LDN1235 & Vdb149+Vdb150

Aloittaja JuhaK, 18.03.2012, 00:15:37

« edellinen - seuraava »

naavis

Kiitosta vaan! Yllätyin itsekin siitä miten "helppo" kohde tämä olikin. Jos maltan, yritän seuraavilla selkeillä kerätä tähän vähän lisää valoa.

J-P

Hei,

Tässä summu Uuden Meksikon pimeältä taivaalta.
Tarkemmat tiedot ja syy antamalleni uudelle lempinimelle "Ulvova Susi" blogissa:
http://www.astroanarchy.blogspot.fi/2015/09/howling-wolf-nebula-vdb-149-vdb-150-ldn.html


maukkaK

Mahtava kuva J-P:llä.  Sattumalta sama kohde näyttää olevan APOD:ssa, mutta kyllä tämä J-P:n versio on vielä parempi.
Canon 7D, 300mm/4 L IS USM. Samyang 8 ja 14mm, EF-S 18-55mm
HEQ-5, Celestron EHD8

einari

Samaa mieltä että tämä on parempi.
___
Tapio

ellu

Latasin toisenkin kuvan datat Deep Sky Westista muokattavaksi. Edelleen hurjan hyvälaatuista! Ei mikään täydellisyys minun käsissä muokattuna, mutta mukavahan näitä on käpistellä. Itse ottamani kuvat alkaa näyttää kamalilta sutturoilta  :cheesy:

Tässä olisi nyt siis 38x900s valoa

Image Acquisition by the staff at Deep Sky West Remote Observatory (www.DeepSkyWest.com)
SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

einari

Katsoin että nämä oli valmiiksi kalibroituja ja rekisteröityjä.
Eli helppoa kuin heinänteko...
___
Tapio

ellu

Joo, kuvat vaan pinoon ja muokkaamaan. Tosin vaikka pitäisi itse kalibroida, niin valmiit kuvat siihenkin täytyisi olla. Joten eipä siinä hommaa enempää tulisi oikeastaan... Pinoamis vaiheeseen lisättäisiin vain ne flatti darkki ja biassi kuvat.
SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

Timpe

Lainaus käyttäjältä: ellu - 29.09.2015, 14:05:41
Latasin toisenkin kuvan datat Deep Sky Westista muokattavaksi. Edelleen hurjan hyvälaatuista! Ei mikään täydellisyys minun käsissä muokattuna, mutta mukavahan näitä on käpistellä. Itse ottamani kuvat alkaa näyttää kamalilta sutturoilta  :cheesy:

Ja monen muun kuvatkin eli kuvien datakateus iskee, kun katsoo omia raakakuvia. Parempi pysyä irti noin hyvistä raakakuvista, niin ei mene motivaatio omaan tekemiseen ihan kokonaan... :grin:
- Timo Inkinen

ollia

Joskus kun on itsekkin testannut noiden super laadukkaiden datasettien muokkaamista niin tulee melkein surkuhupaisa fiilis kun noista saa maailmanluokan kuvien näköisiä ihan lyhyellä 10 min histogrammi, denoise värkkäilyllä pixinsightissa

Eikös se kaikki hauskuus ole siinä että pitää väkisin kaivaa kaikki mahdollinen datasta esiin?  :grin:
Olli Arkko

Skywatcher 200PDS - HEQ5 PRO - Nikon D7000 (modattu)

ellu

Lainaus käyttäjältä: ollia - 29.09.2015, 20:08:45
Eikös se kaikki hauskuus ole siinä että pitää väkisin kaivaa kaikki mahdollinen datasta esiin?  :grin:

Nimenomaan siinä se hauskuus minun mielestänikin on  :cheesy:  Ja että saa itse kerätä sen data. Nämä on ihan mukavaa vaihtelua, mutta ei varmaankaan kerro totuutta siitä minkälaista on kuvata täällä suomen keleissä ja minkälaista on laadullisesti edes mahdollista saada.
SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

wm-x

Yritin tätäkin vaikka aika haasteellinen kohde. Kohinan kanssa hieman ongelmia, tämä on aika kovan käsittelyn saanut. Kun opin lisää lineaarisesta kohinan pienennyksestä niin pitää ehdottomasti koittaa käsitellä uudestaan. Tämän kuvan jouduin käsittelemään LRGB tyylillä ja se ei oikein ole hallussa.

Käsittely pääpiirteittäin:
DBE
Colorcalibration
Deconvolution
SCNR
Star reduction (Morphological transformation)
TGVDENOISE
MLT
Deconvolution korjaamaan kohinan poiston aiheuttamaa tähtie leviämistä
Archsinh
Histogramtransformation

Photari:
Luminanssin kohinan poisto
Taustalle noiseninja
Screen mask invert
Pienennys 15% alkuperäisestä.



naavis

Hyvältä näyttää näin webbikoossa!

wm-x

Kiitos. Sain tuon pienialaisen kohinan hyvin hallintaan, mutta isomman scaalan kohinan vähennyksessä oli ongelmia. kolmos layeriin oli kertynyt todella paljon laajalaista kohinaa mikä vaikutti vaikealta poistaa.

mickut

Tammikuun alussa oli muutama tunti kirkasta ja kaukoputki tanssi polkkaa tuulenpuuskien tahdissa. Muutamia alle 30 pikselin pitkiä tähtiviiruja sentään tuli talteen, puuskattomia kuvia oli vain pari per kanava.


(Flickr)

Lopulliseen tuli hyväksyttyä 10kpl 5min ruutuja per LRGB -kanava. Varsinkin sinisen ja punaisen kanavan kanssa oli kunnollisia haasteita liikkuneiden pölypallojen ja gradienttien muodossa.

Tuli kokeiltua ensikertaa väritasapainoon PI:n fotometristä valkotasapainotusta, se tuotti melko levollisen värisen kuvan.

//Antti