Kokemuksia Villenkellosta

Aloittaja Petri, 04.08.2007, 17:55:37

« edellinen - seuraava »

Petri

Olen ajatellut sieltä tilaamista, kertokaa kokemuksia, hyviä tai huonoja (toimitusajat ym.)
Petri Pihlajisto

weskuli

Hei!

Tilasin ko. liikkeestä toukokuun puolivälissä pari (halvempaa) okulaaria sähköpostitse aamulla klo 8. Puolentoista tunnin kuluttua tuli vastaus, että toista niistä ei ole saatavilla ja tarjottiin vaihtoehtoa. Ilmoitin hyväksyin vaihtoehdon, josta lähetyksestäni viiden minuutin päästä tuli tilausvahvistus. Kahden päivän päästä tuotteet saapuivat postiin, eikä niissä eikä pakkauksessa ollut huomauttamista.

Eli tämä transaktio ainakin meni suurinpiirtein kuten pitikin.

t. Vesa Korhonen


Reijo Teränen

 Olen ollut monta vuotta villen kellon asiakkaana , sähköpostitse tilaukset ovat menneet perille ja tilatut tavarat ovat tulleet parin kolmen päivän päästä, eikä niissä ole ollut moittimista . en osaa sanoa muuta kuin " hyvä palvelu "
Reijo Teränen.  SW 200,  Bresser Pluto .

tahkis

Täällä on ollut paljonkin keskustelua Villen Kellosta ja hieman yleistäen voidaan vastaukset jakaa kahteen osaan. Jotkut on saanut hyvää palvelua, sähköposteihin on vastattu nopeasti, tieto on tullut, jos ei tuotetta ole varastossa ja toimitus on tapahtunut muutamassa päivässä. Toiset taas eivät saa vastausta sähköpostiin saatikka puheluihin vastattaisiin useasta yrityksestä huolimatta. Lisäksi tilattua tuotetta ei näy eikä kuulu parinkaan kuukauden odotuksen jälkeen.

Omista kokemuksista sen verran, että kolme kertaa olen tilannut tavaraa ja aina on tavara saapunut parissa päivässä. Tosin okulaareja tilatessa olivat lähettäneet kaksi samaa, mutta vaihto tapahtui nopeasti.
Joni Tahkoniemi

xpro

Joo ei ainakaan viime vuonna ollut mitään ongelmia Villenkellon kanssa! Pari kertaa olen tilannut ja aina on tullut perille noin parin päivän viiveellä!

TMB 80/480
Canon 40D
Powermate 2x
Powermate 4x

Juha R

Tilasin kiikarit villenkellosta ja toimitus oli parin päivänpäästä perillä,iso pulussa toimitus ajoista. Miinusta annan siitä että puhelinpalvelua ei käytännössä ole olemassa,sen kun saisivat toimimaan niin olis loistava homma !

Regulus

Itellä pelkkää hyvää sanottavaa. Vastaavat sähköpostiin tosinopeasti silloinkun ovat vastaustuulella. Peruutukset onnistuu sähköpostilla tosi ripeästi. Neuvonkysely tosiripeää myös. Olen myös asioinut liikkeessä; palvelu oli ystävällistä ja tunnelma kotoinen. Kilpailijalla myöskin puhelinpalvelu sutjakkata suomea ja palvelu vertaansa vailla. (kilpailijan nimeähän tässä ei kysytty :D)

Kimmo Oinonen

Hei.

Minäkin tilasin dobsonini VK:sta. Puhelinpalvelu ei toimi, mutta sähköpostitse homma eteni mielestäni riittävän nopeasti. Sähköpostiviesteihin tuli vastaus aina vuorokauden sisällä. Paketti saapui parissa päivässä matkahuoltoon kuten oli luvattu ja oli moitteettomassa kunnossa. Itse en epäröi tilata heiltä tuotteita myös jatkossa. Palautuskäsittelyn laadusta minulla ei kuitenkaan ole kokemusta.

