AstroArt Store

Aloittaja vehnae, 23.11.2020, 13:07:07

« edellinen - seuraava »

Tane

 Viikko sitten maanantaina kertoivat kassaongelmien selvinneen ja pääsisivät seuraavana päivänä tilittämään palautuksia. Pahoittelivat kun on kestänyt. Sitten perjantaina kertoivat kassaongelman edelleen jatkuvan. Joku sanoi täällä aiemmin saaneensa palautuksen kolmessa viikossa. Minulla on nyt mennyt neljä ja jatkuu...Olen  yrittänyt puhua aina Astroartia kannustavasti, mutta jos ei 176 euron sinällään pientä summaa pystytä palauttamaan niin usko ainakin heidän lupauksiinsa loppui.
Celestron C14,

Harmaa Vaeltaja

Onko tämä firma kaatunut kokonaan? nettisivut toimii ja tilauksia otetaan vastaan, mutta ne ei etene minnekään eikä sieltä kukaan vastaa mailiin eikä puhelimeen. Pari viikkoa olen yrittänyt saada heitä kiinni.

En tokikaan uskaltanut antaa heille rahojani kun on ennenkin ollut haasteita heidän kanssaan, eli käytin heidän tarjoamaansa mahdollisuutta maksaa Klarnan kautta vasta sitten kun olen saanut tavaran. Nyt he kuitenkin aktivoivat Klarnan maksun liki pari viikkoa sitten, mutta eivät ole toimittaneet tavaraa. Tilaus on edelleen heillä tilassa "vastaanotettu ja odottaa käsittelyä" eli sen mukaan tilaustani ei ole edes käsitelty, saati tilattu tai toimitettu, mutta Klarnalla on toinen tieto. No, Klarna pysäytti tilanteen, eli minun ei tarvitse maksaa sitä maksuajan puitteissa koska en ole saanut tavaraa vielä.

Valitettava tilanne, mutta oletan näillä tiedoilla että he ovat menneet nurin tai menossa nurin. Ei tuo ole normaalia kaupankäyntiä.

Tane

Lainaus käyttäjältä: Tane - 28.05.2024, 07:35:09Viikko sitten maanantaina kertoivat kassaongelmien selvinneen ja pääsisivät seuraavana päivänä tilittämään palautuksia. Pahoittelivat kun on kestänyt. Sitten perjantaina kertoivat kassaongelman edelleen jatkuvan. Joku sanoi täällä aiemmin saaneensa palautuksen kolmessa viikossa. Minulla on nyt mennyt neljä ja jatkuu...Olen  yrittänyt puhua aina Astroartia kannustavasti, mutta jos ei 176 euron sinällään pientä summaa pystytä palauttamaan niin usko ainakin heidän lupauksiinsa loppui.

Yllä minun kokemuksia. Antavat lupauksia, mikään ei etene. Toissa perjantaina vastasivat viimeksi, eli on sellaista toimintaa.
Celestron C14,

Tommi L

Toimitusnopeuden suhteen on valitettava tosiasia, että isot toimijat isommilla varastoilla helposti jyräävät pienet. Astro-Artilla on onneksi ymmärretty tämä ja lähdetty laajentamaan Suomen rajojen ulkopuolelle. Toivon lämpimästi, että onnistuvat, sillä asiantuntemus ja halu palvella on oman kokemukseni perusteella Astro-Artilla aivan eri luokkaa kuin isoilla eurooppalaisilla toimijoilla (esim. Astroshopin yhden virkkeen tylyttäjä-myyjät).

Tuolla alalla pärjääminen on kuitenkin valitettavan pääomariippuvaista. Kävin äskön skouttaamassa brittiläisen FLO:n varaston: varastossa lojuu lähettämistä valmiina yhteensä 188 erilaista kaukoputkityyppiä, joita osaa lähemmäs kymmenen kappaletta. Esim. 3000 euron hintaluokan Askar FRA600 putkea kuusi kappaletta. Puhutaan jo pelkästään kaukoputkien osalta useiden miljoonien arvoisesta varastosta.

Astro-Artilla putkia on nopeasti laskettuja alle 20 ja enimmäkseen edullisia aloittelijaputkia. Varaston arvo korkeintaan joitakin prosentteja FLO:n varaston arvosta jos sitäkään.

Oman kokemukseni perusteella tavara on lähtenyt hyvällä nopeudella niin suurten eurooppalaisten toimijoiden, kuin myös yhtälailla Astro-Artin varastosta. Monet tilaukseni Astro-Artin varastosta ovat saapuneet 2-3 vuorokauden sisällä tilauksesta.

