IV CCD / DIGI Järkkäritapaaminen Hauholla 16-17.2.2013

Aloittaja tähti_ville, 27.08.2012, 17:45:41

« edellinen - seuraava »

tähti_ville

Heippa taas kaikki harrastajat,

Alan taas muistuttelemaan jo tavaksi tullutta tapaamista täällä Hauhon Lautsiassa ja päivämääräksi olen alustavasti sopinut  Helmikuun 16 - 17  2013 ja vielä on varaa muuttaa edemmäksi jos on tarvetta.

Paketin tarjous pysyi vielä ainakin tämän vuoden samana kuin viime vuonnakin, vaikka paineita pieneen korotukseen olikin. Laitan kopion tarjouksesta pdf muodossa jos tämä huolii sellaisen tähän jotta saatte tutustua siihen.

Ohjelma runkosta sorvaan sitten myöhemmin tietoa kun saan kaikki kaavailemani harrastajat luennoimaan asioista ja toki vapaaehtoisiakin tarjouksia otetaan mielellään vastaan.

Ransu Imatralta on alustavasti lupautunut tulemaan harraste tapahtumaan kertomaan Aurinko putken rakentamisesta ja niihin seikkoihin liittyvistä asioista, sekä auringon kuvaamiseen liittyvistä nikseistä yms.

Myös Petri Kehusmaa on lupautunut tulemaan paikalle kertaamaan kuvankäsittelyä ja muuta aiheeseen liittyvää asiaa.

Teveisin Antti ja Marjatta

Edit  Päivitetty ohjelmaa

Murtsi

Eiköhän tuo ala olla jo sellainen perinne josta ei yksinkertaisesti voi jäädä pois :wink: eli tulossa ollaan.

naavis

Viime kerralla oli sen verran nastaa, että olen varmaan tälläkin kertaa tulossa.

Timpe

Lainaus käyttäjältä: Murtsi - 27.08.2012, 19:52:42
Eiköhän tuo ala olla jo sellainen perinne josta ei yksinkertaisesti voi jäädä pois :wink: eli tulossa ollaan.

2nd... (=yritän tulla, jos suinkin sattuu aikatauluihini eikä yllättäviä esteitä tule :smiley:).
Tulisikohan Lauri paikalle, jos pyytäisin kauniisti ZoneSystem lainakirjani palautusta tuohon tapahtuman yhteyteen?
- Timo Inkinen

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: Timpe - 27.08.2012, 23:05:32
Tulisikohan Lauri paikalle, jos pyytäisin kauniisti ZoneSystem lainakirjani palautusta tuohon tapahtuman yhteyteen?

Tulen ehdottomasti jos olen vielä Suomessa. Jos en ole, niin kotiinkuljetus Hyvinkäälle tapahtuu sitten ennen sitä.  :wink:

tähti_ville

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 27.08.2012, 23:13:00
Tulen ehdottomasti jos olen vielä Suomessa.

Pakkohan Laurin on tulla kun "tortillan" asennus jäi viime kerralla kesken. :tongue:

Terveisin Antti

JariG


einari

___
Tapio

Gronjyr

Tänä vuonna jos pääsisi vihdoin paikalle.

Jyrki G
Jyrki Grönroos
12" F4 newton (DIY)
EQ6 pro (zero backlash mod)
https://www.astrobin.com/users/JyrkiGronroos/
http://greenroseastro.kuvat.fi

Timo Kuhmonen

Kiinnostaisi tulla paikalle. Saa nähdä - kuuluuko tällä kertaa hampaiden narinaa  :cool:

Murtsi

Lainaus käyttäjältä: Timo Kuhmonen - 28.08.2012, 18:42:44
Kiinnostaisi tulla paikalle. Saa nähdä - kuuluuko tällä kertaa hampaiden narinaa  :cool:

Hyvin todennäköistä  :grin:

Nyt kun ollaan jo neljännen vuosikurssin oppilaita niin olisikohan mahdollista saada jo viimeinkin tuo JP luennoimaan? Uskoisin että moni muukin on asiasta samaa mieltä, hän jos kuka voisi antaa paljon hyödyllisiä kuvankäsittelyvinkkejä + vinkkejä laitteiden virittelyyn liittyvissä asoissa, tai oikeammin kaikissa aiheeseen liittyvissä asioissa. Onko kannatusta ajatukselle?


tähti_ville

Heippa,

Olen pyytänyt myös JP:tä tulemaan tapahtumaan ja toivottavasti hän kerkiää tulemaan.

terveisin Antti

tähti_ville


naavis

Tuli tuossa eilen mieleen, että voisin pitää tapaamisessa jonkin sortin esitelmän/demon PixInsightin käytöstä tähtikuvien käsittelyssä.

Timo Kuhmonen

Lainaus käyttäjältä: Timo Kuhmonen - 28.08.2012, 18:42:44
Kiinnostaisi tulla paikalle. Saa nähdä - kuuluuko tällä kertaa hampaiden narinaa
...jäi mainitsematta, että "kollimointipajaan" kiinnostaisi tutustua.