Onko aihealueita liikaa?

Aloittaja MaZa, 05.07.2007, 23:52:09

« edellinen - seuraava »

MaZa

Mietin tässä että onkohan aihealueita jo vähän liikaa foorumin kokoon nähden, esim. eri kaukoputkityypeillä on omat alueensa ja muuta vastaavaa.. ketjuja kun ei ole ihan hirveän paljoa joten itse sanoisin että melkeinpä voisi olla selkeämpää jos aihealueita ei olisi ihan näin paljoa.

MarkoM

Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Horus

Ei ole minustakaan. Kyllä se asoihin jakaminen vain helpottaa mm. juuri kaukoputkien kohdalla.
Härkämäen observatorio - Tähtitiedettä Itä-Suomessa
Mars MetNet Mission - Kohti Marsia!
Avaruusinsinööri-blogi - Avaruustekniikkaa ja -tutkimusta

Harri Haukka

J-M

Samaa mieltä - ei niitä liikaa ole. Tarkka jaottelu helpottaa jonkun tyyppisen tiedon hakemista, jos ei osaa arvata jotain viestissä esiintyvää sanaa. Uudet viestit tulee kuitenkin katsottua tuolla "Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit"-toiminnolla, joten ei noissa eri aihealueissa tarvitse välttämättä edes käydä. Joissakin vanhemmissa foorumisoftissa kun täytyi niin tehdä.

Mahdollinen kehitysehdotus: Itse jaottelisin noita aihealueita vielä pienemmiksi (ali)kokonaisuuksiksi, jos se olisi mahdollista. Tällöin esimerkiksi jos kirjoittaisin viestin vaikka aiheeseen Kaukoputket/Peilikaukoputket/Newtonit-alialueelle, sama viesti voisi näkyä myös Kaukoputket/Peilikaukoputket tasolla.

En tiedä onko tuo mahdollista, mutta helpottaisi hakua. Jos haluaisin tietää jotain "peilin aluminoinnista", näkyisi Kaukoputket/Peilikaukoputket -tasolla Newtonit-alialue, Cassegrainit-alialue ja mitä näitä nyt on, joita kaikkia pitää silloin tällöin aluminoida. Jos taas haluan tietää "dobson-jalustan kokoamisesta", niin sitä varten voisi sukeltaa suoraan Kaukoputket/Peilikaukoputket/Newtonit -alueelle, koska ne ovat ainoita dobson-jalustalle rakennettavia.

Selitinköhän minä nyt sen niin vaikeasti, etten itsekään pysy enää oman ajatukseni perässä?

Jari-Matti Auttila
Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

TsH

Kun kaikki eri alueet on näin selvästi eroteltu, niin hakuakaan ei tarvitse käyttää juuri ollenkaan.