Atik 460EX

Aloittaja naavis, 24.08.2013, 15:01:13

« edellinen - seuraava »

DarkSide

Lainaus käyttäjältä: naavis - 24.08.2013, 23:36:32
En ole vielä mitannut paljonko pimeävirtaa kertyy, mutta muiden kirjoitusten perusteella niin tolkuttoman vähän, ettei darkkeja tarvitse. Sama oli asian laita Atik 314L+:lla, en silläkään darkkeja ottanut lainkaan. Tilastollinen pinoaminen eliminoi kuumat pikselit, joten niidenkään takia ei ole tarvetta darkeilla. :azn:
No tämähän on aivan merkillisen kuuloista. Selvinnet siin paljon vähemmällä kuin "vanhojen" kennojen omistajat. Onkohan aika
päivittää kalustoa? Voinet kuitenkin huijata meitä vanhan koulun käyneitä kuvankäsittelytaidoillasi ja odotankin nyt pidemmän valoituksen kuvaasi. Jos se saa leukani lattiaan, niin ehkäpä uskon tuon Dark/Bias tarpeettumuuden. Sitäpaitsi, selkään tulee kun Artjärven laitteet saadaan täyteen toimintaan  :cool:   

tähti_ville

Heippa,

Onnea täältäkin ja kyllä sitä varmaan tarttee kohta hommata joku kamera joka pelittää näitten uusien vermeitten kanssa. Tässähän jää kohta jalkoihin mennen tullen. :grin:

Terveisin Antti

Ransu

460:n kenno on hyvä, darkit tuntuvat olevan tarpeettomia, viime kuvissa olen jättänyt myös bias korjaukset pois.
Kokeilin AstroArt5:n kanssa vertailla biasin vaikutusta enkä nähnyt mitään eroa lopputuloksessa.
Samulilla on nyt käsissään tehokkaat kuvaustyökalut, jäädään mielenkiinnolla odottamaan uusien kohteiden kuvia.

Mainitsit Samuli tehneesi itse uudet virtakaapelit silikonijohdosta, minkälaista johtoa käytit ja minkälaisen pistokeratkaisun valitsit toiseen päähän?
Pitäisi varmaan itsekin askarrella parempi ratkaisu kovamuovisille tupakansytytinmalleille.

Rauno Päivinen
Imatra
C14, Meade10" LX200 OTA,Tal100RS, Vixen 81SD, EQ8.
http://pellervo-observatory.blogspot.com/

naavis

Lainaus käyttäjältä: Ransu - 25.08.2013, 10:35:07
460:n kenno on hyvä, darkit tuntuvat olevan tarpeettomia, viime kuvissa olen jättänyt myös bias korjaukset pois.
Kokeilin AstroArt5:n kanssa vertailla biasin vaikutusta enkä nähnyt mitään eroa lopputuloksessa.
Samulilla on nyt käsissään tehokkaat kuvaustyökalut, jäädään mielenkiinnolla odottamaan uusien kohteiden kuvia.

Mainitsit Samuli tehneesi itse uudet virtakaapelit silikonijohdosta, minkälaista johtoa käytit ja minkälaisen pistokeratkaisun valitsit toiseen päähän?
Pitäisi varmaan itsekin askarrella parempi ratkaisu kovamuovisille tupakansytytinmalleille.

Biaseja ei voi jättää pois jos haluaa flättien toimivan. Flätit korjaavat väärin, jos bias-tasoa ei ole vähennetty. Kaapeleihin käytin Biltemasta saatavaa silikonikaapelia: http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Sahko/Johtoasennukset/Silikonikaapeli-RHX-350080/
Johdon toisessa päässä on Powerpole-liitin. Kaikki laitteeni saavat virran Powerpole-jakorasiasta.