Kokemuksia Villenkellosta

Aloittaja Petri, 04.08.2007, 17:55:37

« edellinen - seuraava »

TsH

Tiedustelin jälleen Villenkellosta tuota MTO:n tilausaikaa jne. ja vastauksena tuli, että asioita käsittelevä henkilö on lomalla.
Tämän selityksen on mm. kaksi kaveriani saanut viimeisen puolen vuoden aikana. Laitoin nyt MTO:n ja Nikonin T2-adapterin tilaukseen, lisätietona "Sitten kun tulee varastoon." Nähtäväksi jää, toivossa on hyvä elää.

Hieman offtopiccia, mutta liikettä koskien:
http://villenkello.fi/shop/kauppa1/index.php?nayta=tuote&kategoria=179
Mitenkähän tällainen voi olla mahdollista?

Lauri Kangas

Tuosta suuntotapauksesta sen verran, että siinä taitaa kyllä Ville olla hyvien puolella ja Suunto sanella laittomia ehtoja.
Samanlainen tapaus oli näköjään hiljattain Topfieldin digiboksien kanssa: http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/42078.shtml

Oma tapaus etenee silleen, että kävin aamulla viemässä tuon jalustan yläosan ripustuksen napatähtäimineen matkahuoltoon ja
nyt näyttäisi olevan jo vastaanotettu Vammalassa. Lupailivat että vaikka on kuulemma kiireistä, niin pitäisi saada uusi tänne espooseen asti
perjantaiksi. Sitten pääsisi koeajamaan viikonloppuna. Katsotaan miten käy.

Kuten täällä on muidenkin viesteistä käynyt ilmi, niin vaikka asiakaspalvelu on vähän osaamatonta ja onnistuvat tilauksissa aina
turaamaan ihmeellisiä pikkujuttuja, niin palautus ja vaihtopalvelu kyllä pelaa.

jmantyla

Lainaus käyttäjältä: Horus - 28.08.2007, 10:23:12
Näyttää siltä, että kyseinen yritys on hieman nostanut tasoaan. Ainakin mitä tämän ketjun viestien perusteella voi sanoa. Nimittäin tuossa muinoin ko. yritys sai aika rankkaa kritiikiä tälläkin foorumilla.

Kerronpa omat kokemukseni.  Olen kolme kertaa ostanut tuotteita VK:sta.  Tavarat ovat tulleet nopeasti ja olleet moitteettomassa
kunnossa.  Ei siis tarvetta palautuksiin.  Puhelinpalvelu ei tahdo pelata, mutta sähköpostitse asiointi on hoitunut asiallisesti ja melko
nopeasti.
Ei valittamista.

Jorma M.
Kangasala

Lauri Kangas

Tarina jatkuu. Jalustan yläosa tuli kuin tulikin postissa perjantaiksi niinkuin luvattiin ja pääsin testailemaan kapinetta mökillä.
Jalustan sisässä oli kuitenkin edelleen napatähtäin vaikka ei pitäisi, ja nyt mulla on taas yksi ylimääräinen.

Sen sijaan kaveri tilasi sieltä tarjouksessa olleen eq3-2:n ("yksi aivan uusi tähän hintaan!") ja paketin avattuaan huomasi saman
ongelman kuin minulla alunperin, eli jalustan libelli oli tyhjä. Ilmeisesti Ville on siis ottanut viimeisestä jäljellä olevasta jalustastaan
minulle sen vaihto-osan ja silti myynyt viallisen ja kertaalleen kokeillun tuotteen uutena!!

Pisteenä i:n päälle kaverille tuli mukaan vielä väärän jalustan (eq5) seurantamoottori. Korvaavia tuotteita ei Villellä kuulemma enää ole.
(Luultavasti kohta sinne ilmestyy taas sama jalusta kuitenkin myyntiin)

Näyttäisi siltä, että ville yrittää kaupata noita romujaan aina uudestaan ja uudestaan niin pitkään että joku hölmö ne hyväksyy.
Suosittelen kaikkia villen kellon kanssa asioivia tarkistamaan huolella mitä paketista löytyy.

