Skyscan firmis versio 3.32

Aloittaja kmu, 12.12.2012, 18:48:12

« edellinen - seuraava »

kmu

Skyscanin firmis on nyt sitten päässyt pois beta-vaiheesta. Käsikapulan firmiksen 3.32 release versio löytyy Sky-watcherin sivuilta. Latasin jo omaan käsikapulaan ja näyttää toimivan ihan OK (olohuoneessa). Tähtitaivaan alla testaaminen jääkin näillä pilvillä haaveeksi...

Ei muuta kuin latailemaan ja nauttimaan...

    - Kaj -

Mito

Minullakin uusi versio on toiminut hyvin EQ6:ssa niinä harvoina kertoina kun on ollut kirkasta. Tammikuun pakkasilla näyttö hyytyi ja sen jälkeen olen pitänyt kapulaa rukkasen sisällä suojassa.

Hyvä uusi ominaisuus on putken parkkeerauksen vaihtoehdot. Nyt voin lopuksi suunnata putken kaukaiseen valopisteeseen ja parkkeerata siihen. Seuraavalla kerralla jos olen vienyt putken pois tai vaihtanut instrumenttia suuntaan sen tuohon valopisteeseen ennen jalustan virran kytkemistä. EQ6 on minulla kiinteästi tolpan nokassa mutta putkea en säilytä ulkona. Napasuuntaus ja kohdistukset säilyy mukavasti.

Versiossa 3.32 on uutena myös kameran ohjaus sarjakuvaukseen. Manuaalissa kehotetaan hankkimaan sopiva välijohto ohjauskapulan ja kameran kaukolaukaisinliitännän välille. Mistä löytäisin kytkentäohjeen tuolle kaapelille? Ohjauskapulan manuaalissa on kuvattu portin johdotus, josta löytyy shutter ja com. Kamerana on EOS 550D, jossa kaukolaukaisimessa on 4-vyöhykkeinen miniplugi.

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: Mito - 02.03.2013, 22:37:46
Mistä löytäisin kytkentäohjeen tuolle kaapelille? Ohjauskapulan manuaalissa on kuvattu portin johdotus, josta löytyy shutter ja com. Kamerana on EOS 550D, jossa kaukolaukaisimessa on 4-vyöhykkeinen miniplugi.

Shutter on plugin kärki (tip) ja com tyvi (sleeve). Olen kyllä aiemmin nähnyt vain kolmijohtoisia lankalaukaisimia. Siihen on tullut varmaan se kolmas rinkula lisää joka tekee jotain muuta.

Pitäisi kuitenkin olla taaksepäin yhteensopivia vanhojen lankalaukaisimien kanssa, joten voit käyttää normaalia kolmekarvaista kuulokejohtoa miniplugilla. Toiseen päähän sitten kapulaan sopiva liitin.

naavis


Mito

Kiitos molemmille. Tarkemmin katsottuna liitin olikin 3-renkainen, kärjen kavennusosa hämäsi minua.

T.V.