eBay ja käytetyt kamat maailmalta.

Aloittaja Naamari, 31.03.2011, 21:02:33

« edellinen - seuraava »

spuge

#15
Lainaus käyttäjältä: Naamari - 31.03.2011, 21:02:33
Mites Jenkeistä ebayn kautta ostettu käytetyt putket - joutuuko maksamaan tullit ja onko kokemusta? Itse olisin melkein valmis ottamaan riskin.
Amatööriastronomia on kuitenkin niiiiin marginaaliharrastus, että huijareita on tällä alueella mahdollisesti vähän vai olenko naiivi?  :angel:

Kommentit Jenkeistä ym. muista kohteista saadut tilauskokemukset otetaan vastaan.  :grin:

Tjaa.. itse jouduin ainakin cloudynightsin myyntipalstalla huijauksen kohteeksi muutaman muun kanssa. Maksoin PayPalilla ja siellä Visalla, joten ilmeisesti jompaa kumpaa kautta rahat saanee takaisin. Myös eBay tarjoaa suojan tuollaisten varalle. Saa nähdä miten asia etenee. Onneksi summa oli vain $55, joten ihan konkurssiin ei joudu. Mutta huijareita ja hyviä sellaisia löytyy varsinkin tuolta Amerikan maalta. Onnistuneitakin kauppoja olen toki tehnyt.

Edit: Näköjään huijattuja oli toistakymmentä ja huijattu summa suuruusluokkaa muutamia tuhansia dollareita. Huijari oli ensin myynyt halpistavaroita, että oli saanut positiivisia palautteita. Sitten myyntiin oli tullut kalliimmat tuotteet, joita myyjä ei ikinä lähettänyt ja myi samaa tavaraa useammalle ihmiselle.

Edit2: PayPal palautti rahat.
WO Megrez 72/432, SW SkyMax 180/2700