TsH

Eipä toimi VK:n hommat taas. Tiedustelin MTO:n sopivuutta Nikonin järkkäriin, ja vastauksena oli "kai siinä on normaali kierre". Noh laitoin sitten perään mailin, jossa pyysin hinnan/saatavuuden tuubille ja kiinnitystarpeille. Ilmoitin ostavani kyseiset laitteet. Eipäs ole mitään enää kuulunut.
Ainiin, ja VK:n kuvat vastaavat aika harvoin itse tavaraa.

einari

Ei ehkä kannata kysyä niin vaikeita.
Täällä tietoa jos on kyse tuosta isommasta MTO:sta:
http://www.rugift.com/photocameras/mto_11_ca_lens.htm
___
Tapio

Maksutov

Itse olen kaksi kertaa tilannut kaukoputken oheisromppeineen VK:sta, molemmilla kerroilla mailiin vastattiin vuorokauden sisällä ja kun sain kamat tilattua oli paketti matkahuollosta noudettavissa muutamassa päivässä.
Eli täällä ainakin yksi tyytyväinen asiakas.
*********************************
Sky-Watcher 200/1000 + EQ5
Astro 15x70
Canon A70

TsH

Lainaus käyttäjältä: einari - 21.08.2007, 09:08:22
Ei ehkä kannata kysyä niin vaikeita.
Täällä tietoa jos on kyse tuosta isommasta MTO:sta:
http://www.rugift.com/photocameras/mto_11_ca_lens.htm

Ei tuo mielestäni hirveän vaikea kysymys ole. Oletan aina, että myyjä tietää mitä myy. Toisaalta tiedän kyllä mitä olen ostamassa jos vain tiedot löytyvät sivuilta. Varsinkin nettikaupoissa tiedon esiintuominen on aina myyjän vastuulla.

Teemu78

Pari kertaa on tullu Villen Kellosta tilattua tavaraa. Ekalla kerralla homma toimi hienosti, putki tuli perille ehjänä ja apuakin sain kun kysyin. Pienen pieni miinus siitä että olin tilannut mukaan pari okulaaria ja toista tilaamistani okulaareista ei ollutkaan saatavilla niinpä he laittoivat pakettiin vastaavan okulaarin ilmoittamatta minulle siitä ettei tilaamaani kapistusta ollut saatavilla. No, nyt jälkeenpäin olen ostanut silloin tilaamani okulaarin (Baader GEN II, tosin eri polttovälillä) ja minusta tuntuu että VK:n vastaava on vähintäänkin yhtä hyvä kun tilaamani GEN II.

Toisella kerralla ei ollut mitään epäselvää eikä siis valitettavaakaan. Homma toimi siis niinkuin pitääkin.

Lauri Kangas

Ensimmäisen kerran villenkellosta tilatessa tuote tuli nopeasti, ja ainoa ongelma oli että kaveri lisäsi minut "kanta-asiakaslistalleen" vaikka nimenomaan tilauksen lisätiedoissa kielsin.

Nyt olin puljun kanssa tekemisissä toista kertaa. Kysyin etukäteen, tuleeko EQ3-2:n mukana napatähtäintä ja muutamaa muuta rompetta.
Vastaus oli tylynsävyinen "no eipä siinä muuta tule kuin mitä sivuilla lukee" ja vielä mainittiin, ettei napatähtäintä tule. Tilasin siis reilulla kolmella kympillä ylimääräisen.
Avattuani paketin löytyi jalustan sisältä kuitenkin valmiiksi moinen tähtäin, joten tuli ostettua turhaan ylimääräinen.

Tilasin myös okulaariin ruuvattavan ristikon, mutta se oli päässyt heiltä loppumaan. Eivät sitten jaksaneet ilmoittaa minulle siitä muuten kuin viivaamalla tuotteen yli
lopullisesta laskusta. Lisäksi tuon jalustan libellissä ei ole tippaakaan vettä!

Laitoin asiasta mailia, katsotaan miten juttu etenee. Jalusta aiheuttaa vähän muutakin päänvaivaa, taidan kirjoittaa siitä hetken päästä kysymyksen jalustaosioon.

Edit: Alkuperäisen kysyjän kysymykseen mainittakoon, ettei menisi pelkäksi haukkumiseksi: Tilasin putken perjantai-iltana ja matkahuollosta tuli maanantaina
keskipäivällä viesti, että roippeet on noudettavissa. Toimitusajat siis varsin ok.

Horus

Näyttää siltä, että kyseinen yritys on hieman nostanut tasoaan. Ainakin mitä tämän ketjun viestien perusteella voi sanoa. Nimittäin tuossa muinoin ko. yritys sai aika rankkaa kritiikiä tälläkin foorumilla.
Härkämäen observatorio - Tähtitiedettä Itä-Suomessa
Mars MetNet Mission - Kohti Marsia!
Avaruusinsinööri-blogi - Avaruustekniikkaa ja -tutkimusta

Harri Haukka