30m USB kaapeli

Aloittaja Timo Kantola, 11.03.2015, 19:56:15

« edellinen - seuraava »

Timo Kantola

Kaivoin viimekeväänä tornin ja ohjaushuoneen välille 30m aktiivisen USB kaapelin:
http://www.tlnetwork.fi/nettikauppa/?1471,usb-jatkokaapeli-aktiivinen-a-a-2.0-pituus-30m-tuote-401011471-takuu-24kk

Kaapelin mukana tuli 240->5V virtalähde, jonka luulin olevan välttämätön kaapelin toiminnalle. Toissailtana Jupiteria kuvaillessa olin unohtanun laittaa virtalähteen pistorasiaan, vaan hyvin kuivailin silti..

En oikeen uskonut että ASI120MM kamera voi toimia 30m USB kaapelin päässä ilman minkäänlaista ylimääräistä poveria - mutta kun se pelaa tänäänkin ROI 512x400 100fps, niin kai se on uskottava.. 1280x960 tulee 23fps.

Aina oppii uutta.
Timo Kantola

kurppa

Eikat toi vaikuta viiveesee mitenkää jos kaapelilla 30m pituutta? anteeksi siis todella tyhmä kysmys. :huh:
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)

Timo Kantola

Asiasta mitään tietämättä, mutta kokemuksen äänellä sanoisin että ei..
Ainakin käsikapulan liikekäskyt näkyy kuvassa saman tien..
Timo Kantola

AaJii

Olen miettinyt samaa asiaa, signaalin siirtymisen nopeutta, kaapelin pituuteen liittyen. Kameraliikkeessä kertoivat, että juuri signaalin heikontumisen vuoksi yli 5m kaapeleita ei juuri myydä. Jäin silti pohtimaan, olikohan miekkonen oikeassa. Todistit empiirisesti väittämän vääräksi. Kuvaus varmaan onnistuu muitta mutkitta, mutta entä guidaus?
C8 Hyperstar, C925, TS71Qf4.9, CEM60, Atik 460ex, ASI 178MM, Canon R, 5dmkII mod

Timi

Lainaus käyttäjältä: AaJii - 15.03.2015, 12:19:41
Olen miettinyt samaa asiaa, signaalin siirtymisen nopeutta, kaapelin pituuteen liittyen. Kameraliikkeessä kertoivat, että juuri signaalin heikontumisen vuoksi yli 5m kaapeleita ei juuri myydä. Jäin silti pohtimaan, olikohan miekkonen oikeassa. Todistit empiirisesti väittämän vääräksi. Kuvaus varmaan onnistuu muitta mutkitta, mutta entä guidaus?

Itse guidaan 2x5m aktiivi USB kaapelilla, toisinaan PHD kaatuili ainakin kannettavassa olleen XP:n aikoihin useinkin mutta samaa on tapahtunut uudemmalla WIN7:llakin, liekö sitten kaapelista johtuvaa?

naavis

Lainaus käyttäjältä: AaJii - 15.03.2015, 12:19:41
Olen miettinyt samaa asiaa, signaalin siirtymisen nopeutta, kaapelin pituuteen liittyen. Kameraliikkeessä kertoivat, että juuri signaalin heikontumisen vuoksi yli 5m kaapeleita ei juuri myydä. Jäin silti pohtimaan, olikohan miekkonen oikeassa. Todistit empiirisesti väittämän vääräksi. Kuvaus varmaan onnistuu muitta mutkitta, mutta entä guidaus?

Signaali heikkenee kaapelin pituuden myötä, mutta merkittäviä viiveitä ei kyllä pääse syntymään millään normaaleilla kaapeleilla. Signaalit kulkevat kaapelia pitkin suurinpiirtein valonnopeudella...

Kuulapaa

Kaapeleissa on eroja. Omalla 15m kiinakaapelilla ei toimi edes guiderin kamera.
Mutta alle 10 metriseksi lyhennettynä toisaalta toimii hubikin. Huonoista johtimista kärsii koko helahoito.
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

Timo Kantola

Sellainen huomio, että DMK31  ei toimi tällä kaapelilla ilman tuota 240->5V virtalähdettä.
Taitaa kameroiden virransyönnissä olla eroja.

Timo Kantola