PHD ja Orion StarShoot

Aloittaja Markku Forsman, 16.10.2011, 13:55:36

« edellinen - seuraava »

Markku Forsman


Orion StarShoot toimii mukana tulleella PHD ohjelmalla ja ajurilla Celestronin CGEM jalustan kanssa. Haluaisin käyttää PHD:n uudempaa versiota jonka voi nettisivuilta vapaasti ladata, koska siinä on tuo seurannan grafiikka käytettävissä ja olisi kiva nähdä millaista käyrää seurannasta saan.

Mukana tullut ajuri ei toimi tuon uudemman PHD softan kanssa, vaan ilmoittaa ettei kameraa löydy. Mistä löytyisi apu ongelmaan?

einari

Oliko nyt kyseessä Orion StarShoot autoguider ?
___
Tapio

J.Laakso

PHD:n sivuilta opastetaan hakemaan uudet driverit Orionin sivuilta.Ne löytyvät täältä http://www.telescope.com/Product-Support/Astrophotography/Astrophotography-Cameras/Orion-StarShoot-AutoGuider/pc/191/c/244/sc/285/p/99565.uts?refineByCategoryId=null
Itseltäni hävisi tuo samainen tunnistus ongelma uusien drivereiden asennuksella,uusin versio PHD:stä vaatii nuo 64 bittiselle käyttikselle tarkoitetut driverit.Toimivat kyllä näissä 32 bittisissä vermeissäkin.
- Jukka -

Markku Forsman

Kokeilin lauantaina tuota ajuria, mutta en silloin saanut sillä PHD:tä toimimaan, ilmoitti edelleen että ei ole kameraa Markkupojalla  :wink:  Pitää tänään illalla koittaa vielä uudemman kerran.

Kun tuon ajurin on ladannut niin valitaanko kamera valikosta edelleen Orionin StarShoot autoguider kameraksi? (Tuota silloin launataina kokeilin, en tajunnut muita edes kokeilla)

Einari, kyseessä on Orion StarShoot autoguider


Tane

 Uskoisin että valitaan.Minulla oli tuo kamera ja käytin sitä PHD:llä mutta sain ajurit mukana olleelta levyltä.Mutta onhan tuossa PHD:ssä noita säätöjä jotka ainakin mulle alussa tuotti ongelmia.Mutta olethan saanut sen toimimaan sillä alkuun tulleella,joten jokin muu nyt kiikastaa...Itse olen toki vaihdellut aseampaan uuteen PHD versioon ja on pelittänyt.
Celestron C14,

Markku Forsman

Eilen illalla hain uudestaan tuon ajurin ja alkoi toimimaan, saattoi olla että olin ottanut ajatuksissani tuon Orionin sivuilla olleen ensimmäisen ajurin, eli sehän ei toimi kuin tuon Orionin StarShootin mukana tulleen vanhemman version kanssa.

Pitkään kokeilin erillaisia arvoja ja pääsin mielestäni aika hyvään guidaus tarkuuteen. Kummatkin arvot oli luokkaa 0,2-0,3 ja käppyrä näytti aika nätiltä. Saako tuon käppyrän miten tallennettua?

Suuremmat ongelmat on tuon DeepSkyStackerin kanssa. Vaikka kuinka ohjelman ohjeen mukaan teen niin aina on kuvat vaaleita, rakeisia ja värittömiä. Ei saa edes Photoshopissa niistä kunnollisia aikaiseksi. Ihmeellisintä on että vaikka samoilla asetuksilla tekee samoista kuvista uuden niin aina tuppaa tulemaan erilaista. Ajattelin että Fläteissäni on vikaa, eilen koitin sitten illalla taivasflättejä ottaa 20 kpl. mutta ei auttanut tuokaan. Kokeilin myös pinota pelkät "kuvat" ja jätin fältit, darkit ja bias kuvat pois, mutta edelleen kuva ihan karmeen näköinen. Kuvat näyttää yksittäisinä Photoshopissa hyviltä ja tarkoilta ennen pinoamista.  Kuvia olen pinonnut jpg muodossa, pitää vielä kokeilla Raw kuvien kanssa.

Onko joku muu pinoamisohjelma jota kannattaisi kokeilla?

Timo Kuhmonen

Lainaus käyttäjältä: Markku Forsman - 18.10.2011, 08:22:58
Suuremmat ongelmat on tuon DeepSkyStackerin kanssa. Vaikka kuinka ohjelman ohjeen mukaan teen niin aina on kuvat vaaleita, rakeisia ja värittömiä. Ei saa edes Photoshopissa niistä kunnollisia aikaiseksi. Ihmeellisintä on että vaikka samoilla asetuksilla tekee samoista kuvista uuden niin aina tuppaa tulemaan erilaista. Ajattelin että Fläteissäni on vikaa, eilen koitin sitten illalla taivasflättejä ottaa 20 kpl. mutta ei auttanut tuokaan. Kokeilin myös pinota pelkät "kuvat" ja jätin fältit, darkit ja bias kuvat pois, mutta edelleen kuva ihan karmeen näköinen. Kuvat näyttää yksittäisinä Photoshopissa hyviltä ja tarkoilta ennen pinoamista.  Kuvia olen pinonnut jpg muodossa, pitää vielä kokeilla Raw kuvien kanssa.

Onko joku muu pinoamisohjelma jota kannattaisi kokeilla?
jaoin pinoamis softia koskevan keskustelun eri säikeeksi:
http://foorumi.avaruus.fi/index.php?topic=9030.0