Ehdotuksia C8:n guidaamiseen

Aloittaja AaJii, 21.01.2015, 12:44:05

« edellinen - seuraava »

AaJii

Hei,
Mietin pää punaisena, millaisen guidaamisjärjestelmän hommaisin C8 SCT AVX:lle. Putkihan painaa 5.6kg ja kamera ja muut kamat noin kilon. AVX kantaa 14kg, mutta en tohtisi mennä kovin lähelle 9 kiloa, joka lähestyy, jos ostan kiinnostavan ja edullisen Orionin 80mm autoguider packagen (sis. Starshoot autoguiderin). Mini autoguiderista taas kirjoitetaan, että se on tarkoitettu putkille, joiden polttoväli on maks 1500mm. Kuulisin mielelläni ehdotuksia tälle (ikuiselle) aiheelle? CGEM:iä en vielä ajatellut ostaa... Onkohan Mini autoguider auttamattoman heikko?

bst rgrds,
aj
C8 Hyperstar, C925, TS71Qf4.9, CEM60, Atik 460ex, ASI 178MM, Canon R, 5dmkII mod

einari

Eipä ole C8 ja 2000mm helpoimpia juttuja harrastuksen alkuvaiheessa.

Suosittelen siis polttovälin lyhentäjää jolla polttovälin saa lyhennettyä tuonne 1400mm tienoille - helpottaa elämää ja perus 50mm etsinguideri alkaa suunnilleen riittämään.
Itse hommasin sitten myös tämmöisen hieman isomman guiderin:
http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/language/en/info/p7073_TS-Deluxe-60mm-Leitrohr-und-Sucherteleskop-mit-Mikrofokussierung.html

Siinä olen käyttänyt vielä barlowsta linssiä, jolla olen saanut guidepolttoväliä hieman pidemmäksi, mutta aika vähälle on käyttö jäänyt kun lyhyemmät polttovälit ja laajemmat kohteet kiinnostaa enemmän.
Nykyään mulla on käytössä Optecin, jolla saan C8:ssa noin 1000mm polttovälin.
___
Tapio

AaJii

Hei,
Kiitos vinkistä, tuo TS:n putki onkin melko kevyt. Reducer minulla onkin, arvelutti aluksi vain, että riittääkö näissä pienemmissä guideputkissa (50-60mm) tehoa C8:sin tarpeisiin.
aj
C8 Hyperstar, C925, TS71Qf4.9, CEM60, Atik 460ex, ASI 178MM, Canon R, 5dmkII mod