Poro

Olen myös ollut havaitsevani kierrätystä, kunnes sain heiltä itseltään vahvistuksen siihen!
Tilasin vajaa kk sitten lxd75 jalustan villelta, paketin tullessa heräsi jo epäilyt kun pakkaus oli aivan erilainen mitä netistä lataamassani oppaassa. Ei styroksei tai mitään kunnon pehmusteita vaan osat sekasin muoviin käärittynä. Laitoin akkuun kiinni, käynnistintin autoalignin jolloin jalusta alkoi pyörimään niin kauan että törmäsi itseensä. Paskana siis. Lähetin seuraavana päivänä takas villelle.
Myöhemmin kyselin tätä romua että saisko vielä tingattua hinnasta pois niin ei onnistu kun olivat myyneet sen eteenpäin! Todennäköisesti uutena.
Talvella tilasin nextar 8 villeltä, kun oli supertarjouksessa.
Tämä oli ihan orkkis pakkauksessa. Kasasin vehkeen ja laitoin patterit sisään, virrat päälle, mitään ei tapahtunu, ei edes ledi syttyny. Lähetin moottori osan villelle korjatavaksi, tuli korjattuna takas. Vika oli kuulemma niinkin yksinkertainen kuin liitin väärinpäin. Patterit uudestaan sisälle, yhtä hiljasta kuin ennenkin. Viestitin villelle että ei toimi vieläkään joten lähetän romun takas. Vastaus oli tyhjentävä:"Ahaa vika on siis paristo puolella, kyllä se akulla toimi." Tämän jälkeen nextar ilmestyi taas supertarjous sivulle.
Molemmissa tapauksissa rahat tuli takas kiitettävän nopeesti, alle viikossa.
Oman kokemuksen mukaan vaikka halvalla saa niin en osta villeltä mitään missä on elektroniikkaa tai liikkuvia osia.
Asuminen maapallolla on kallista, mutta sisältyyhän siihen matka auringon ympäri.
S-W Star Adventurer, Nikon D750, Celestron telephoto SCT 750 mm f/6, samyang 135 f/2, sigma 24 mm f/1.4
Juha Raitio

Petu

Millainen firma laittaa asiakaspalveluunsa puhelinsoiton hinnaksi 0.95€min+pvm/mpm? 

http://www.villenkello.fi/shop/kauppa2/

Ilmeisesti eivät todellakaan halua jaaritella asiakkaidensa kanssa puhelimitse...

Lauri Kangas

Ja lisää tulee. Lähetin palautetta koskien minulle jäänyttä ylimääräistä napatähtäintä ja vaadin samalla selvyyttä siihen,
että kaverille oli lähetetty uutena se minulla käynyt rikkinäinen jalustan osa.

Vastaus oli, että palauttaisin napatähtäimen ilmaiseksi heille, koska jalustan mukana ei kuulunutkaan tulla sitä.
Hassua, että vaihtaessani jalustan rikkinäisen yläosan laitoin mukana myös sen napatähtäimen, mutta vaihdossa
tuleen palan mukana ville toimitti taas uuden!

Tuohon rikkinäisen tavaran uutena myymiseen ei mailissa kommentoitu mitenkään!

Alkaa vetää hiljaiseksi tuo liikkeen toiminta.

Misam

Ei tunnu VK myöskään tietävän, että asiakaspalautuksen palautuspostikulut kuuluu myös korvata asiakkaalle. Tai sitten jättävät ne tahallaan korvaamatta toivoen, että asiakkaat eivät tietäisi oikeuksiaan.

papamiguel

Itselläni sama kokemus postitilaamisesta, tuli ihan eri merkkisen putken aurinkosuotimia aikanaan ja postikulut palautettaessa jäivät kyllä omaan piikiin. Itse yllätyin täysin siitä, että olivat vain laittaneet saman pelinkoon suotimen ihan eri merkin putkeen ja sitten palautettaessa jäi postittaminen omaan piikkiin... asiointi on aina ollut selkeämpää suoraan liikkeessä, koska silloin näkee ainakin mitä sieltä saa.

Itseänikin ihmetytti tuo uusi maksullinen puhelinpalvelu...

Lainaus käyttäjältä: Misam - 13.09.2007, 14:04:53
Ei tunnu VK myöskään tietävän, että asiakaspalautuksen palautuspostikulut kuuluu myös korvata asiakkaalle. Tai sitten jättävät ne tahallaan korvaamatta toivoen, että asiakkaat eivät tietäisi oikeuksiaan.


Markku Forsman

Kannanpa korteni myös kekoon  ;)

Villen Kellosta olen ostanut lyhyen harrastusajan aikana paljon tuotteita. Sky-Watcher Skyliner 8, Celestron CPC925, paljon tarvikkeita...... Ostokertoja viimeisen puolenvuoden ajalta ainakin viisi.

Tiedossa oli jo ennenkuin harrastuksen aloitin ettei puhelimitse asioita kannata hoitaa,vaan sähköpostin välityksellä. Minun viesteihin Sanna on pääsääntöisesti vastannut heti, viimeistään seuraavana päivänä. Minusta tuo on toiminut loistavasti!

Olen aina tilatessani kysynyt ovatko tuotteet avaamattomissa tehtaan pakkauksissa, ja vasta sitten tehnyt tilauksen, näin ainkin minulle on kaikki tullut avaamattomissa pakkauksissa. Kerran satuin saamaan toimimattoman laitteen (Ladattava akkuasema, jossa oli koko erä viallisia) palautin sen ja rahat siirtyi muutaman päivän päästä tililleni.

