Tämä aihe ei nyt suoranaisesti liity tähtitieteeseen, mutta jos tarkoituksena on pystyttää kotisivut tähtiharrastuksen tiimoilta niin on varmasti hyvä tietää, minne sivunsa kannattaa laittaa ja minne ei.Itse petyin juuri
Louhi Net -webhotellipalveluun, sillä tilasin palvelun uudelle tähtikuvaussivustolleni 7.4. ja oletin saavani sen käyttöön tarvittavat tunnukset ja nimipalvelintiedot (domainin olen rekisteröinyt suoraan Joker.comin kautta) pääsiäisen jälkeen.
Tilausvahvistuksen lisäksi firmasta ei sitten mitään kuulunutkaan, joten te 12.4. kyselin em. tietojen perään. Perjantaina 13.4. sain ympäripyöreän vastauksen kuinka menetellä jos kyseessä on domainin siirto (sitähän se ei nimenomaan ollut), mutta ei vieläkään tarvittavia tunnuksia itse webhotellipalvelun käyttöönottoon. Samantien lähetin uuden pyynnön saada nimipalvelintiedot sekä käyttäjätunnukset palveluun, jonka pyynnön toistin maanantaina 16.4.
Viikonlopun aikana onnistuin sentään saamaan käyttäjätunnukset Louhi Netin hallintapaneelin 'unohtunut salasana' -toiminnolla, mutta asiasta ei juuri ollut apua koska nimipalvelintietoja ei hallintapaneelin kautta pystynyt selvittämään. Kyselyihin vastaaminen siis kestää päiväkausia (missä tahansa muualla noihin yleensä on vastattu jopa ihan minuuttien sisällä). Voi vain kuvitella niitä tappioita, mitä syntyisi jos joku firma olisi perustamassa kotisivuja ja niiden pystyttämiseen alkaisi mennä viikkokausia...
Edit: No niin, homma vihdoin rulettaa...