Universe Today etsii osallistujia virtual star party lähetyksiin

Aloittaja J.Laakso, 20.06.2012, 20:20:43

« edellinen - seuraava »

J.Laakso

Moikka kaikille!

Laitan tänne nyt tällaisen ilmoituksen, minkä Scott Lewis kirjoitteli google plussan puolella. Elikkäs Universe Today hakee ympäri maailmaa tähtiharrastajia, jotka voisivat osallistua noihin virtual star party lähetyksiin. Olen itse ollut testi hangoutissa Scott Lewisin kanssa, ja se oli todella hauskaa. Joten jos täältä foorumilta joku kykenee ottamaan tähtikuvia tietokoneen näytölle (tiedän että teitä on hyvinkin monia), Scott kyllä opastaa miten sen saa parhaiten lähtemään siitä eteenpäin. Joten jos joku tuntee kiinnostusta, niin rohkeasti vaan mailia Scott Lewisille ja häneltä saa kaiken tarvittavan lisätiedon. Tietenkin google+ tili on pakollinen varuste tässä touhussa, mutta eipä siitä niin suurta haittaa ainakaan minulle ole vielä ollut. En tiedä onko joku joskus seurannut noita lähetyksiä, tai yleensäkään mitään noista ohjelmista mitä Fraser Cain ja kumppanit pistävät näytille, mutta kannan nyt tällä tavalla korteni kekoon tiedon eteenpäin viemiseksi. Toivottavasti en riko mitään foorumin sääntöjä tällä viestillä, mutta kysyin ainakin luvan tuon Scott Lewisin viestin eteenpäin laittamisesta häneltä itseltään.

-Jukka-

Hi Everyone!

For those of you who do not know, we have wonderful Virtual Star Parties that broadcast on Google+ and YouTube every Sunday! We have an amazing time sharing views of the cosmos through the telescopes of astronomers from all over the world! Come join +Fraser Cain and +Pamela Gay from +Astronomy Cast and +CosmoQuest along with many astronomers from all over to take a tour of the Universe!

Check out past recordings at: http://www.youtube.com/user/universetoday

Do you or someone you know have a telescope and the means to stream video from it? Please email me so we can look at the possibilities of adding you to our group of astronomers that participate in the Star Parties!

Spread the word and we can share the skies with the world!

Cheers!
Scott Lewis
Producer, Virtual Star Parties
AstronomyCast & CosmoQuest
scott(at)knowthecosmos.com
- Jukka -

micko

Kuulostaa mielenkiintoiselta idealta. Jos mulla olisi jotakin jaettavaa, niin mielelläni jakaisin. Pitääpä tutustua noihin casteihin lähemmin.
Mikko Laine
Mosstack, koodaamani tähtipinoamissofta
Blogini
Kaikki kuvani on otettu yhdistelmällä Canon EOS 1100D, 200/2.8L II USM ja Eq3-2 ellen ole toisin sanonut.

J.Laakso

- Jukka -

J.Laakso

Tällaista tietoa Scotilta tuli vähän aikaa sitten.

Calling all astronomers from the other side of the planet from me!

As many of you know, we've been doing the +Virtual Star Party for about a year now with an enormous response from all of you! We've been able to connect more and more people to images of the Universe when they might not have been able to do so before!

Thanks to all of your support, we're looking to expand our reach a little further in the coming months with another Virtual Star Party the day prior, but in a time that allows our friends in other time zones to jump in and show us their perspective. We've already had the great pleasure of featuring some of them in our previous star parties, much to the dismay of their sleep cycle.

So because of that, I'm asking all of you to please contact myself or +Fraser Cain if you or someone you know has a telescope is willing to participate in a second +Virtual Star Party! This is for all of you in Europe, Asia, Africa, and Australia. If I can get a general feel for the number of astronomers we have now for a future show, it'll allow me to structure out a good time/day for all of this to work out.

Look forward to hearing from you!

Joten jos joltakin löytyy kiinnostusta tätä hommaa kohtaan, niin laittakaa mailia Scott Lewisille. (scott(at)knowthecosmos.com)
Aion itse osallistua sään niin salliessa, mutta olisi mukavaa saada muitakin suomalaisia tähän touhuun mukaan.  :wink:
- Jukka -