ISOT paketit Saksasta

Aloittaja kommo, 18.11.2013, 00:31:47

« edellinen - seuraava »

kommo

Olen tilaamassa SW400 goto dobsonia Saksan maalta. Nyt vain arvon että tilaanko Astroshop.eu:sta vai sitten Teleskop Servicestä. Astroshop antaa kuljetusvaihtoehdoksi vain "Spedition" (eli siis "huolinta"?) ja Teleskop Service antaa vaihtoehdoksi DHL ja UPS.

Molemmat kaupat ovat kyllä luotettavia, mutta onko teillä kokemusta ISOJEN pakettien toimituksista noilla kyseisillä vaihtoehdoilla? Mikä firma tuon Astroshopin huolinnan hoitaa? SW200 dobson tuli ihan kivasti UPS:llä, mutta nyt on kyseessä jo sen verran isot paketit että mielelläni kuulisin muiden kokemuksia.
Skyliner 200
TeleVue 2" Powermate 4x
EOS 600D

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: kommo - 18.11.2013, 00:31:47
Olen tilaamassa SW400 goto dobsonia Saksan maalta. Nyt vain arvon että tilaanko Astroshop.eu:sta vai sitten Teleskop Servicestä. Astroshop antaa kuljetusvaihtoehdoksi vain "Spedition" (eli siis "huolinta"?) ja Teleskop Service antaa vaihtoehdoksi DHL ja UPS.

Molemmat kaupat ovat kyllä luotettavia, mutta onko teillä kokemusta ISOJEN pakettien toimituksista noilla kyseisillä vaihtoehdoilla? Mikä firma tuon Astroshopin huolinnan hoitaa? SW200 dobson tuli ihan kivasti UPS:llä, mutta nyt on kyseessä jo sen verran isot paketit että mielelläni kuulisin muiden kokemuksia.

Itse en osaa muuta sanoa, että kuin DHL on ainakin hoitanut isommat paketit hienosti perille ja heillä pelaa toimitus. Olen tilannut muuta tavaraa DHL kuljetuksen kautta, ja koskaan ei ole ollut mikään särkynyt ja ei ole ollut muutenkaan moittimisen varaa. Suosittelen siis DHL  :smiley:

monni

Itselläni sekä DHL että UPS on tuonut 50 kg:n paketteja musaromppeita ilman murheita ehjänä perille. Kolistelun kestoltaan ollut about kaukoputken luokkaa, eli varovasti on tullu.
https://www.facebook.com/monni

"En ole tähtitieteen tohtori mutta voin vilkaista."

Tertsunen

Viimeksi tilannut saksasta akustiset rummut DHLn kautta ja alle vuorokaudessa nuo olivat kotiovella.

JiiHoo

UPS:ia käytettäessä toimituksessa voi sitten kestää hieman. Tilasin jalustan TS:ltä viime keskiviikkona ja perillä pitäisi olla huomenna. Ilmeisesti tulee rekan kyydissä Tanskan kautta. Tosin onhan tossa melkein 50kg edestä tavaraa, joten saattais tulla himpun kallimmaaksi kuin tuo nyt maksamani 40€ jos lentokoneella roudaisivat.

TeroP

UPS:llä tuli TS:ltä CPC11 oheisromuineen viidessä arkipäivässä Joensuuhun, toivat ihan kotiovelle asti ja soittelivat vielä ennenkuin toivat, että olenko paikalla. Painoa vehkeillä oli yhteensä noin 70kg, kustannus 19,50e.
Celestron CPC 1100 GPS (XLT) SCT (279mm/2800mm)

Baader Hyperion Clickstop Zoom 8-24mm
Celestron E-lux 40mm plössl, Omni Barlow 2x, Focal Reducer F/6.3

