Videot ja Registax

Aloittaja Willer, 23.12.2010, 19:09:03

« edellinen - seuraava »

Willer

Kuvasin tuossa Canonin järkkärillä videota Jupiterista. Canonin kameroillahan videon tiedostomuoto on MOV, ja se ei kelpaa Registaxille, joten mihin formaattiin ja millä ohjelmalla video kannattaisi konvertoida? Olen kokeillut AnyVideoConverteria ja useita eri formaatteja, mutta Registax herjaa aina jostain koodekista tai muusta.  :huh:

Timpe

Täällä on käsitelty *.MOV videon muunnosta, joten tsekkaa ensin tämä ketju:
http://foorumi.avaruus.fi/index.php?topic=4908.0
- Timo Inkinen

Willer

Sainpa lopulta pinottua videon. Tein konvertoinnin Any video converterilla, piti vain laittaa avi:n koodekiksi x264. Lopputuloksessa ei taida juurikaan kehumista olla, mutta onpahan ensimmäinen Registaxilla pinoamani kuva.


Taitaa olla hiukan ylivalottunut. Putkena RET 50. Videon resoluutio 640×480


Tässä ihan "tavallinen" yhden valotuksen kuva.

Arzka

Mitä videojärjestelmää käytät canonin kamerassasi, käytätkö PAL- videojärjestelmää vai NTSC videojärjestelmää vai jotain muuta?

Willer

PAL näyttäisi olevan asetuksena.

Arzka

Minulla canonin kamera tallentaa kuvan WMW -mudossa vai olikohan se tämä..... Muistaakseni oli....

avanti

Lainaus käyttäjältä: Arzka - 28.12.2010, 17:13:22
Minulla canonin kamera tallentaa kuvan WMW -mudossa vai olikohan se tämä..... Muistaakseni oli....

Ettei kuitenkin WMV niinkuin Windows Media Video? Ainakaan pikainen haku wmw:stä ei tuottanut mitään tiedostopäätettä selittävää.

ML
Lammisen Matti
Galileoscope
Baader Planetarium 15 x 80 kiikari
7 x 50 kiikari
Omegon 2,1x42 kiikari

Arzka

Jep, WMV -tiedosto se onkin eikä WMW. Hyvä kun korjasit olisi voinut tulla väärinkäsityksiä yms... yms..