Käsittääkseni Villen Kello on suurin Suomalainen tähtitiirailutuotteiden maahantuoja ja paljonkun toimitetaan niin aina kaikki ei voi olla palveluun tyytyväisiä, mutta haluan omalta osaltani kertoa näin positiivisesti että minä olen saanut omasta mielestäni hyvää ja nopeaa palvelua sähköpostitse ja erittäin nopean toimituksen tuotteille matkahuollon kautta.

Spaca

Suoraan Suomen Kuluttajaliiton sivuilta lainattuna tällainen muistutus:

"Postimyynnissä on aina 14 vuorokauden palautusoikeus, riippumatta palautuksen syystä.  Kirjallinen peruuttamisilmoitus on lähetettävä 14 päivän  kuluessa tavaran tai tavaraerän vastaanottamisesta.  Peruuttamisilmoitukseksi katsotaan myös vastaanotetun tavaran palauttaminen em. ajan kuluessa.  Määräaikaa laskettaessa ei oteta lukuun sitä päivää, jolloin tavara otettiin vastaan.

Myyjän on tavaran takaisin saatuaan viivytyksettä palautettava ostajalle, mitä kauppahinnasta on maksettu.  Lisäksi myyjän on korvattava ostajalle tavaran palauttamisesta aiheutuneet kulut, kuten esim. postikulut."


Lisähuomiona, eli jos palautat tuon ajan puitteissa, niin kannattaa sanoa jo postissa, että tuote on asiakaspalautus. Silloin menevät postikulut heti kauppiaalle maksettavaksi.
Putki:SkyWatcher Dobson 200/1200mm Classic Telescope
Kamerat: Canon EOS 6D, iPhone 5S, Logitech Quickcam Pro 9000
Oma blogini: Tähtitaivas

Poro

Lainaus käyttäjältä: Ankku - 13.09.2007, 15:48:53

Käsittääkseni Villen Kello on suurin Suomalainen tähtitiirailutuotteiden maahantuoja ja paljonkun toimitetaan niin aina kaikki ei voi olla palveluun tyytyväisiä, mutta haluan omalta osaltani kertoa näin positiivisesti että minä olen saanut omasta mielestäni hyvää ja nopeaa palvelua sähköpostitse ja erittäin nopean toimituksen tuotteille matkahuollon kautta.


Vahinkoja sattuu, kaikille. Mutta kun vahingot alkavat kasautumaan yhdelle toimijalle ei syynä voi olla "suurin toimija ja nirsot asiakkaat".
Tälläkin foorumilla on 613 jäsentä ja kun muistelee näitä vk:n toimintaan liittyviä aiheita foorumilla niin palveluun/tuotteiden kuntoon tyytymättömiä on suhteessa todella paljon.
Meillä töissä markkinoinnin johtajat ovat koulutus tilanteessa toistaneet usein että 1/10 nostaa kissan pöydälle ja loput 9/10 on menetettyjä kanta asiakkaita!
Asuminen maapallolla on kallista, mutta sisältyyhän siihen matka auringon ympäri.
S-W Star Adventurer, Nikon D750, Celestron telephoto SCT 750 mm f/6, samyang 135 f/2, sigma 24 mm f/1.4
Juha Raitio

weskuli

Lainaus käyttäjältä: Poro - 13.09.2007, 17:16:32
Meillä töissä markkinoinnin johtajat ovat koulutus tilanteessa toistaneet usein että 1/10 nostaa kissan pöydälle ja loput 9/10 on menetettyjä kanta asiakkaita!

Olenkohan liian pessimisti, jos (esimerkiksi tähän viestiketjuun nojautuen) väitän, että 1/10 nostaa kissan pöydälle, 4/10 on menetettyjä ja 5/10 ei edes huomaa mitään kummallista tapahtuneen, vaan jatkaa ostoksia entiseen malliin...  :-\

t. Vesa Korhonen (kauppaopettaja  :)

artoni

Olen ostanut Villenkellosta aika paljon tavaraa. Kaikki tavarat on tullut nopeasti ja kunnossa. Ei valittamista.  :)

J-M

Kaizun kanssa samaa mieltä. Huonot kokemukset tuodaan helpommin julki. En nyt sano, että VK on ihan syytön, jokainen meistä on tehnyt itse maineensa.

Olkoonkin, että tilaan tavarani mieluummin ulkomailta (hinnan, ei palvelun takia) niin olen hankkinut niitä myös Villestä. Kuulun tosin sellaiseen onnelliseen kansanjoukkoon, jonka työkaverin anoppila on VK:n naapurissa. Niinpä olen aina antanut hänelle rahat mukaan ja tavara on tullut ihan ajallaan ilman postikuluja omalle työpöydälle.

Nettikaupassa kannattaa muistaa, että meillä täällä Suomessa on, kuten edelläkin on käynyt ilmi, aivan loistava kuluttajan suoja. Itse ainakin suhtaudun nettikauppaan aina siten, että syteen tai saveen, niin tässä ei oikeastaan voi hävitä.
Jari-Matti Auttila
Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.