Cocoon eli Kotelosumu

Aloittaja PetriKe, 06.08.2006, 12:38:48

« edellinen - seuraava »

Tikkes

Hienostihan tuossa tuo pimeän sumun häntä jo näkyy. Nätti on kotelokin.
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

naavis

Kiitos! Kaipailin itse vähän enemmän vielä himmeitä yksityiskohtia noihin pimeän sumun kaistaleisiin, mutta ehkä ensi kerralla sitten.

Timpe

Nelisen tuntia lisää valotusta, niin sitten ne himmeät hötöt irtoaisivat vielä paremmin... (tämä on ollut itsellenikin jostain syystä kovin hankala kohde kuvattavaksi).  :wink:
- Timo Inkinen

J Piira

#138
Vajaa 4 tuntia valotusta vanhalla Newtonillani.  Kuvan käsittely kaipaa vielä hiomista ja valotustakin voisi kasata vielä lisää, mutta pitää tänne palstalle aina välillä jotain yrittää jotain saada ettei näytä että olen lopettanut. Kuvassa nyt valotusta 5 tuntia ja olen yrittänyt poistaa taustakohinaa sekä hieman himmentää tähtiä
- Jukka -

wm-x

Hyvälle näyttää ja hyvä kun muistat laittaa tännekkin kuvia. Tästä se kausi taas alkaa.

Jussi Koponen

J Piirallahan on oikein hyvä kuva. Ihan pikkusen rajaisin alhaalta pois tuota vihertävää matskua

J Piira

Kiitoksia kannustavista kommenteista. Tuota kuvaa en cropannut ja vasta Jussin huomion jälkeen huomasin tuon väärän värisen alalaidan. Vanhaan Newtoniini hankkimani  Baaderin komakorjain näyttää toimivan (vrt. aiemmin ilman komakorjainta kuvaamani kotelosumu tässä ketjussa ) Jalusta toimii hienosti tuolla painavalla putkellakin tyynellä säällä, mutta puuskainen tuuli sotkee dekliaatiopuolen seurantaa.
- Jukka -

Tertsi

Uuden kuvauskameran ZWO ASI071MC Pro:n avauskohteeksi valikoitui lopulta Kotelusumu! Valotusta kuvassa 3h ja 9min. Tästä on hyvä jatkaa! :azn: 

Tekniset tiedot ja isompaa kuvaa:
https://www.astrobin.com/um4ql4/

Edit: Kuva päivitetty
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/

vehnae

Syvän taivaan tapaamisessa kelit taas palkitsivat osallistujia. Kuvailin 300mm polttovälillä ja modaamattomalla järkkärillä mielenkiintoisia osia linnunradasta. Tässä laaja näkymä kotelosumuun joka näyttäisi hieman piiputtavan. Valotusta vajaat 3,5h 30s pätkissä.

Astrobinissä isompi.


J Piira

Tähdet näyttävät nyt ihan hyviltä, mutta niitä on kyllä aivan liian paljon. Pitää käydä opettelemaan kuvan käsittelyä pixinsightilla tai etsiä kohteita, jotka ovat linnunradan ulkopuolella. Kuvassa on valoa vajaa 4 tuntia 3 min kuvina. (reunoja tuolta olisi voinut vähän leikellä pois)
- Jukka -

vehnae

Hyvältä näyttää!

einari

Ei tähdet tuossa häiritsevältä näytä.
Mutta toki niitä pienentääkin voi.
___
Tapio

PetriKe

Jukalta nättiä prosessointia! Hieno kuva!
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

J Piira

Kokeilin R-,G- ja B- pinoihin  BlurXTerminatoria ja NoiseXterminatoria tuohon muutamavuosi sitten kuvaamaani Kotelosumuun ja ja kyllä nuo tuon homman paremmin tekee kuin minä.
- Jukka -

naavis

Onpas hyvän näköinen kuva, kaikin puolin maukas!