Legoja Jupiteriin

Aloittaja jmantyla, 04.08.2011, 12:47:54

« edellinen - seuraava »

jmantyla

Tämä on aika vekkuli juttu:

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2011/08/1369222/nasa-vie-legoukkoja-jupiteriin

Pitkään on hymyilty venäläisten avaruusturismille, mutta mitähän Lego-yhtiö mahtaa maksaa Nasalle?
Näemmekö kohta McSatelliitin, joka pudottaa iLaskeutujan Pallakseen?

Jorma M.
Kangasala

Jarkko.A

Onhan tuota avaruusmainontaa ollut jo aikaisemmin. Muistelen jo vuosia sitten Ferrarin saaneen sille perinteiselle Maranellon punaiselle NASAn hyväksynnän kun sitä maalia käytettiin jossain luotaimessa.

Edit: ei kannata ihan pelkästään huumorimielellä ottaa tuota mainontaa. Tuolla paikataan niitä aukkoja budjeteissa jotka ovat syntyneet siitä kun hallinnot ryhtyvät käyttämään avaruustutkimukselle varattuja rahoja johonkin tärkeämpään, kuten veromiesten paökkoihin ja uusien asejärjestelmien kehittämiseen. Itse olen sitä mieltä, että ne tutkijat jotka eivät vielä ymmärrä kaupallisuuden päälle, voisivat katsoa peiliin ja käydä vaikkapa parin opintoviikon verran kauppakorkean kursseilla, jotta ei tarvitsisi itkeä kun kukaan ei tunge rahaa ikkunoista ja ovista omasta mielestä niin tärkeään projektiin.

Muutenkin tuota kauppakorkean, yliopistojen ja teknisten koulujen yhteistyötä voisi kehittää. Kaupan alan opiskelijoilta puuttuu projekteja joita varten hankkia rahaa ja luonnontieteen opiskelijoilta taas rahaa jota käyttää projekteihin. Simppeli ratkaisu olisi laittaa nuo yhdessä samaan paikkaan jotta kontakteja syntyisi.

Kontju

Lainaus käyttäjältä: Jarkko.A - 04.08.2011, 13:30:01
Muutenkin tuota kauppakorkean, yliopistojen ja teknisten koulujen yhteistyötä voisi kehittää. Kaupan alan opiskelijoilta puuttuu projekteja joita varten hankkia rahaa ja luonnontieteen opiskelijoilta taas rahaa jota käyttää projekteihin. Simppeli ratkaisu olisi laittaa nuo yhdessä samaan paikkaan jotta kontakteja syntyisi.

... on armas mulle Aallontie
http://www.aalto.fi/fi/

Jäämme vain odottelemaan, tulevatko odotukset Aallon suhteen lunastettua... Rahaa heille on ainakin satanut ovista ja ikkunoista, mutta Shanghain-listalla pudotus kielii toisenlaista viestiä.