Karstulasta löydetty mikrokraatteri ;)

Aloittaja Jarmo, 11.03.2013, 21:00:45

« edellinen - seuraava »

Jarmo


Esko Lyytinen

Juu, tuota on tullut kyllä "pohdittua"  :laugh:
Ja kuviakin on minulla melkoinen joukko. Valitettavasti ei ottanut yhtään kuvaa esimerkiksi lähiympäristöstä ennen kuin meni innoissaan kaivamaan käsin pohjaa ja heitti hiekat viereen. Heti sen jälkeen kyllä otti ja myöhemmin lisää paremmalla kameralla.

Esko

Jarmo

Täydellinen esimerkki siitä, kuinka ihmisten absoluuttisen varmat silminnäkijähavainnot voivat heittää häränpyllyä. Pahoittelen offtopic-yleistystä, mutta tämä pätee niin susiin, ufoihin, meteoriitteihin, kuin kaikkeen muuhunkin epätavalliseen.
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/karstulan-mystiselle-kuopalle-loytyi-vihdoin-selitys/1307280

Jarmo

Jarmo Moilanen

Olen usein sanonut ja sanotaan vielä kerran. Ihminen on todella vajaavainen havaintojen tekijä. Saamme syyttää siitä hienoja, lähes puoliautomaattisia aivojamme jotka keksivät toisinaan tulkinnan jopa ennen kuin henkilö itse tulee tietoiseksi havainnostaan.

Ensimmäinen selitys minkä tarjosin kuopan löytäjälle aikoinaan oli juuri tiestä otettu kairausnäyte. Ei kelvannut. Itseäkin kieltämättä hiukan ihmetytti miksi reikää ei oltu tukittu kairausen päätteeksi.
Jarmo