Animaatioiden tekemiseen ohjelma?

Aloittaja Pietari, 05.01.2011, 12:02:10

« edellinen - seuraava »

Pietari

Olen yrittänyt microsoft gif animatorilla, mutta kun yritän laitaa videoa tulee virheilmoitus (katso kuva). Gimppillä onnistuu mutta laatu jää aika huonoksi verrattuna esim. Jupiter kaudella 2010 ketjun komeisiin animaatioihin. Mikä olisi paras ilmainen animaation teko ohjelma?

Meade-mad

PICASA kykenee myös jonkinlaiseen videon tekoon.

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

Pietari

Lainaus käyttäjältä: Meade-mad - 05.01.2011, 12:06:45
PICASA kykenee myös jonkinlaiseen videon tekoon.

jk
Täytyypä kokeilla. Se olis hyvä jos animaation sai tallennetytua gif muodossa.

einari

Itse olen tehnyt animaatioita Photarilla, PaintShop Pron animaatiopalikalla ja WinJupos-ohjelmalla.
Ilmaisista löysin tällaisen (en ole kokeillut):
http://download.cnet.com/Microsoft-GIF-Animator/3000-18512_4-12053.html
___
Tapio

Pietari

Lainaus käyttäjältä: einari - 05.01.2011, 12:55:42
Itse olen tehnyt animaatioita Photarilla, PaintShop Pron animaatiopalikalla ja WinJupos-ohjelmalla.
Ilmaisista löysin tällaisen (en ole kokeillut):
http://download.cnet.com/Microsoft-GIF-Animator/3000-18512_4-12053.html
Olisit lukenut esinmäisen viesten juuri tuossa microsoft gif animatorin kanssa tuli ongelmia. Mistä saa tuohon paintshoppiin animaatiopalikan, multa löytyy uusin paintshoppi, paintshop photo pro 3x.

TähtiJussi

Muistaakseni VirtualDubilla saa videosta gif animaation.
Jussi-Pekka Blogi
Sky-Watcher 200/1200 dobson, 7x50 kiikarit,
Canon EOS 1000D,  Canon PowerShot A610
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving." Einstein

einari

Näköjään minulla oli lueteun ymmärtämisessä ongelmia.
Ovat näköjään tiputtaneet Animation Shopin pois PaintShop-paketista eikä toimi erillisenä Vistassa (ja uudemmissa ?):
http://www.corel.com/servlet/Satellite/us/en/Product/1152105040771#tabview=tab0

Mutta jos uusin Photari  löytyy niin silläkin animaation teko onnistuu kun kuvat on eri tasoilla.
___
Tapio

Timpe

MS:n GIF Animator lienee sekin ajalta "miekka ja kilpi", joten kannattaa kokeilla uudempien Wintoosien yhteensopivuustiloja tuon ohjelman ajamisessa. Nämä löytyvät kuvakkeen päältä hiiren oikealla näppäimellä (valikosta Properties/Compatibility/Windows95 jne.).
- Timo Inkinen

TeroP

Lainaus käyttäjältä: Timpe - 05.01.2011, 21:52:13
MS:n GIF Animator lienee sekin ajalta "miekka ja kilpi", joten kannattaa kokeilla uudempien Wintoosien yhteensopivuustiloja tuon ohjelman ajamisessa. Nämä löytyvät kuvakkeen päältä hiiren oikealla näppäimellä (valikosta Properties/Compatibility/Windows95 jne.).

Ainakin itsellä toimii W7 x64 käyttiksellä ilman mitään ongelmia, eikä myöskään tarvitse säätää compatibilityä mihinkään suuntaan.


Ohjelman antama virheilmoitus viittaisi siihen, että tiedostoformaatissa olisi jotain häikkää. Eli yritätkö avata .jpg vai .gif tiedostoa, tai jotain muuta? Itse tallensin kuvat joita käytin Jupiter ketjun animaatioissa ensin .png muodossa, jotka sitten kuvankäsittelyn jälkeen tallensin .gif muodossa, ja ladoin kasaan juuri tuolla ms gif animatorilla.
Celestron CPC 1100 GPS (XLT) SCT (279mm/2800mm)

Baader Hyperion Clickstop Zoom 8-24mm
Celestron E-lux 40mm plössl, Omni Barlow 2x, Focal Reducer F/6.3

Imaging Source DBK21 AU618.AS
Baader UHC-S, UV/IR-cut, Neodymium

William Optics 1.25" Dielectric Diagonal