Imaging Source DBK21 AU618.AS
Baader UHC-S, UV/IR-cut, Neodymium

William Optics 1.25" Dielectric Diagonal

tähtityttö

DHL:ssä on vain se "huonopuoli", että sinne pitää itse soitella, kun huomaa, että tilaus on saapunut Suomeen, koska he eivät soita, jos ovat tuomassa tavaraa kotiin. He käyvät kotona ja jättävät lapun. Kaikki kuljettajat eivät lähde soittamaan, vaikka numero näkyy paketissa. Kuulema jokaisella kuljettajalla ei ole edes puhelinta mistä soittaa, jota hieman ihmettelen, miksi sitten olevat kuljetuspalvelu? Toinen kuljettaja taas sanoi, että meidän palveluumme ei kuulu soittaa asiakkaalle, kun olemme tuomassa tavaraa, mutta se kuuluisi hyviin tapoihin ja missään nimessä emme saisi jättää käynnistämme lappua ulko-oveen, jossa se on kaikkien nähtävissä, että ota sitten selvää, missä mikäkin pelaa, mutta ainakaan Itellalla kyseinen palvelu Zooplussan kautta ei pelannut yhtään, joten jouduin sitten kokeilemaan DHL palvelua, ja se on ainakin nyt viime aikoina toiminut erittäinkin hyvin, kun olen ollut joka kuukausi heidän kanssaan tekemisissä, joten suosittelen kaikesta huolimatta DHL!

makoy

Mulla tuli pienempi paketti TS:ltä Upsilla. Kesti viikon. Seurannassa maininta "jaetaan päivän aikana". Kyttäsin koko päivän ikkunassa milloin auto tulee pihaan, kuski oli jättänyt auton kauemmaksi ja alaovi oli koodilla, ei soittoa. Soitin Upsille kun seurantaan tuli tieto, että kuski tarvitsee koodin. Sain paketin seuraavana päivänä. TS ei vissiin anna Upsille vastaanottajan puhelin-numeroa, en ainakaan paketissa sitä nähnyt? Aiemmin tilasin videotykkejä tuohon mun toiseen harrastukseen. Lähetys tuli DPD:llä. Toimitus tuli parissa päivässä. Lähettivät tekstarin mihin aikaan toimitus olisi ja kuskin kännynumeron, joten pystyin antamaan kuskille ovikoodin.

monni

Lainaus käyttäjältä: makoy - 21.11.2013, 10:15:29
Mulla tuli pienempi paketti TS:ltä Upsilla. Kesti viikon. Seurannassa maininta "jaetaan päivän aikana". Kyttäsin koko päivän ikkunassa milloin auto tulee pihaan, kuski oli jättänyt auton kauemmaksi ja alaovi oli koodilla, ei soittoa. Soitin Upsille kun seurantaan tuli tieto, että kuski tarvitsee koodin. Sain paketin seuraavana päivänä. TS ei vissiin anna Upsille vastaanottajan puhelin-numeroa, en ainakaan paketissa sitä nähnyt? Aiemmin tilasin videotykkejä tuohon mun toiseen harrastukseen. Lähetys tuli DPD:llä. Toimitus tuli parissa päivässä. Lähettivät tekstarin mihin aikaan toimitus olisi ja kuskin kännynumeron, joten pystyin antamaan kuskille ovikoodin.

Minun omat kokemukset (ja tuntuu olevan monella muulla samaa ajatusta) on, että UPS on pääsääntöisesti ihan susi firma. Ehkä on vain ollut itselläni huono tuuri, mutta en ole muistaakseni oikein kertaakaan saanut niiden kautta mitään ajallaan, oikeaan osoitteeseen tai sitten ehjänä perille.
https://www.facebook.com/monni

"En ole tähtitieteen tohtori mutta voin vilkaista."

kommo

Lainaus käyttäjältä: monni - 21.11.2013, 10:52:42
Minun omat kokemukset (ja tuntuu olevan monella muulla samaa ajatusta) on, että UPS on pääsääntöisesti ihan susi firma. Ehkä on vain ollut itselläni huono tuuri, mutta en ole muistaakseni oikein kertaakaan saanut niiden kautta mitään ajallaan, oikeaan osoitteeseen tai sitten ehjänä perille.
Aika hyvin vaihtelee kokemukset. Mun SW200 tuli ajallaan ja ehjänä perille ja vielä soittivat että ollaanko kotona. UPS siis. DHL on jopa halvempi tuon sw400:n suhteen, joten taidan valita sen.
Skyliner 200
TeleVue 2" Powermate 4x
EOS 600D

Iiro Sairanen

Tänään tuli fillari Saksasta UPS:n toimittamana. En ollut kotona, mutta jätin ulko-oveen lapun, jossa oli pakettien numerot, oma nimi, puhelinnumero ja nimikirjoitus. Paketit löytyivät sovitusta paikasta ja lappu oli lähtenyt UPS:n mukaan. Ilman tuota lappua olisivat vieneet paketit mukanaan ja yrittäneet huomenna uudestaan.
Iiro Sairanen
--> http://deepsky.arkku.net <--