Havaintokohteet ja havaitseminen > Galaksit ja galaksiryhmät

M 106.

(1/33) > >>

Mikko Päivinen:
  Vihdoin sain varattua tarpeeksi aikaa ja inspiraatiota tämän kuvan kunnolliseen käsittelyyn. Kuvasin tämän jo pari kuukautta sitten, mutta raakakuvat jäivät notkumaan koneelle ja meinasinkin jo unohtaa kuvanneeni tämänkin kohteen ;).
  Olin näemmä valottanut tätä kaikenkaikkiaan hieman alle 9 tuntia (L 343 min, R 70 min, G 54 min ja B 70 min).
  Sinisen kanavan kuvien kalibrointi oli todella surkea ja se aiheutti melkoisesti päänvaivaa ja en saanutkaan sitä aivan kokonaan korjattua.

Ja täysresokuva laitetietoineen löytyy täältä http://www.kolumbus.fi/jappervokki/m_106_galaxy.htm

Mikko

Ganymedes:
Onneksi näit vaivaa käsitellä kuvaa. Se nimittäin kannatti. Erittäin hieno kuva ja väritkin ovat kohdallaan. Jatka samaan malliin ;)

jarikankaanpää:
Olen samaa mieltä! Todella tyylikäs kuva Mikko. Väritkin ovat uskottavan näköisiä ja hienosti balanssissa.

Jari

danran:
Huh. Täytyy sanoa että on todella hieno kuva! Olen katsonut muitakin ottamia kuviasi ja täytyy sanoa että osaat hommasi todella hyvin.

Never:
Mukavasti näkyy yksityiskohtia ja joku galaksikin! Harmi vaan että tähdet on oudon muotosia :(

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta