Tämä tuntui oikealta paikalta aloittaa kirjoittaminen.
Täältä näytön takaa näppäimistöä naksuttelee avaruudesta ja maailmankaikkeudesta innostunut mies Oulusta. Näin myöhemmällä iällä herännyt kiinnostukseni taivaankappaleista johdatti minut netin syövereiden kautta tänne foorumille ja voi veljet, täältähän sitä infoa todellakin löytyy! Ketjuja ja viestejä on kyllä uskomaton määrä ja on jopa hieman pyörryttävää saada tämä kaikki tieto käsiinsä yhdellä kertaa. Tuntuu että mitä enemmän lukee, sitä tyhmemmäksi tulee

.
Istuin tuossa tammikuun lopulla saunamökin portailla katsellen kirkasta tähtitaivasta ja mietin, miten tuo komeus olisi mahdollista ikuistaa. Niinhän siinä sitten kävi, että rouva kyltyi loputtomiin juttuihini siitä, miten mahtavaa tähtitaivasta olisi kuvata ja osti minulle syntymäpäivälahjaksi Canon D1200 digijärkkärin vieläpä 50mm f/1.8 objektin kera. Mukana tuli myös lappu: "Kuva kertoo enemmän kuin 1 000 000 sanaa". Voiko joku kyllästyä keskustelemaan aiheesta avaruus?

Suurin into tällä hetkellä tuntuukin olevan linnunradan kuvaamiseen, vaikka kaikenlaiset "flätit" sun muut käsitteet ovat vielä hyvin hukassa. Noh, "onneksi" tässä on hyvin aikaa perehtyä perusteisiin ennen syksyä.
Tällä hetkellä opettelen tuon kameran käyttöä ja opettelen tähtitaivaasta aivan perusasioita. Edellisen kerran kuin joku harrastus on allekirjoittaneen tähän tapaan kietonut ympärilleen, löysin itseni Hammerfestista kaksipyöräisen selästä (rouva lisäisi kyllä tähän mahdollisuuden saadessaan että tuo chiliharrastuksenikin lähti kyllä lapasesta, mutta itse olen siitä hyvinkin eri mieltä!

). Kysymyksiä on aivan liikaa ja varmasti kaikkiin löytyy vastaus kunhan vain selaa ketjut läpi.
Tämä viesti olkoot siis tervehdys teille muille foorumilaisille. Upea oli löytää täältä näin informatiivinen ja mukava yhteisö!