Sateenkaaret 2011

Aloittaja tahkis, 15.07.2011, 21:22:40

« edellinen - seuraava »

tähtityttö

Kyllä on kauniita sateenkaari kuvia teillä kaikilla!

Oletteko koskaan miettineet miten kaunis maailma oikeasti on ja kuinka kauniita esim juuri sateenkaaret ovat? Kaunista luonnon väriloistoa, eikö vain? Itse tykkään paljon kaikista luonnonilmiöistä, tähdet, ukkoset, myrskyt, pilvet, sateenkaaret, lumisade, revontulet ovat minun makuuni :)

nauttikaamme kaikki luonnonkauneudesta!

JussiR

Tänä iltana aurinko pilkisti hetken ennen painumistaan horisontin taakse.
Pääkaaren  oikeanpuoleinen pää oli häikäisevän kirkas.
5D MK II ja 15 mm kalansilmä.

Sumukaari näkyi edellisen täysikuun aikaan.
Sen  jatkona alkoi himmeä revontulikaari.
JussiR

Umbra

Lainaus käyttäjältä: tähtityttö - 22.09.2011, 21:11:32

Oletteko koskaan miettineet miten kaunis maailma oikeasti on ja kuinka kauniita esim juuri sateenkaaret ovat? Kaunista luonnon väriloistoa, eikö vain? Itse tykkään paljon kaikista luonnonilmiöistä, tähdet, ukkoset, myrskyt, pilvet, sateenkaaret, lumisade, revontulet ovat minun makuuni :)

nauttikaamme kaikki luonnonkauneudesta!

Tähtitieteessä on viehättävintä juuri se miten kauniita tähtitaivaan ja ilmakehän ilmiöt ovat. Äkkinäinen saattaa mieltää tähtitieteen kovin teoreettisena ja tietopitoisena harrastuksena, mutta ainakin minulla kauneus on suurin syy tähtitieteen harrastamiseen.

jarikankaanpää

Jari Kankaanpää

avanti

Lainaus käyttäjältä: Umbra - 22.09.2011, 22:51:28
Tähtitieteessä on viehättävintä juuri se miten kauniita tähtitaivaan ja ilmakehän ilmiöt ovat. Äkkinäinen saattaa mieltää tähtitieteen kovin teoreettisena ja tietopitoisena harrastuksena, mutta ainakin minulla kauneus on suurin syy tähtitieteen harrastamiseen.

Lisäksi viehättää luonto, kun on ulkona (vaikka edes pihalla tai parvekkeella), ulkoilma. Kyllä havainnointi voittaa kymmenkertaisesti telkkarin katselun. Tai yhtähyvin tähtitaivaan kuvaaminen.

ML
Lammisen Matti
Galileoscope
Baader Planetarium 15 x 80 kiikari
7 x 50 kiikari
Omegon 2,1x42 kiikari

Tappi1000

Tänään sattui kivasti, kun huomasin sateenkaaren näkyvän, riensin ulos jokivarteen kuvaamaan, samalla 6 joutsenta lensi sateenkaaren poikki. Harmittavasti linssinä oli Samyang 8 mm, joten joutsenet eivät kovin hyvin erotu. Tapio






Tuossa croppi kuvasta jossa joutsenet lensivät kuvan poikki.
Canon 600D, EF 50, EF-s 18-55,   
Samyang MF 8/3,5 Fisheye
Tapio Koski

Jorma Koski

Lainaus käyttäjältä: Tappi1000 - 30.09.2011, 18:05:04
Tänään sattui kivasti, kun huomasin sateenkaaren näkyvän, riensin ulos jokivarteen kuvaamaan, samalla 6 joutsenta lensi sateenkaaren poikki. Harmittavasti linssinä oli Samyang 8 mm, joten joutsenet eivät kovin hyvin erotu. Tapio

Hienot kuvat on joka tapauksessa!!!
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

Timpe

Mukava yhteensattuma ja luontokokemus tuollainen täyspitkä sateenkaari ohi lentävien joutsenien kera  :smiley:
- Timo Inkinen

OS

Lainaus käyttäjältä: Timpe - 30.09.2011, 20:28:53
Mukava yhteensattuma ja luontokokemus tuollainen täyspitkä sateenkaari ohi lentävien joutsenien kera  :smiley:

Hieno yhteensattuma tosiaankin ja kaiken lisäksi vielä kaksoissateenkaari. Mitähän tämä kaveri olisi tuumannut tuosta Tapin näystä?  :smiley:

OS

Aamupäivän sumukaari Rovaniemellä Napapiirillä.

Jorma Koski

Illan sateenkaaripätkä Porvoon saaristossa

Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

JVO


Erik Pirtala

Tällainen kaari näkyi mutama viikko sitten Jyväskylässä.


mazzola

Olimme työporukan kanssa perinteisellä "kalareissulla" Velkualla 07.-09.10.2011. Lauantai-iltana, 08.10. menin ulos, kello taisi olla jotain
20.00, tihrailemaan josko näkyisi "tähdenlentoja". En nähnyt, mutta näin sateenkaaren. Kaari alkoi muodostua oikelta ja vähän ajan kulut-
tua kaari oli kokonainen. Kaaren kestoikä ei ollut pitkä, ehkä joitain minuutteja. Hieno kokemus, ensimmäinen minun elinaikanani. Sateen-
kaaren aiheutti oman poikani mukaan Kuu, joka oli juuri sopivasti hollilla vastapäisellä ilmansuunnalla. Kuvaa en tietenkään saanut kun ei ollut
muuta kuin kännykkä mukana, jolla ei nyt olisi saanut minkäänlaista fotoa.

MattiH

Mitä löytyy sateenkaaren päästä..?