Livekuvaa nettiin

Aloittaja voyager, 23.11.2013, 00:12:37

« edellinen - seuraava »

voyager

Morjestarallaa porukalle pitkästä aikaa! (Ei ole tullut aikoihin oltua foorumin menossa mukana, MUTTA)

Niin minulle kävi villi idea mielessäni. Haluaisin kokeilla laittaa jonkinlaista livekuvaa vaikkapa meteorikamerasta websivuille. Elikkäs tarvitaan joku palveluntarjoaja (ajattelin kokeilla ilmaista näin alkuun esim. Hostinger). Sit tietenkin meteorikameran lisäksi tietokone (ajattelin käyttää Macbookkia siihen). Kysymys kuuluu: Minkälaisia virityksiä on tehtävä, jotta saatais tälläinen hallittu kaaos aikaan? :)

Tiedän, että Google on ystävä, mutta haluaisin kuulla teidän näkökulmianne tästä näin. :smiley:

Terkut Itä-Suomesta!


pnuu

Esimerkiksi ustream:n ja bambuser:n kautta onnistuu suoraan käyttiksestä riippumatta, kunhan käyttöjärjestelmä kameran tunnistaa.
Panu Lahtinen
"You haven't really been anywhere until you've got back home",
Twoflower in "The Light Fantastic"

voyager

Lainaus käyttäjältä: pnuu - 23.11.2013, 21:54:43
Esimerkiksi ustream:n ja bambuser:n kautta onnistuu suoraan käyttiksestä riippumatta, kunhan käyttöjärjestelmä kameran tunnistaa.

Ilmeisesti noille kahdelle palvelulle  ei voi tehdä omaa nettisivua (olenko oikeassa)? Etsin keinoa, kuinka voisi tehdä aivan omille nettisivuille livekuvan. Ustreamilla ja Bambuserilla pääsee helpolla niin noh sanotaan näin, että haluaisin yrittää tehdä aivan oman platformin. Käyttää jotain webhotellia ja asentaa siihen joku skripti ja siitä lähteä kokeilemaan. B-plääniksi vois asettaa tuon Ustream palvelun. :) Korjatkaa toki, jos olen väärässä!

voyager

http://www.nchsoftware.com/broadcam

Tässä ois ollut täydellinen paketti, mutta eipä se toimi Macissä.  :realmad:

voyager

Lainaus käyttäjältä: voyager - 24.11.2013, 01:05:45
http://www.nchsoftware.com/broadcam

Tässä ois ollut täydellinen paketti, mutta eipä se toimi Macissä.  :realmad:

Itse itseäni lainaten: Keksin ongelmaan ratkaisun. Asennan ohjelman virtuaaliselle serverille, jossa windows XP käyttiksenä (VirtualBox tarjoaa ilmaiseksi ladattavaa ohjelmistoa). - Sit vaan pitäs löytää joku DV-kamera. Onko kenelläkään ehdotuksia tähän? :) Kuva voisi olla mustavalkoinen/ei tarvitse olla HD tasoa.