II Digi-järkkäri kuvaajien tapaaminen Vähälläjärvellä 5-6 Helmikuuta 2011

Aloittaja tähti_ville, 04.09.2010, 16:48:04

« edellinen - seuraava »

tähti_ville

Hei Petri,

En osaa sanoa millisesta välijohdosta on kysymys, mutta videotykissä on sellainen pistoke joka sopii esim. läppärin vga väylään (näyttö) ja käyttiksenä windows jossa sitä on käytetty.

terveisin Antti.

VeijoT

Lainaus käyttäjältä: Petri Kehusmaa - 23.01.2011, 10:34:01
Onko muuten kenelläkään tapahtumaan osallistuvalla MacBookin ja videotykin välistä piuhaa? Ajattelin vetästä demot ja esitykset Macilla.

Minulla on tuollainen Mini DVI / VGA adapteri. Tämä on toiminut 13" Macissa TV.ssa ja monitorissa, ( en ole kokeillut kuitenkaan projektorissa )
http://store.apple.com/us/product/M9320G/A

15"-17" Maceissa saattaa olla erilainen liitin.

Löytyy myös Mini DVI /DVI, sekä DVI /HDMI, sekä HDMI / DVI

Veijo T


GaryP

Minun on peruttava tapaamiseen saapuminen, jää väliin ja harmittaa. Niin jää väliin myös MP-messutkin, mutta se ihmispaljous... ei harmita juuri yhtään.

T:Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

einari

Pytyisikö joku tarjoamaan minulle ja pojalle kyydin ?
Asun siis tällä hetkellä Hauholla myös mutta matkaa kuitenkin Vähäjärvelle on ehkä 10 km ja hankalaa kulkea kun ei ole autoa.
Voitaisiin tulla Lahden tien varteen (siis Lahdesta päin tullessa hieman ennen Hauhon keskustaa) lauantaina ennen kymmentä.
Ja vielä jos sunnuntaina pääsisi poiskin.

Yksitytyisviestillä voi ilmoitella tai sitten:
045-2350864
___
Tapio

RistoP

Minun kyytiin mahtuu. Olen tulossa Heinolasta ja ajelen sitä kautta lauantaina ja pois sunnuntaina.
Risto Pettinen

jmantyla

Lainaus käyttäjältä: tähti_ville - 16.01.2011, 19:18:56
Myös otetaan vapaaehtoisia luoennoimaan uusista ideoista mitä on viime tapaamisen jälkeen syttynyt silloin kasitellyistä asioden tiimoilta.
...
Itse voin luennoida jalustan suuntauksesta ja siihen liittyvien kokemusteni seurauksista jossakin välissä sekä lopullisesta hienosäädöstä, jota olen menestyksekkäästi tehnyt kuvauksenkin aikana.
[lyh.]
Miltäs tälläinen pohja vaikuttaisi?
terveisin Antti. 

En uskalla tällä kertaa luvata mitään esitystä, mutta voin ottaa mukaan SW SynGuiderin. Jos joku ottaa mukaan esim. EQ5-jalustan, sitä voisi illalla testata sään salliessa  digijärkkärin kanssa - edellyttäen, että erilaiset liitäntäjohdot toimivat. Yleensä joku välipalikka puuttuu... Laite on korkkaamaton ja maannut kaapissa pari kuukautta pakkasten takia.

Jorma M.
Kangasala

jussi_k_kojootti

Lainaus käyttäjältä: jmantyla - 30.01.2011, 21:01:48
En uskalla tällä kertaa luvata mitään esitystä, mutta voin ottaa mukaan SW SynGuiderin. Jos joku ottaa mukaan esim. EQ5-jalustan, sitä voisi illalla testata sään salliessa  digijärkkärin kanssa - edellyttäen, että erilaiset liitäntäjohdot toimivat. Yleensä joku välipalikka puuttuu... Laite on korkkaamaton ja maannut kaapissa pari kuukautta pakkasten takia.

