Kantolaukku putkelle

Aloittaja Juha R, 22.02.2007, 21:36:02

« edellinen - seuraava »

Juha R

Elikkä mistähän nuita vois ostaa valmiina ja maksaako maltaita ??? Netistäkään ei oikein löytynyt vaikka kuin haki. Itse tekemällä pääsis toki paljon halvemmalla, joten taitaa mennä nikkarointi puuhiksi jos hinnat ovat tähtitieteeliset. Oletteko tehneet kuljetus laatikoita itse ? Hyvät vinkit olis nyt tarpeen.

suvi

Itse ostin SW 130/650 putkelle kantolaukun Topsportista h. 19.90 euroa,(oikeasti urheiluvälineille) siihen sisälle mahtui putki pahvikotelossa ja pehmustettuna, leikkasin pahvin sopivaksi ja suunnittelen siihen vielä paremman suojuksen myöhemmin, EQ2 jalustalle ja vastapainolle hankin kovan kameralaukun Bauhausista h. 29.90 euroa, joka mahtuu laukun sisälle. Okulaareille yms. ostin Bauhausista läpinäkyvät kotelot, hinta muutama euroa. Laukun päätytaskuihin pannat, sivulaukkuihin tarjotin, hienoliikuntaruuvit jne. ei ollut kovin kallista. Seurantamoottorille myöhemmin muovikotelo, nyt vielä pahvia. Kevyttä kolmijalkaa kannan laukun päällä ja autossa sen voi sijoittaa helposti muuhun paikkaan.

okl

Itse ostin repun 10-tuumaiselle dobsonille Teleskop-Servicestä ja hyvä on ollut. Kyllähän sillä hintaakin oli, mutta olin yllättynyt toimituskustannuksista - 13 € kotiovelle toimitettuna. Seuraavassa linkissä kyseiset tuotteet ovat esillä:  http://www.teleskop-service.de/Geoptik/Geoptik.htm

Juha R

Eihän nuo hinnat onneksi nyt aivan päätä huimaavia olleet,jos esim. jääkiekko kassista joka on sopivan kokoinen joutuu maksaan 45 euroa ja oikea kassi tuolta TS:ltä maksaa 43 euroa + toim.kulut  :o  Taidan kuitenkin ruveta kasaamaan itse sopivaa laatikkoa kuljetukseen. Ajattelin että vaneri levy esim.5mm vois olla ihan toimiva kait  ??? Sopivat pehmusteetkin on jo hankittu, sais vielä levyä hommattua ens viikon aikana niin enään ei puuttuis kuin aikaa :)

xpro

Ne taas jotka haluavat todella hyviä ja kestäviä laukkuja niin Pelican laukut ovat hyviä! hinta voi kirpaista mutta  ;D
Pelican laukuilla on vielä elinikäinen takuu (No questions asked)

Muutama video tuosta Peilican valmistus menetelmistä ja rankat testit!

http://www.cccase.fi/pelivideo/index.php
TMB 80/480
Canon 40D
Powermate 2x
Powermate 4x

Juha R

Huhu olipas tosiaan kunnon testit :o Hintoja en etes vihtinyt tutkia  ;)

MoreK

Väsäsin okulaareille ja muulle pienemmälle romppeelle pehmustetun casen seuraavasti:

1. Bauhausista alumiinisalkku (löytyi runsaasti eri kokoja & hintaisia) 10€
2. Etolasta vaahtomuovi jäännöspaloja 3€
3. Terävällä mattoveitsellä leikkasin salkun kokokoiset 2 palaa, joista paksumpaan muotoilin okulaarien, puhdistuskynän yms. muotoiset kolot. Homma oli yllättävän helppo ja melko nopea, oisko vajaa tunti mennyt.Toimii!

Juha R

Olispa tuo bauhauss liikeketju tääläkin päin,nimittäin kulutin lauantai päivän etsien tuollasta alumiini salkkua jokapaikasta. Ei vain löytynyt mistään niin isoa että sais putkenkin siihen  >:( Nooh vanerilevyä kyllä luulis löytyvän vaikka kuin,huomenna vois jopa alkaa rakenteleen....jos on aikaa  ;)

HH

Lainaus käyttäjältä: okl - 23.02.2007, 18:30:41
Itse ostin repun 10-tuumaiselle dobsonille Teleskop-Servicestä ja hyvä on ollut. Kyllähän sillä hintaakin oli, mutta olin yllättynyt toimituskustannuksista - 13 € kotiovelle toimitettuna. Seuraavassa linkissä kyseiset tuotteet ovat esillä:  http://www.teleskop-service.de/Geoptik/Geoptik.htm

Onko tuossa sun laukussa millaiset pehmusteet..? Laukkua tosiaan tarviis ja tuota on tullut harkittua...toimituskulutkaan ei näyttäis olevan pahat :)

J-M

Jos putki on hankalan kokoinen, niin tee sille kärryt. Ehdottomasti kätevin tapa. Askartelua tulee melkoisesti, mutta puolen kilometrin kävely havaintopaikalle menee ihan hujauksessa. Kerran olen putken kantanut läheiselle pellolle, enkä enää koskaan tee sitä. Hintaa tuli yhteensä joku 30 euroa.

