Ympäristökeskus kysyy valosaasteesta

Aloittaja jmantyla, 25.11.2011, 13:29:34

« edellinen - seuraava »

avanti

Tulipa lopulta sopivasti aikaa vastata tähän kyselyyn. Tähtitieteen harrastuksen kannalta valosaaste häiritsee pahastikin minua. Tulee lähinnä luettua tähtitiedettä. Sitä sitten joka päivä.

ML
Lammisen Matti
Galileoscope
Baader Planetarium 15 x 80 kiikari
7 x 50 kiikari
Omegon 2,1x42 kiikari

Galakseilla

Vastasin myös. Ja kaikki tutut olen painostanut samaan, tiiä sitten ovatko jaksaneet täytellä.
Ursan jäsen vuodesta 2004.
J-ii. Va+ l to * nen.

Pekka Lehtelä

Hitaana hämäläisena vastasin vasta nyt.

Kaikille kahdelle sadalle työkaverilleni olen valosaasteesta puhunut sekä myös kaikille tuttavilleni. Aika usea suhtautuu valosaasteen vähentämiseen positiivisesti, useampi kuin olin alunperin ajatellut.

Pekka

jmantyla

Valosaastekyselyn vastausaika päättyy 29.2.12.
Täällä on tiukkaa asiaa aiheesta:

http://elonkeha.fi/jutut/kadonneita-yo

Hyvä, että useat tahot alkavat kiinnittää huomiota salakavalaan saasteeseen.

Jorma M.
Kangasala

jones

Oma korteni kannettu kekoon. Jospa saisi katuvalon sammumaan muutenkin kuin potkimalla kymmenen minuutin välein.  :evil:
Jouni Kiiskilä

Timo Kuhmonen

Onni suosi tällä kertaa rohkeaa... Valosaastekyselyn arvonnan tuloksena posti toi viikolla Lyytimäen kirjan kotiin. Teos on nimeltään "Jälkeemme vedenpaisumus". Oli sielläkin valosaaste mainittu, vajaan puolen sivun verran tekstiä siellä. Tämä kyseinen teos on kuitenkin eri julkaisu - mikä ympäristökeskuksen tietojen mukaan tultaisiin julkaisemaan keväällä 2013 (valosaaste tietoteos).

Kaizu

Minuakin onni suosi, sama kirja saapui postissa viime viikolla. Nyt pitää varata aikaa hiljentymään sen kanssa.

Kaizu
Kai Forssen

Astrokukka

Kylläpä onni suosii Ursalaisia. Selailin kirjaa, ja se vaikutti mielenkiintoiselta. Luen sen kunhan vaimolta kerkiää.
- PK-

Astronautiskelija

The sky appears so steady fixed and stable as we look at it - but only if we do not look too hard. James B Kaler, Stars and Their Spectra
Clayhole Observatory
Twitter | Vimeo