MYYTY!: TeleVue Ethos 21mm -okulaari

Aloittaja Larppade, 04.01.2026, 21:05:34

« edellinen - seuraava »

Larppade

Okulaari on todella hyvässä kunnossa: linssit täysin puhtaat ja kirkkaat, ei pienintäkään naarmua tai sormenjälkeä, ei pölyä sisällä. Runko ehjä, grippi-osat siistit, suojakorkit mukana.

Tekniset tiedot:

Polttoväli: 21 mm
Näennäiskenttä: 100°
Todellinen kentän koko: 36,2 mm
Silmävälimatka: 15 mm
Liitäntä: 2" (sis. 1,25" adapteri)
Paino: n. 1,0 kg

Maksu tilisiirrolla tai käteinen.

Toimituksena käy postitus ja noutokaupat etusijalla.

Saa myös tulla katsomaan paikan päälle ennen kuin olemme sopineet kaupat.

Hinta: 500€

Yksityisviestillä saa kiinni tai sähköpostitse: larppade@hotmail.com

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

Lauri Kangas

Kirjoittelitko tuon Obsession-havaintokertomuksen ChatGPT:llä ihan vain antaaksesi tälle myynti-ilmoitukselle uskottavuutta?

tomppa

Varoitus kaikille, hiljattain foorumilla oli hyvin samantyylinen myynti-ilmoitus, joka paljastui huijaukseksi.

VP

Eikö näitä yhden viestin ihmisiä voisi rajata kauppapaikalta pois kokonaan. Tämä ilmoitus on suurella todennäköisyydellä huijausyritys jälleen.
Lajin helppous viehättää.

MJoker

Ja jos ei ole, niin ilmoituksen tekijä voinee lisätä kuvan, jossa on oma nimi, päivämäärä, tuote ja vaikkapa paikallinen lehti tai ilmaisjakelu samalta päivämäärältä.

Onneks meillä on pienenpieni suoja kielemme myötä. Tässäkin ilmoituksessa pari lausetta hyppää silmille.
Mikko Jokela
Instagram / Astrobin / Kuvat.fi
TS 10" ONTC, ZWO AM5, EAF & CAA
ASI2600MC Pro & Gaius S2
Siirtokatto-observatorio takapihalla

Larppade

Hieno ensivaikutelma tällä foorumilla kun neljän ihmisen voimin yritetään tulla pilaamaan toisen myynnit.

AstroIle

Hei,

Foorumi on ollut lintukoto rehellisyyden suhteen. Parin kk:n aikana on hujareita ilmestynyt ja rahaa menetetty. Eli korostunut varovaisuus ei ole vihamielisyyttä tällä foorumilla.

T.Astroile

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: Larppade - 05.01.2026, 07:19:21Hieno ensivaikutelma tällä foorumilla kun neljän ihmisen voimin yritetään tulla pilaamaan toisen myynnit.

Paljon onnea myös Garminin ja Warhammer -myyntihuijauksille, joita varten myöskin laitoit pari päivää sitten uudella tunnuksella ilmoitukset vastaaville foorumeille. Menisiköhän nuo paremmin kaupaksi jos keksisit niillekin foorumeille yhtä pöljiä hämäysviestejä kuin tuo havaintokertomus-hölynpölysi täällä?

siro46

Minä voin testata tämän ilmoituksen ellei katoa sitä ennen. Olen loppuviikosta Rovaniemellä ja voin käydä okulaaria katsomassa. Rahaa ostoon ei ole nyt, mutta jos jotakuta kiinnostaa, niin näin saa varmuuden.

Oon pitkään ollut foorumilla ja kauppojakin tehnyt eli varsin luotettava silminnäkijä - luulisin.

-Matti

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: siro46 - 05.01.2026, 13:21:37Minä voin testata tämän ilmoituksen ellei katoa sitä ennen. Olen loppuviikosta Rovaniemellä ja voin käydä okulaaria katsomassa. Rahaa ostoon ei ole nyt, mutta jos jotakuta kiinnostaa, niin näin saa varmuuden.

Oon pitkään ollut foorumilla ja kauppojakin tehnyt eli varsin luotettava silminnäkijä - luulisin.

-Matti

Tämä "voi tulla paikan päälle katsomaan" oli sama uskottavuutta luova huijausmenetelmä kuin edellisellä televue-huijarilla. Edellinen oli muka Kokkolassa, tämä Rovaniemellä. Kun ehdotat tulevasi paikalle, myyjä hiljenee. Myyjä ottaa sitten rahat siltä joka erehtyy ensimmäisenä ehdottamaan postitusta.

Tämän okulaarin kanssa taisit valitettavasti myöhästyä, kun otsikon perusteella on onnellisesti kaupat jo syntyneet.  :cheesy:

Larppade

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 05.01.2026, 14:01:37Tämä "voi tulla paikan päälle katsomaan" oli sama uskottavuutta luova huijausmenetelmä kuin edellisellä televue-huijarilla. Edellinen oli muka Kokkolassa, tämä Rovaniemellä. Kun ehdotat tulevasi paikalle, myyjä hiljenee. Myyjä ottaa sitten rahat siltä joka erehtyy ensimmäisenä ehdottamaan postitusta.

Tämän okulaarin kanssa taisit valitettavasti myöhästyä, kun otsikon perusteella on onnellisesti kaupat jo syntyneet.  :cheesy:

Vaikutat olevan hieman sekaisin päästäsi. Kaupat kerkesi jo syntyä.

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: Larppade - 05.01.2026, 14:29:31Vaikutat olevan hieman sekaisin päästäsi. Kaupat kerkesi jo syntyä.

Höpsistä, et sinä ole mitään myynyt kellekään. Miten voisitkaan, kun ei tuollaista Ethosta ole sulla koskaan ollutkaan.

Esimerkillistä paneutumista huijaukseen kuitenkin kun jäät foorumille inttelemään etkä vain poistu vähin äänin.

Jos haluat että oikaisen väitteeni, soittele puhelimella niin keskustellaan. Jos siis puhut edes suomea.

VP

Minullekkin voi puhelinnumeroa pistää YV:llä, jos vaikka sattuisi olemaan muuta myytävää sinulla niin tulen mielelläni kasvotusten keskustelemaan. Mahtaako pankkisi kenties olla Revolutissa, tuli vain mieleen?
Lajin helppous viehättää.

siro46

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 05.01.2026, 14:01:37Tämän okulaarin kanssa taisit valitettavasti myöhästyä, kun otsikon perusteella on onnellisesti kaupat jo syntyneet.  :cheesy:

Kaupat tai "kaupat" juu. Minulle olisi ollut oikeasti aika pieni vaiva katsoa tämän kaverin jauhojen puhtaus.
Harvinaisen tylsiä nää huijarien yritykset tällä foorumilla. Tähän saakka on kauppoja voinut tehdä luottaen kanssaharrastajiin, mutta nyt alkaa näyttämään todella ikävältä.

-Matti