Mutta pullonkaula on sitten varaston koko. Toimijasta riippumatta tuotteita on jouduttu toisinaan odottelemaan, jos ei varastosta olekaan löytynyt. Valitettavasti tässäkin suuri volyymi helpottaa ja tuotetoimituksia on isoilla toimijoilla useammin.

Itselläni ei ole ollut ongelmia asiakaspalvelun kanssa, mutta toki tilaukset ovat toisinaan kestäneet, jos tuotetta ei ole ollut varastosta ja saatavuus ollut yleisestikin heikko. Toisaalta kustomoitu jalusta-adapteri, jonka tekivät millin tarkasti, itse tekemieni piirustusten mukaisesti saapui parissa kolmessa viikossa. Tuollaista palvelua en oikein voisi odottaa muualta.

Kun ongelmia ilmeisesti kuitenkin on ollut, niin toivottavasti parantavat juoksuaan. Kenties ongelmienkin taustalla on pienet resurssit (ja toivottavasti ei muuta), mutta on toki selvää, ettei kenenkään pitäisi odottaa rahojaan viikkotolkulla. Antaahan se aina epäluotettavan kuvan.
Celestron C8, Celestron EdgeHD 800, Esprit 100ED, Askar FRA400
iOptron CEM70, iOptron CEM26, Celestron AVX
ASI294MM, ASI183MM, ASI462MC, ASI174MM, ASI120MM

Harmaa Vaeltaja

Omituista että kehut Astroartin halua palvella, kun heitä ei saa millään välineellä edes kiinni viikkokausiin. Minusta se ei kyllä taatusti osoita minkään sortin halua palvella tippaakaan. Tuon huonommin ei edes voi asiakasta palvella, tuohan on ihan totaalinen nollasuoritus. Vähään te tyydytte kun asioita ei saa heidän kanssaan edes keskustelun asteelle.

Sen sijaan minulla on aivan päinvastainen kuva Keski-Euroopan asiakaspalvelusta. Sieltä vastataan hyvin lyhyellä viiveellä, vastataan aina ja asiallisesti, mitään ongelmia asioiden hoidossa ei ole koskaan ollut yhdenkään esim. saksalaisen tai ranskalaisen tai italialaisen firman kanssa,

Tane

Viimeisten 13 vuoden aikana jos euroopan(saksa, italia, hollanti ja britit lähinnä) astrokaupoista ei ole tilaamaani tuotetta saatu toimitettua etukäteen luvattuna aikana ovat aina palauttaneet rahat olipa ne maksettu pankkisiirrolla, PayPalilla tai luottokortilla. Pyydettäessä parissa kolmessa päivässä,  eikä reklamaatiota ole tarvinnut tehdä. AstroArtin kanssa tunnen joutuneeni narriksi; lupaa maksaa seuraavaksi päiväksi ja peruu taas muutaman päivän jälkeen määrättömäksi ajaksi. Ei nykyisin ole muualla vastaavaa. Joskus v.2011 oli Saksassa minulla hankaluus ja liike lopettikin heti seuraavana vuotena.
Celestron C14,

Tommi L

Puhun vain rehellisesti omista kokemuksistani. Mitään ongelmia heidän kanssaan ei minulla yli 10 tilauksen kokemuksella ole ollut. Ja palvelu on ollut vähintäänkin luokkaa 9/10. Rahoja en ole pyytänyt palauttelemaan koskaan, joten tästä ei ole kokemusta. Ja toki myös uskon, että kaikilla ei ole välttämättä samoja kokemuksia.

Lainaus käyttäjältä: Harmaa Vaeltaja - tänään kello 11:32:18Omituista että kehut Astroartin halua palvella, kun heitä ei saa millään välineellä edes kiinni viikkokausiin. Minusta se ei kyllä taatusti osoita minkään sortin halua palvella tippaakaan. Tuon huonommin ei edes voi asiakasta palvella, tuohan on ihan totaalinen nollasuoritus. Vähään te tyydytte kun asioita ei saa heidän kanssaan edes keskustelun asteelle.

Celestron C8, Celestron EdgeHD 800, Esprit 100ED, Askar FRA400
iOptron CEM70, iOptron CEM26, Celestron AVX
ASI294MM, ASI183MM, ASI462MC, ASI174MM, ASI120MM