikullakaan. Jos ei nyky äidinkielen opettajat osaa itsekkään kirjoittaa kunnolla tai pidä sitä opettamisen arvoisena niin...Ei minulla tässä muuta...
Celestron C14,

3dfx

halusin vaan tietää teinkö jotain väärin tai olinko tietämättäni jotenkin avannut uuden ketjun mutta juttu OK. no hard feelings.

Jussi Halttunen

Onko joku saanut tavaraa tilattua ja myös sen toimitettuna Villestarin verkkokaupasta tänä vuonna  ? Tilasin SW Skyliner 10 " Dobson kaukoputken sieltä syyskuun puolivälissä. Tilausvahvistus tuli välittömästi, mutta sen jälkeen ei ole mitään kuulunut, vaikka olen kysellyt viikottain sähköpostilla. Heillä on lähes kaikki mahdolliset kaukoputket listalla edulliseen hintaan. Tilanne on varmaankin sellainen, että he eivät saa tilattua tavaraa ulkomaista tukuista tai valmistajilta. Outoa on kuitenkin se, että eivät halua ilmoittaa sitä asiakkaalle, eivätkä myös millään tavalla vastaa sähköposteihin. Tuota SW Skyliner 10" Dobsonia ei enää näytä löytyvän edes valmistajan sivuilta. Liekö sen valmistus jo lopetettu. Eihän tässä mitään menetä, koska Villestar rahastaa vasta, kun noudan paketin Matkahuollosta.
SkyWatcher Esprit 120ED, Skywatcher Evostar 80ED
Celestron Edge HD 8
Skywatcher Flextube 400, Quattro 254
SW NEQ6, SW AZ-EQ5, Ioptron GEM45, Ioptron AZ Pro
ZWO ASI294MC Pro, ZWO ASI178MC Cool

Tane

Muutamaan vuoteen ei sieltä ole enää saanut mitään. Verkkosivut on paljolti jäänteitä yli kymmenen vuoden takaa. Moni foorumilainen voi vahvistaa asian, ei ole vain minun kokemus. Itse sain 250/1200 Skylinerin vielä vuonna 2008 heti seuraavana päivänä kun tilasin ja puhelinpalvelu oli reaaliaikaista mutta jo 2010 kesti tavaran toimitus pari kolme kuukautta ja sen jälkeen ehkä 2012 meni ettei vastanneet mihinkään viesteihin.

10" SW skylineriä on jo vuosia valmistettu flex tube mallina.
Celestron C14,

Jussi Halttunen

Taitaa olla niin, että villestarin laajat verkkosivut ovat vain pelkkiä "kulisseja", eikä siellä tarjottavia tuotteita ole tarkoituskaan toimittaa tilaajalle. Tämä on harmillista. On kyllä outoa toimintaa, kun tuollaisia sivustoja pidetään pystyssä.
SkyWatcher Esprit 120ED, Skywatcher Evostar 80ED
Celestron Edge HD 8
Skywatcher Flextube 400, Quattro 254
SW NEQ6, SW AZ-EQ5, Ioptron GEM45, Ioptron AZ Pro
ZWO ASI294MC Pro, ZWO ASI178MC Cool

Jussi Halttunen

Sain sieltä pienen elonmerkin sähköpostiini,kun peruutin tilaukseni.
SkyWatcher Esprit 120ED, Skywatcher Evostar 80ED
Celestron Edge HD 8
Skywatcher Flextube 400, Quattro 254
SW NEQ6, SW AZ-EQ5, Ioptron GEM45, Ioptron AZ Pro
ZWO ASI294MC Pro, ZWO ASI178MC Cool

Jussi Halttunen

Laitoin taas huvikseni tilauksen Villen kelloon. Sieltä tuli heti ilmoitus ja tilausvahvistus ja lupasivat ilmoittaa tarkemmin, kun tuote toimitetaan. Saapa nähdä tuleeko milloinkaan. Kun tilauksen peruuttaa, siihenkin vastataan ystävällisesti. Onkohan se joku ohjelmistotobotti ? Vaikea sanoa.
SkyWatcher Esprit 120ED, Skywatcher Evostar 80ED
Celestron Edge HD 8
Skywatcher Flextube 400, Quattro 254
SW NEQ6, SW AZ-EQ5, Ioptron GEM45, Ioptron AZ Pro
ZWO ASI294MC Pro, ZWO ASI178MC Cool

Tane

Viimeksi sain tilattua ja tuote toimitettiin asianmukaisesti Villestä 2008, parikin kertaa(SW 250 dobson, SW 100 f/9 ED ja SW 180 Skymax : Olivat Matkahuollossa tilausta seuraavana päivänä). Vaikuttaa että se oli viimeinen vuosi kun sieltä vielä sai tuotteita. Eli kauan sitten jo loppunut. Nettiin ovat unohtaneet sivut. Jos pyytäisin tominnasta vastaavia ne poistamaan, mutta kun luulen etteivät reagoi siihenkään? Jos asuisin lähempänä Sastamalaa niin kävisin katsomassa onko mitään tähtiharrastusvälineitten myyntitoimintaa?

Asiasta toiseen. Turkuun Villenkello perusti myyntipisteen Paalupaikalle 2009. Kävin muutaman kerran ja ostin  okulaarin ja kaveri osti Celestron Nexstar 130 peliputken gotojalustoineen. Oli joskus myyjän kanssa puhetta että yksi filtteri oli mennyt toiselle asiakkaalle. En ollut ihan ainut sentään. Itse en nähnyt yhtään asiakasta koskaan vaikka siellä myytiin myös lastenvaunuja ym. Kun se aloitti takahuoneessa piti majaa olisiko ollut päämyyjä, johtaja ja puodin puolella nojaili varsinainen myyjä...Alussa oli myyntihuoneessa SW 200 Dobson ym kaukoputkia. Vuoden päästä enää pari kolme okulaaria, Celestron Nex image kamera ja joku barlow.  Puolentoista vuoden päästä aloittamisesta ei näkynyt ainoatakaan tähtivermettä; Kysyin että missä ovat, vastattiin: Voi tilata. Ja siitä puolivuotta oli koko pulju kadonnut.

Suomalaisen tähtiharrastuspohjan suppeuden ymmärtää kun vertaa meidän vaikkapa käytettyjen myyntiä Saksalaiseen Astronomie de biete foorumiin. Siellä on päivittäin kolme neljäkymmentä ilmoitusta ja meillä Tähtibasaarissa muutama viikossa, Ursan torilla muutama kuukaudessa.

Mutta vaikka toiminta kannattamattomana on lopetettu on Villenkellolta synti pitää edelleen verkkosivuja uusia asiasta tietämättömiä harrastajia kiusaamassa...
Celestron C14,

Nedi21

Selailin tässä just villenkello nettisivuja ja nuo jalustojen hinnat on jotenki ihan mielettömän edullisia ja mietin, että onko ne käytettyjä vai mitä hittoa.

HEQ5-pro 845€? Astro-artissa 1400€  :shocked:

Tuolla hintaerolla ei sinänsä haittaa vaikka toimitus kestäiskin, mutta vaikuttaa vähän siltä, että mitään asiakaspalvelua ei ole ja on täysin herran hallussa saako mitään tilattua tuotetta. Lisäksi eihän tuosta niiden ilmoituksesta edes selviä mitä pakettiin kuuluu, mutta hinta on kyllä kaikin puolin edullinen vaikka tuosta jalat puuttuiskin.

Onko tämän lafkan kanssa siis mitään järkeä yrittää tuuriaan, vai onko parempi maksaa palvelusta?
Lasse Laitinen