Kokemuksia webhotellipalveluista (niin hyviä kuin huonojakin)

Aloittaja MarkoM, 17.04.2007, 10:26:27

« edellinen - seuraava »

MarkoM

Tämä aihe ei nyt suoranaisesti liity tähtitieteeseen, mutta jos tarkoituksena on pystyttää kotisivut tähtiharrastuksen tiimoilta niin on varmasti hyvä tietää, minne sivunsa kannattaa laittaa ja minne ei.

Itse petyin juuri Louhi Net -webhotellipalveluun, sillä tilasin palvelun uudelle tähtikuvaussivustolleni 7.4. ja oletin saavani sen käyttöön tarvittavat tunnukset ja nimipalvelintiedot (domainin olen rekisteröinyt suoraan Joker.comin kautta) pääsiäisen jälkeen.

Tilausvahvistuksen lisäksi firmasta ei sitten mitään kuulunutkaan, joten te 12.4. kyselin em. tietojen perään. Perjantaina 13.4. sain ympäripyöreän vastauksen kuinka menetellä jos kyseessä on domainin siirto (sitähän se ei nimenomaan ollut), mutta ei vieläkään tarvittavia tunnuksia itse webhotellipalvelun käyttöönottoon. Samantien lähetin uuden pyynnön saada nimipalvelintiedot sekä käyttäjätunnukset palveluun, jonka pyynnön toistin maanantaina 16.4.

Viikonlopun aikana onnistuin sentään saamaan käyttäjätunnukset Louhi Netin hallintapaneelin 'unohtunut salasana' -toiminnolla, mutta asiasta ei juuri ollut apua koska nimipalvelintietoja ei hallintapaneelin kautta pystynyt selvittämään. Kyselyihin vastaaminen siis kestää päiväkausia (missä tahansa muualla noihin yleensä on vastattu jopa ihan minuuttien sisällä). Voi vain kuvitella niitä tappioita, mitä syntyisi jos joku firma olisi perustamassa kotisivuja ja niiden pystyttämiseen alkaisi mennä viikkokausia...

Edit: No niin, homma vihdoin rulettaa...
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Jorma Koski

Plaeetta.fi on ainakin ollut nopea: viisi minuuttia tilauksesta ja domain .fi-nimi oli tilattu ja levisi maailmalle ja olin kopioinut ensimmäiset htmllät saittiin.
On-line chat tuki on ollut tosi mukava käyttää, vain kerran olen tarvinnut tosin, mutta asia selvisi minuuteissa ongelman synnyttyä.
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

xpro

Käytän serverimaailmaa ja tähän asti olen ollut tyytyväine ..noh ei kyllä löydy mitään moitittavaa!

TMB 80/480
Canon 40D
Powermate 2x
Powermate 4x

Vesa Kankare

Käytän int2000.net fun-palvelua. Hyvin on pelannut paria Aurian/Soneran runkoverkkovikaa lukuunottamatta. Domainin siirto heille oli kivuton kokema ja sivut ainakin oman liittymäni näkökulmasta toimivat hyvin. Asiakastukea en ole joutunut juurikaan käyttämään, joten sen toimivuudesta en osaa sanoa. Hinta laatusuhde on mielestäni erinomainen.
Vesku
www.vkastronomy.com

Horus

Meillä (Warkauden Kassiopeia) on omat sivut Servage.netissä (http://www.servage.net/). Palvelu on nopeaa ja se toimii moitteettomasti. Lisäksi kun tällä hetkellä on käytössä noin 337GB palvelintilaa ja oma webmail tms., niin ei täydy kyllä sanoa kuin että paketti on hyvä. Suosittelen.
Härkämäen observatorio - Tähtitiedettä Itä-Suomessa
Mars MetNet Mission - Kohti Marsia!
Avaruusinsinööri-blogi - Avaruustekniikkaa ja -tutkimusta

Harri Haukka

bluesman

Oulangan palveluita olen käyttänyt useita vuosia jo, 2 domainin ja webbihotellin kanssa,
tyytyväinen olen ollut. Isompia häiriöitä ei ole ollut.
http://www.oulanka.com/index.shtml
Vain nopeat elävät........ jos elävät.... ja milloin elävät...

wizardd

Itse olin pitkään surullisen kuuluisan Homepage-SJR:n asiakkaana. Viime syksynä heillä kuitenkin oli kokonaisen kuukauden kestänyt täydellinen katkos! Itse vaihdoin parin päivän jälkeen Nebulaan, ja ei ole valittamista. Asiakaspalvelu pelaa mainioisti ja palvelimet toimivat moitteetta. Nebulan palvelut maksavat enemmän kuin monella muulla, mutta kyllä siitä voi maksaakkin että homma toimii! Jos verrataan vaikka Nebulan MySQL palvelimen ja Homepage SJR:n MySQL palvelimien eroa niin sitä on likemmäs valovuosi...

Varsinkin asiakaspalveluissa on hurjia eroja, mutta myös sitten ihan palvelinraudassakin.

Mellon

Ainakin Homepage SJR:n asiakkuutta kannattaa varoa. Putiikista ei ole paljoa hyvää sanottavaa.
Pidempi historiakatsaus:
http://tampereenu.star.hpsjr.fi/homepage-sjr.html

wizardd

Lainaus käyttäjältä: mellon - 15.05.2007, 19:47:17
Ainakin Homepage SJR:n asiakkuutta kannattaa varoa. Putiikista ei ole paljoa hyvää sanottavaa.
Pidempi historiakatsaus:
http://tampereenu.star.hpsjr.fi/homepage-sjr.html
Vihdoinkin joku on kyseisestä puljusta kirjoittanut oikein pidemmän jutun. Noin se meni, marraskuun pommi kun alkoi niin vaihdoin saman tien Nebulalle. Älkää antako halpojen hintojen häikäistä.

www.kapsi.fi on myös ok vaikkei yritys olekkaan, suosittelen.