SKYWATCHER SKYMAX 150 PRO (maksutov)

Aloittaja jamppa69, 28.02.2007, 17:39:49

« edellinen - seuraava »

jamppa69

Mitkä on tämän putken mitat? Tiedän, että objektiivi on 150 mutta mikä on putken todellinen pituus? Olen turhaan yrittänyt hakea netistä tietoa. Joka paikassa vain ilmoitetaan se 1800 mm jota se ei tietenkään todellisuudessa ole, kun lyödään mittanauha putken kylkeen ja katsotaan.

Oscuro

#1
Muistaakseni maksutov putkissa fyysinen pituus on noin viidesosa polttovälistä, eli tuossa tapauksessa noin 40cm. Korjatkaa jos olen väärässä.
Fakta on vain jähmeä mielipide.

Maksutov

Moi,

Ainakin Telescope-Servicen saksankielisten sivujen mukaan putken pituus 45 cm ja halkaisija 18,3 cm.
Painoa pelkällä putkella 5,9 kiloa.

http://www.teleskop-service.de/CTeleskope/CTeleskopeMaksutov.htm#SKM150

-JH-
*********************************
Sky-Watcher 200/1000 + EQ5
Astro 15x70
Canon A70

jamppa69

Kiitos tiedoista. En älynnyt saksalaisilla sivuilla käydäkään. Ilmankos ei mitään löytynyt. Kai mä sit tollasen ostan täs jossain välissä (viimeistään syksyksi).

diesel

Outos silti , että S-W omilla sivuilla ei paljon puhuta tuotteiden mitoista ja painoista.

tahkis

Lainaus käyttäjältä: diesel - 03.03.2007, 22:15:39
Outos silti , että S-W omilla sivuilla ei paljon puhuta tuotteiden mitoista ja painoista.

Jaa? Kyllä se siellä on... http://www.sky-watcher.net/swtinc/product.php?id=33&class1=1&class2=102

Tube Weight 5.6Kgs
Tube Dimension(dia. x length) 18.3cm x 40 cm
Joni Tahkoniemi

jamppa69

Mä olen jostain syystä aina eksyny heidän vanhoille sivuilleen. Miten voi olla kahdet sivut samaan aikaan vai onko ne jotenkin vain jääny jonnekin netin syövereihin linkkeihin tai jotain  >:(

diesel

Sama juttu mulla, aina vaan tutkinut niitä toisia sivuja ja ihmetellyt kun tietoa on ollut aika vähän.

Varsinkin noi painot ei ole tullut esille.

AP

Onko kellään omistajista käytännön kokemuksia tästä putkesta?  T&A arvosteli putken kyllä aiemmin, olen tästä tietoinen.

Olisi kiva kuulla ns. omia kokemuksia ::) Miten fokusointi / peilin liikkuvuus ???

Ursan paketti  Skymax 150MAK + HEQ 5 kuullostaa todella mielenkiintoiselta (valokuvauksenkin kannalta) ja 1490 € on myös paljon rahaa, eli mitä

käyttäjäkokemuksia on? 8)

T:AP

Antti Paaso

okl

Hankin OTAn noin vuosi sitten ja olen ollut tyytyväinen. Päiväsaikaan putki sai aikaan sen, että tunsin itseni joksikin agentiksi tai vakoojaksi, kun saatoin näkötornista lukea matkojen takaa postilaatikoista ihmisten nimiä + muuta jännää. Öiseen aikaan videopää ei tietystikään vastaa kunnon ekvatoriaalista jalustaa, mutta optiikan laadusta olen tullut vakuuttuneeksi. Heq5-jalusta tuntuu tällä hetkellä järkevältä haaveelta tälle putkelle, vaikka kymmentuumainen dobson on valmiina ja toimivana systeeminä hillinnyt jalustanhankintaintoa, kun olen ajatellut, että hankittavan jalustan päälle voisi istuttaa myös ko. newtonin.

xpro

Tuo kyseinen putki on luultavasti ostoskorissani kesän jälkeen! vaikka väri ei oikeen ole makuuni mutta pääasia että on kelpo vehje!
Newton saa lähteä ja Maksutov tilalle!
TMB 80/480
Canon 40D
Powermate 2x
Powermate 4x

AP



Joo-o. Kiitos tuosta. Minullakin oli 200mm dobson - Laitoin vaihtoon ...Jotain kivaa näissä maksutoveissa vaan tuntuu olevan (kompakti koko ja polttoväli + käsittääkseni kuitenkin hyvä/erinomainen optinen laatu) ja tuo HEQ 5 olisi aika näppärä tälle (ajattelin vielä laittaa Heliokseni siihen rinnalle dovetail - kiskolla / Telescope Service) ;D

T:AP
Antti Paaso