Minä tuon CG-5:n (eli CAM), ja innolla testaisin synguiderin kanssa, kun sellainen todennäköisesti tulee jossain välissä ostettua :)
jussi kantola / oulun arktos
CG-5 GOTO + KWIQ-guiding + SW80ED  // 10" dobson // canon eos 450d mod & 400d / ASI 120MM
http://astrobin.com/users/jussi_k_kojootti/
http://oulunarktos.fi/

Timpe

Myös se omistamani (ja myynnissä oleva) LVI Smartguider on tulossa tuonne, joten toivotaan selkeää säätä mahdolliseen vertailuun... :smiley:
Tuon mukanani myös pari muuta myytävää roipetta, joten jos kiinnostaa niin näitä voi kysellä allekirjoittaneelta: University Optics HD 6mm ortoskooppi, Televue Paracorr Visual ja Baader MPCC komakorrektorit. Näistä jälkimmäisen myyntiä mietin yhä...
- Timo Inkinen

tähti_ville

Hei Kaikille ,

Hyvä että saadaan ohjelmaa ja juttuja käsiteltäväksi niin taas kartutetaan paikan päällä tietotaitoa asioista ja Petrikin saa välillä taukoa luennoimiseen / opettamiseen  :rolleyes:

Vielä mahtuu mukaan jotta kaikki halukkaat vaan ujostelematta mukaan. Sairauksien ja muiden työkiireiden peruutusten jälkeen tämän hetkinen osallistuja määrä noin 27.5 henkilöä.

terveisin Antti

jussi_k_kojootti


Olen tapellut (melkein tuloksetta) viimeisen vuorokauden jokaisen joutilaan minuutin yhtäältä DSS:n, toisaalta flattien kanssa.

Saako Hauholle tulla jo huomenna? :-)
jussi kantola / oulun arktos
CG-5 GOTO + KWIQ-guiding + SW80ED  // 10" dobson // canon eos 450d mod & 400d / ASI 120MM
http://astrobin.com/users/jussi_k_kojootti/
http://oulunarktos.fi/

tähti_ville

Lainaus käyttäjältä: ketarax - 01.02.2011, 22:13:40
Olen tapellut (melkein tuloksetta) viimeisen vuorokauden jokaisen joutilaan minuutin yhtäältä DSS:n, toisaalta flattien kanssa.

Saako Hauholle tulla jo huomenna? :-)

Heippa,

Saahan tänne tulla koska vaan jos vaan haluttaa.

terveisin Antti

Timo Kantola

Vielläköhän mahtuu mukaan?  Avautui mahdollisuus tulla paikanpäälle.
Timo Kantola

Timpe

Catseye kollimaattorista oli juttua täällä, joten pitänee muistuttaa vielä tästä lupauksesta:
Lainaus käyttäjältä: Timpe - 10.01.2011, 23:32:02
PS. pitäisi varmaan laittaa nämä vertailuun vaikka siellä Hauholla, jos joku toisi Newtoninsa sinne säädettäväksi testiputkeksi...

Viitsiikö joku tuoda Newton putken Hauholle kollimoitavaksi, jotta Murtsi ja allekirjoittanut pääsisivät rääkkäämään tuollaisen kollimointia Glatterin ja Catseyen kollimaattoreilla? Voidaan toki tsekata, mitä käyttöä näillä välineillä olisi Antin SCT-putkelle, mutta yleensä ne perus-Newtonit ovat enempi kollimoinnin tarpeessa... (ilman takuuta lopputuloksesta, mutta eiköhän porukasta löydy konsensus tähänkin säätötarpeeseen :grin:)
- Timo Inkinen

Lauri Kangas

Mihinkäs aikaan paikalle sopii ilmaantua? Onko ennen lounasta mitään erityistä meneillään?

Timpe

- Timo Inkinen