Kiikarit 25x100

Aloittaja Oscuro, 07.04.2007, 19:29:17

« edellinen - seuraava »

Oscuro

Olen tässä miettinyt, että päivittäisin kalustoani 6" dobsonista 25x100 kiikareihin. Mitkä olisi laadukkaat ja kohtuuhintaiset tuon kokoluokan kiikarit?
Fakta on vain jähmeä mielipide.

Juha R

Suosittelen Helios Quantum-4 25x100 hintaa olis 345 Euroa. On ainakin oman kokemuksen perusteella hyvät,muutaman kerran olen katsonut nuilla. Omat kiikarit ovat Helios Quantum-3 20x80 ja on laadultaan kyllä loistavat. Nuiden hintakaan ei ole niin tähtitieteellinen  ;)

Oscuro

#2
Hinta pomppaa aika ilkeesti ku vertaa 20x80 kiikareita 25x100 kiikareihin. Kannattaakohan nuin pienestä erosta maksaa melkein tuplasti enemmän. Paljonkohan tuo ero tekee magnitudeissa?

Löytyiköhän mistään ulkomailta tuollaisia kikareita vähän yli 200e hintaan? Ainakin minun mielestä 350e nuista kiikareista on melko kallis.
Fakta on vain jähmeä mielipide.

MarkoM

Eipä juuri taida, esim. Telescope-Service myy tuon kokoisia kiikareita hintaan 329;- ja kun siihen lisätään postikulut niin päästäneen aikalailla Suomen hintoihin...
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Juha R

Onhan nuilla hintaa,varsinkin jos joutuu vielä ostaan kunnon jalustan samalla kertaa  >:( Mut on ne varmasti kyllä sitten hyvätkin ;) Eipä kyllä ulkomailta ostettuna taida isoja säästöjä tulla, kerta hinta on 329e.

Oscuro

Huurtuuko muuten tuon kokoluokan kiikarit miten helposti? Pitäiskö niihin rakennella jokinsortin huurreputki?
Fakta on vain jähmeä mielipide.

ER

Keskustelu on näemmä vilkasta, tähänkin ketjuun kirjoittamisesta on alle kaksi vuotta.

Ovatko tällaiset 25x100 kiikarit liian paljon suurentavia tms. että niillä voisi katsoa mitään maanpäällisiä kohteita?

tähti_ville

Heippa.

net anttilassa oli vielä viime viikolla tarjouksessa alle 100 eppuu 25 x 100 kiikarit. Optica merkkiset

terv Antti.

ER

Lainaus käyttäjältä: tähti_ville - 02.10.2008, 21:10:16
Heippa.

net anttilassa oli vielä viime viikolla tarjouksessa alle 100 eppuu 25 x 100 kiikarit. Optica merkkiset

terv Antti.

Onko kenelläkään kokemusta - ovatko mistään kotoisin?

ER

Lainaus käyttäjältä: tähti_ville - 02.10.2008, 21:10:16
net anttilassa oli vielä viime viikolla tarjouksessa alle 100 eppuu 25 x 100 kiikarit. Optica merkkiset

En löytänyt noista netistä mitään tietoa, mutta kovasti paljon ovat tämän kiinalaisen firman kiikarien näköiset:

http://chongqingoptics.en.alibaba.com/product/50225667/51215180/25x100_Giant_Binoculars.html

Oscuro

Houkuttelis kyllä nuo anttilan kiikarit. Onkohan tuo tarjous vain tuolla nettikaupassa, vai saakohan kiikarit samaan hintaan ihan paikan päältä haettuna. Pääsisi koekatsomaan ja voisi valkata ne parhaat.
Fakta on vain jähmeä mielipide.

tähti_ville

Tilasin ne ja mitä olen vähän päässyt kokeileen niin ihan tyytyväinen olen.

Paino vaan on 3.5 kg joten tarvii tukevan kamerajalustan jotta pysyy hyppelemättä kuva.


tässä linkki osoite

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/CatalogSearchResultView?storeId=1444&searchTerm=optica&searchTagName=hakutulos_pika&jspStoreDir=Anttila&shopId=&catalogId=1444&ddkey=Search

Soveltuu myös lintujen tarkkailuun hyvin.


terv. antti

ER

Toimisiko tämä linkki paremmin:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=373846&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19652&compartmentId=20161&categoryId=20694

Nuo ovat myös Kodin1:n sivuilla samaan hintaan ja ajattelin käydä katsomassa huomenna myyvätkö ihan liikkeessäkin. Olettaisin.

ER

Kävin katsomassa Oulun Kodin1:ssä ihan paikan päällä. Kyllä kiikarit ovat tuollakin samalla Plussa-kortti hinnalla 99,90€ - tai ainakin yksi likainen pari oli hyllyssä. En kysynyt olisiko löytynyt koskematonta ei-demoparia. Itse en ole pätevä harvioimaan kiikarien optista laatua varsinkaan tuollaisessa ympäristössä, mutta kiikarien ulkoasu ei kyllä herättänyt oikein suurta innostusta ja luottamusta laatuun. Jäivät sitten ostamatta. Samalla nimellä myytiin muuten 20x80-kiikareita, pakettihintana oli tuo sama 99,90€ kiikareille, lintukirjalle ja luokattoman huterolle jalustalle.

Sinänsä muuten mielenkiintoista, että noiden isompien kiikarien "oikea hinta" on 229€ Kodin1:ssä, mutta 399€ Netanttilassa. ;)

Toni

LainaaOvatko tällaiset 25x100 kiikarit liian paljon suurentavia tms. että niillä voisi katsoa mitään maanpäällisiä kohteita?

Käsittääkseni tuossa on 2.5 asteen näkökenttä (5 x täysikuun halkaisija), eli varmaankin suurentaa liikaa. Jopa 15x80-kiikarin (3.5 asteen näkökentällä) olen huomannut liian isoksi ja painavaksi rohjoksi, että sillä viitsisi päiväkohteita katsella.
T. Veikkolainen, Järvenpää
Ursan havaintokeskus Tähtikallio, Syvä taivas - ja Aurinko-harrastusryhmät

"Toisinaan, milloin Venus yksinään hallitsee noin 45 astetta horisontin yläpuolella, se säteilee niin voimakkaasti, että melkein voi lukea sen valossa ja esineistä, joihin se sattuu, jää huomattava varjo."
- Afrikka-kirja (A. Gallen-Kallela, 1931)