Menee myös kätevästi farmarin takapaksiin, kun penkit on kaadettu.
Jari-Matti Auttila
Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

Spaca

Lainaus käyttäjältä: J-M - 02.07.2007, 15:53:27
Jos putki on hankalan kokoinen, niin tee sille kärryt. Ehdottomasti kätevin tapa. Askartelua tulee melkoisesti, mutta puolen kilometrin kävely havaintopaikalle menee ihan hujauksessa. Kerran olen putken kantanut läheiselle pellolle, enkä enää koskaan tee sitä. Hintaa tuli yhteensä joku 30 euroa.

Menee myös kätevästi farmarin takapaksiin, kun penkit on kaadettu.
Erittäin hieno ratkaisu. Tänään juuri pohdin itsekin kärryajatusta, kun näin mainoksen whtelescopen mainoksen kärryistä Sky & Telescope lehdestä. Täytyy varmaan itsekin rakentaa kärryt ennen syksyä ja pimeitä öitä.
Putki:SkyWatcher Dobson 200/1200mm Classic Telescope
Kamerat: Canon EOS 6D, iPhone 5S, Logitech Quickcam Pro 9000
Oma blogini: Tähtitaivas

Aaku

Hei!
Onko kukaan modifioinut golfbägiä putken säilytys-/kantolaukuksi?
Itse olen tuota ajatusta jalostanut mielessäni ja näen bägissä hyviä puolia, esim.:
-erittäin tukeva
-kantobägissä on jalat, jotka kääntyvät maahan laskettaessa automaattisesti bägin tueksi ja bägi jää tukevasti puoliseisovaan asentoon
-hyvä kantohihna, voi kantaa selässäkin
-sopivan mallinen ainakin pienimmille putkille
-mukavasti sivutaskuja
-joissakin malleissa näyttää olevan sopivasti pehmustettu sisäosa
-ainakin näin syksyllä tarjontaa on runsaasti sekä käytettyjä, että uusia edulliseen hintaan

Ja tietenkin sokerina pohjalla; jos harrastaa golfia kesällä, niin bägi joutaa talveksi putken suojaksi!


Meade-mad

Pientä linssiputkea olen kuljettanut asepussissa. Olkahihnasta on helppo kantaa. Okulaarit mahtuvat sivutaskuun.

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

Timo Kuhmonen

Lainaus käyttäjältä: Jani.W - 25.02.2007, 18:20:43
Ne taas jotka haluavat todella hyviä ja kestäviä laukkuja niin Pelican laukut ovat hyviä! hinta voi kirpaista mutta  ;D
Pelican laukuilla on vielä elinikäinen takuu (No questions asked)
Minullakin on pitemmän ajan projektina rakentaa kuljetus / säilytys kotelot vermeille. Tällä hetkellä parhaimmalta ratkaisulta omiin tarpeisiini näyttää nämä vankat muovisalkut.
Peli / Strom Case ainakin valmistavat. Tarve olisi itselläni kolmelle kotelolle / laukulle:

laptop laukku (kantokahvalla)
HEQ-5 kantokeissi (pyörillä & vetokahvalla)
C8 putken laukku (kantokahvalla)

Hinta on kylläkin kova, isommilla koolla varsinkin. Jos/kun tämä muovisalkku projekti totetutuu, laitan infoa tänne....

Juha R

Tuo golfkassi ei olis lainkaan huononmpi vaihtoehto :o,todella hyvät ominaisuudetkin olis. Ei tarvis enään kuin jonkinmoinen kuljetus kärry jalustalle esim. hiukan modaamista vanhoihin maitokärryihin  :D Tässä tosiaan on ollut tuo kantolaukku "unohdettu projekti" miltein vuoden, nyt sille kuitenkin tulee jälleen tarvetta. Ens viikonloppuna toivottavasti pääsis jo aloitteleen.

Laita Timo ihmeessä kuvaa tuleen mikäli projektisi etenee.

Kiitoksia porukalle ideoista !!